2023-03-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Minns det från en frågestund hon hade på Instagram (säkert sparat i highlights) där hon svarade att hon hade en kras-genmutation och stadium IV adenocarcinom. Har alltid funderat på om hennes syskon har ökad risk också, men inte sett henne nämna sådant.
Det var vänligt av dig att upplysa om detta, jag ska kolla om jag hittar det.
Citera
2023-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingen aning.
Jag fick svar av en annan medlem att orsaken var genetisk, du kan se strax här ovanför.
Citera
2023-03-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Vila i frid.

När kommer första covid19vaccinfoliehattinlägget?

Menar du att hon tog…… vaccinet?! 😬
Citera
2023-03-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Kolla upp ämnet formaldehyd som finns i många olika sorters doftljus.

När man söker på ämnet dyker även paraffin upp som en mindre hälsosamt.
Är tacksam att jag aldrig varit en sån doftljus fanatiker
Men ser man i grannskapet lyser många såna ljus alla kvällar
Citera
2023-03-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Lungorna syns alltså vid mammografi? Det har jag inte vetat. Trodde man gjorde skärmbild för att få en bild av lungorna. Fast idag är det väl i och för sig MRT eller CT för det mesta, eller..? De stora sjukhusen har i alla fall det.

Ska dubbelkolla det här med mammografin.. jag har fått stark för mig att man kan det men såklart har mammografin blivit mer specifik enbart brösten. Jag kan ha fel. Kan vara jag som blandar ihop en studie där man slumpmässigt hittade lungcancer. Återkommer
Citera
2023-03-22, 19:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
Jag fick svar av en annan medlem att orsaken var genetisk, du kan se strax här ovanför.

Hon har ju en tvilling som inte fått det så förklaringen »genetisk« blir ju då lite märklig.
Citera
2023-03-22, 19:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hon har ju en tvilling som inte fått det så förklaringen »genetisk« blir ju då lite märklig.

Enäggstvilliing? I annat fall kan tvillingen ha turen att sakna just den skadade genen.
Citera
2023-03-22, 19:32
Medlem
Citat:

Kanske är en tvåäggstvilling, då är man mer som vanliga syskon och bara hälften av generna lika.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2023-03-22 kl. 19:35.
Citera
2023-03-22, 19:39
Medlem
Hon körde hela vägen in i kaklet - respekt förtjänar hon hela vägen.
En riktig kämpe.
Citera
2023-03-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nu tror jag du missförstod mig? Vart har jag sagt att hon dog av annat än lungcancer?
Du skrev detta:

” Missade man på röntgen att hon faktiskt hade bröstcancer så äre rejält surt”

Men tydligen så missförstod jag dig då. Sorry.
Citera
2023-03-22, 19:43
Medlem
Såg när hon var med syrran för två månader sen på nyhetsmorgon i tv4. Tänkte att främst elin, men även Ida, var rätt lik den gamla simmaren Therese alshammar, långa och samma drag. Så läste jag att just Ida hade sysslat med simning och är tillsammans och har barn med Lasse frölander. var ju lite snack på den tiden att det kanske var något just mellan Lasse och tessan, eller att han hade ett gott öga till henne/de till varann. Nu fick han tag på en betydligt yngre kopia

Sorgligt hur som helst, lungcancer är ju i princip en dödsdom. "Tur" i oturen att hon inte hade egna barn iaf som blir moderslösa, hade varit ännu en tragedi. Vila i frid
Citera
2023-03-22, 19:45
Medlem
De såg väl nåt skumt på röntgen för länge sen som aldrig följdes upp. Vilket i sig låter som ett vårdfel, men ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in