2023-03-22, 19:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Kundantalet spelar ingen roll om du blöder miljoner. Ungefär som att du säljer mjölk för 1 kr/litern du får nog också jättemånga kunder men ohållbart i längden...

Grejen är att dom blöder inte miljoner. Bara i din fantasi. Du sa ju nyss att priserna är på väg ner, varför skulle dom kollapsa?

All info jag hittar pekar på att det går bra för Kiwi. Väntar ännu på att du ska visa en källa på motsatsen.
Citera
2023-03-22, 19:21
Medlem
Citat:
Lögn. Lidl har det basala men saknar alla sorters komplementvaror. Eller många kända märken. Så ska man enbart handla på Lidl får man ha bra fantasi.

Stämmer inte alls, för varje inlägg du gör i tråden låter det mer och mer som du antingen är en ICA ägare eller någon psykopat som jobbar för dom och tycker de har all rätt att skinna folket.
Citera
2023-03-22, 19:22
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har aldrig fattat de som är emot halvfabrikat, snacka om att krångla till det i onödan liksom. Nu köper väl de flesta halvfabrikat oavsett vad de hävdar så skitsamma om någon vill mala sitt eget mjöl eller stoppa sin egna salami.

Annars när det kommer till Lidl tycker jag det är en enorm skillnad på produkterna de säljer idag jämfört med för tio år sedan. Numera blir man fan deprimerad av att gå in på ett Ica.

Sen vad det gäller de som tror att hyllorna kommer gapa tomma… Det är inte direkt så att Lidl är nya på marknaden och saknar erfarenhet av dagligvaruhandel.
-
Jag äter inte mjöl, bröd eller korv. Självklart går det inte alltid men undviker det så mycket jag kan.
Vissa saker är sämre än andra. Det är bara att läsa på förpackningarna så fattar man.

Lidl gör reklam jippo.
Citera
2023-03-22, 19:22
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Lidl och ICA/Willys/Coop/City Gross är egentligen två olika koncept. På Lidl hittar du en-två varumärken av en produkt medan du i de andra butikerna har hyllor med alternativ av en vara. Lidl har bemanningen till ett minimum, i de andra butikerna är det sällan svårt att finna någon att fråga om du behöver hitta något.
Citera
2023-03-22, 19:23
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Både ja och nej.

Visst är det en sorts reklam. Lidl vill attrahera nya kunder och kundgrupper. Tidsfönstret är 2 månader.

Det finns en norsk förlaga, Kiwi. De frös priserna i februari och har fått 1,5-2 miljoner nya kunder, minns inte den exakta siffran, det var på radio i går.
-
Vad är inte reklamjippo menar du?
Citera
2023-03-22, 19:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Stämmer inte alls, för varje inlägg du gör i tråden låter det mer och mer som du antingen är en ICA ägare eller någon psykopat som jobbar för dom och tycker de har all rätt att skinna folket.
Haha, så du uppstår att Lidl har exakt samma varierade sortiment som en ICA, Coop eller Willys?
Citera
Medlem
Ni som skriver negativa saker om Lidl, har ni gett butiken en verklig chans? De flesta av er har säkerligen inte gjort det och ser det som sämre enbart för att man är uppväxt och hjärntvättad av ICA eller Coop. Lidl är bra.

Prisstopp har sänkt inflationen som helhet i Norge; varför skulle det inte kunna funka här?
https://www.di.se/nyheter/matkedjan-inforde-prisstopp-sankte-hela-norges-inflation/
Citera
Medlem
Visst bra men jag är skeptisk. Jag förväntar mig att de vill godhetssignalera nu och max sänka sina redan skitdyra priser med typ 5 procent och stannar där. Kaaaanske upp till 10 procent lägre för några färre produkter.
Citera
2023-03-22, 19:26
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Du har förstår inte basal företagsekonomi förstår jag.

Kiwi har ca 1 miljon nya kunder efter att dom införde pristak, vad tror du händer när leverantörspriserna nu sjunker och Kiwis marginaler ökar? Ja dom kommer göra ett kanonresultat.

Klart dom tänkt på det. Är ju helt solklart. Ritkigt smart faktiskt.
Citera
2023-03-22, 19:26
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Uppstickaren... jo tjena. Lidl är global matkedja som ägs av en stiftelse med den stenrike tyska miljardärfamiljen i ryggen. De går inte med vinst nej.

På den svenska marknaden är de uppstickare. De har gjort bra resultat senaste åren, men valde att investera i nya lokaler och inventarier, istället för att betala bolagsskatt. Så jag ger dig delvis rätt. Hälsa Stig från mig.
Citera
2023-03-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Inte jag heller, alldeles för mycket svettiga hucklen. Men på det positiva lär jag märka av det i min butik oavsett då alla tvingas ned.
På Ica Maxi där jag bor sitter alla hucklen i kassan. Antar att det är samma upplägg som på McDonalds, skattebetalarna pröjsar halva lönen och företagen älskar givetvis ung personal som slavar och inte kan prata och därför inte opponerar sig.
Citera
2023-03-22, 19:29
Medlem
barkeepers avatar
Att sänka vinstmarginalen på några varor gav utdelning direkt i form av publicitet. Ingen kör väl gå på snacket om ”vi vill hjälpa Sverige”, men så länge priserna går ned är det bra. Hopps de andra hänger på. Har aldrig handlat på Coop och på ica har jag inte satt min fot på säker 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in