Citat:
rättsläkaren sa med att armskadorna visade på att det gått till så att Maja varit med men att det lika gärna kunde visa på att de tillkommit på andra sättet så där kan det nog bli svårt fälla Maja om det tex inte finns annat som säkert visar på det.Det är säkert inte slut vid den friande dom för mordet i TR? Överklagande?
Jag har bara läst en bråkdel av FUP, men som jag ser det nu kan jag inte se några tydliga indicier, mer än möjligen armbågsskadorna, på att Maja deltagit i mordet. Men jag tror att försvaret kan komma att visa på att de skdorna kan ha uppkommit genom att Tove varit delvis utslagen av huvudskadorna och att det inte krävdes mer än att Johanna satt på Toves bröskorg/mage och hade knäna över armarna när Tove försvagad och hjälplös (inga avvärjningskador heller) försökte röra sig.
Ingen mening att sätta åtalspunkten dråp, eller vållande till annans död heller, då det ser ut som mord för Johanna?
Någon pratade om rubriceringen medhjälp, men däär får jag läsa på.
Jag önskar att Maja berättar sanningen i rätten, att allt kommer fram. Men hittills har hon varit mer hårdkokt än man kunnat förvänta sig, trots att jag tyckt att förhörsledarna har varit både skickliga, och vädjat till hennes egna känslor.
Men Stefans fru Hanna (Lena mordet), fortsatte sina lögner trots att det gått år innan rättegången.
Har svårt att förstå dynamiken.
Tror dock inte att Maja är känslokall på det vis Johanna är, utan det är andra psykologiska hinder.
Jag har bara läst en bråkdel av FUP, men som jag ser det nu kan jag inte se några tydliga indicier, mer än möjligen armbågsskadorna, på att Maja deltagit i mordet. Men jag tror att försvaret kan komma att visa på att de skdorna kan ha uppkommit genom att Tove varit delvis utslagen av huvudskadorna och att det inte krävdes mer än att Johanna satt på Toves bröskorg/mage och hade knäna över armarna när Tove försvagad och hjälplös (inga avvärjningskador heller) försökte röra sig.
Ingen mening att sätta åtalspunkten dråp, eller vållande till annans död heller, då det ser ut som mord för Johanna?
Någon pratade om rubriceringen medhjälp, men däär får jag läsa på.
Jag önskar att Maja berättar sanningen i rätten, att allt kommer fram. Men hittills har hon varit mer hårdkokt än man kunnat förvänta sig, trots att jag tyckt att förhörsledarna har varit både skickliga, och vädjat till hennes egna känslor.
Men Stefans fru Hanna (Lena mordet), fortsatte sina lögner trots att det gått år innan rättegången.
Har svårt att förstå dynamiken.
Tror dock inte att Maja är känslokall på det vis Johanna är, utan det är andra psykologiska hinder.
Än så länge är jag fortfarande på Johannas förhör men närmar mig nog Majas.
Det jag ville inflika här i tråden innan jag fortsätter gotta mig var det här heh:
"jag tycker inte om när, dels när någon rör
mina saker och jag tycker definitivt om när någon sitter i min säng så det var väl liksom en
reflex kan man säga att jag bara reagerade på och blev arg för att hon hade ju fortfarande
jacka på sig och allting så då blev jag ju lite arg för att hon låg i min säng då och jag hade en
massa saker där men det var ingen stor grej så där"
Hon har bara timmar innan dödat en människa, fraktat bort kroppen och tänt på, och hon blir arg på Maja som somnat i hennes säng..
Jag finner inga ord som kan beskriva denna tjej, för varje rad jag läser i hennes förhör blir jag mer och mer förvånad,rädd,arg,ilsken,skrämd? finner inga ord..
) men här kan jag hålla med dig i allt du säger.