2023-03-22, 11:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det familjen i huset på Ringv 27 själva som sköter uthyrningen eller är det nån förmedling?

Det är Othm*n som äger fastigheten i alla fall, ensam.
Citera
2023-03-22, 11:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror att OA kan släppas. Familjefar och troligen muslim. Tror inte han haft med JG att göra.

De har periodvis hyrt ut rum, och man ser på bilderna att det är den delen av huset där det troligtvis finns en uthyrningsdel, som polisen verkar koncentrera sig på. Sätter min slant på att MGM är en person som bor, eller vid tidpunkten för försvinnandet bodde, i uthyrningsdelen.

Möjligt att det är tips från OA som gjort att polisen intresserat sig för en tidigare eller befintlig hyresgäst. Kanske var det till och med OA som hittade kroppen.

Det fanns 20-22-åringar på adressen också. Är det syskon till ”familjefaren” eller andra? Är det kanske väsentligt att reda ut vilka familjen består av? Så att de kan skiljas från andra misstänkta?
Citera
2023-03-22, 11:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det fanns 20-22-åringar på adressen också. Är det syskon till ”familjefaren” eller andra? Är det kanske väsentligt att reda ut vilka familjen består av? Så att de kan skiljas från andra misstänkta?

Enligt grannen fanns det ju äldre barn. ”Någon” får gärna ringa Skatteverket och kolla ålder på barnen.
Citera
2023-03-22, 11:56
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
JG har tidigare bott i Borås, så kan säkert stämma att pappan bor där. Angående mordplatsen så är den troligen på Ringvägen i Taberg. Se även mitt tidigare inlägg.
Pappan, dottern, bonusmamman och en till vuxen bor i Mantorp.
Citera
Medlem
Troians avatar
Nu brukar ju 30 minuter eller en timme räcka för en Tinderdejt, så bör hinnas att aktuell dag åka till och från Taberg. Men är det en Tinderdejt eller motsvarande så kan det ju också vara så att hon blev hämtad med bil. Bara en tanke.
Citera
Medlem
En sak som jag funderat väldigt mycket över.

Hon har varit försvunnen i nästan en månad och oavsett snö eller inte: Platsen hon hittades på är synnerligen ”vältrafikerad” med mängder av hundägare etc, etc som går förbi dagligen. Jag har väldigt svårt att se att hon legat mer än några dygn på samma plats.

Så min spekulation är att hon flyttats dit i närtid. Annars hade hon hittats tidigare.
Citera
2023-03-22, 11:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Pappan, dottern, bonusmamman och en till vuxen bor i Mantorp.

Initialer YY?
Citera
2023-03-22, 11:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Enligt grannen fanns det ju äldre barn. ”Någon” får gärna ringa Skatteverket och kolla ålder på barnen.

Ja det är ju rätt ungt att få barn när man själv är 12… Men det kan ju vara barn som de är/varit vårdnadshavare eller motsvarande för likafullt.
Citera
2023-03-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pucko
En sak som jag funderat väldigt mycket över.

Hon har varit försvunnen i nästan en månad och oavsett snö eller inte: Platsen hon hittades på är synnerligen ”vältrafikerad” med mängder av hundägare etc, etc som går förbi dagligen. Jag har väldigt svårt att se att hon legat mer än några dygn på samma plats.

Så min spekulation är att hon flyttats dit i närtid. Annars hade hon hittats tidigare.

Det har vart mängder med snö i Taberg tills slutet av förra veckan. Kroppen har först varit begraven i snö till det att snön smälte (slutet av förra veckan) fram tills att hon hittades.

Så tror jag
Citera
2023-03-22, 12:05
Medlem
Citat:
Ja precis. Ring polis.

Haha, ja, det kan man göra i alla andra länder än i bananrepubliken Sverige.
Ringer du polisen 11414 så blir du sittande i timmar i "kö" och så slänger de på luren till slut.
Citera
2023-03-22, 12:07
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Du funderar på om det kan ha varit en date som gått fel?

Lite så. Att "utbildningen" hon skulle gå på var en ursäkt för en dejt.
Citera
2023-03-22, 12:07
Medlem
Citat:
Initialer YY?
YY är väl farsan? Samma efternamn som den mördade dotterns. Den andre vuxne mannen är RB, 41 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in