Tror att OA kan släppas. Familjefar och troligen muslim. Tror inte han haft med JG att göra.
De har periodvis hyrt ut rum, och man ser på bilderna att det är den delen av huset där det troligtvis finns en uthyrningsdel, som polisen verkar koncentrera sig på. Sätter min slant på att MGM är en person som bor, eller vid tidpunkten för försvinnandet bodde, i uthyrningsdelen.
Möjligt att det är tips från OA som gjort att polisen intresserat sig för en tidigare eller befintlig hyresgäst. Kanske var det till och med OA som hittade kroppen.
Det fanns 20-22-åringar på adressen också. Är det syskon till ”familjefaren” eller andra? Är det kanske väsentligt att reda ut vilka familjen består av? Så att de kan skiljas från andra misstänkta?
Det fanns 20-22-åringar på adressen också. Är det syskon till ”familjefaren” eller andra? Är det kanske väsentligt att reda ut vilka familjen består av? Så att de kan skiljas från andra misstänkta?
Enligt grannen fanns det ju äldre barn. ”Någon” får gärna ringa Skatteverket och kolla ålder på barnen.
JG har tidigare bott i Borås, så kan säkert stämma att pappan bor där. Angående mordplatsen så är den troligen på Ringvägen i Taberg. Se även mitt tidigare inlägg.
Pappan, dottern, bonusmamman och en till vuxen bor i Mantorp.
Nu brukar ju 30 minuter eller en timme räcka för en Tinderdejt, så bör hinnas att aktuell dag åka till och från Taberg. Men är det en Tinderdejt eller motsvarande så kan det ju också vara så att hon blev hämtad med bil. Bara en tanke.
Hon har varit försvunnen i nästan en månad och oavsett snö eller inte: Platsen hon hittades på är synnerligen ”vältrafikerad” med mängder av hundägare etc, etc som går förbi dagligen. Jag har väldigt svårt att se att hon legat mer än några dygn på samma plats.
Så min spekulation är att hon flyttats dit i närtid. Annars hade hon hittats tidigare.
Hon har varit försvunnen i nästan en månad och oavsett snö eller inte: Platsen hon hittades på är synnerligen ”vältrafikerad” med mängder av hundägare etc, etc som går förbi dagligen. Jag har väldigt svårt att se att hon legat mer än några dygn på samma plats.
Så min spekulation är att hon flyttats dit i närtid. Annars hade hon hittats tidigare.
Det har vart mängder med snö i Taberg tills slutet av förra veckan. Kroppen har först varit begraven i snö till det att snön smälte (slutet av förra veckan) fram tills att hon hittades.
Haha, ja, det kan man göra i alla andra länder än i bananrepubliken Sverige.
Ringer du polisen 11414 så blir du sittande i timmar i "kö" och så slänger de på luren till slut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!