2023-03-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jösses ja det kan man fråga sig
Jag gissar att den sökninger är under Sönd?

Jag undrar över datumet för de sökningarna, har det skrivits något om det tidigare? Jag kan inte se datum. Jag börjar undra om det är gjort innan söndagen nämligen.

Jag såg nu på foton i FUP att branden vid Tove och tvillingsysterns pappas hus, gjordes precis utanför den dörr som leder direkt till tvillingarnas sovrum i den utbyggnaden. Det är ju ett klart mordförsök gjort mot båda systrarna, varför åtalas inte JJ för det? Och det här visste MH om. Jag trodde att den branden gjordes vid en yttre port till ett lägenhetshus, inte så direkt vid tvillingarnas sovrum, det gör avsikten så mycket mer allvarligt. Det drar även in MH mycket tightare till mordplanerna på Tove.
Citera
2023-03-22, 02:12
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jag har sagt det flera ggr i tidigare inlägg. Det är sannolikt homosexualitet inblandat. MH är tydligen bi men därmed flata. I förhör har också förhörsledarna frågat rent ut om hon är kär i JJ, och dom ställer inga irrelevanta frågor. Det förnekade hon (men skrattade). Det här kan mycket väl förklara varför MH ljuger, verkar känslolös och håller tyst i flera veckor. Hon vill väl skydda sin käresta. Hon är djupt förälskad i JJ. När JJ och MH blev osams en gång och JJ kastade ut henne från lgh väntade hon utanför i 5 tim för att bli insläppt! Bara i en kärleksrelation kan det hända. Bara då kan den ene partnern bulta dörren i 5 tim för att komma in. Hade båda varit hetero, och bästa vänner, hade givetvis MH blivit ledsen, lämnat JJ direkt och gått hem. Men MH är JJs lydiga och pålitliga slavinna. Hon väntar på nåd.
Det är mycket möjligt att JJ gjort henne vissa sexuella tjänster, även om hon är hetero, för att binda henne ytterligare.

Spekulationer.

Men återigen, jag är väl snart den enda som tror att JJ var ensam om att mörda TT.

Blir för trångt i det lilla badrummet...

Visst, MH kan ha "hjälpt till".

"Hämta lakan, din bitch"
"Hjälp till och bära, din bitch"
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-22 kl. 02:16.
Citera
2023-03-22, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Att JJ ljuger och anpassar sin historia efter vad som framkommer i förhör framgår tydligt.
Tveksammare kring MHs lögner. Medvetna eller inte? Både och?
Tror att allt är ett virrvarrr i hennes huvud och att hon har riktigt svårt att reda ut vad som faktiskt hände, dvs, vad HON sett, upplevt och deltagit i, vad JJ INTALAT henne hände, vad utredarna berättar att JJ i förhör sagt hände, osv.

Har läst många inlägg angående MHs begåvningsprofil samt ADD-diagnos.
Men MH har ju även sedan tidigare varit diagnostiserad med PTSD, vilket definitivt blir ytterligare en sårbarhetsfaktor.

Dissociativ amnesi, att helt enkelt vara oförmögen att minnas vissa delar av traumatiska händelser kan nog inte uteslutas som orsak till vissa av hennes svar att hon inte vet, att hon sov etc.

Jag tror inte att hon är förvirrad ärligt talat. Tror hon försöker in i det sista vara lojal mot J genom att hålla vissa lögner intakta som dethär med att hon spydde inne på toan-historien. Hon vill visa sin "masta" att hon är lojal så långt det går, tills hon blir motbevisad, och då släpper hon lögnen bit för bit. Hennes främsta motivation verkar vara att inte göra J arg och hon säger det även, att hon är rädd för J och att för hon nu ska göra allt i sin makt för att skada MH och hennes familj.
Citera
2023-03-22, 02:16
Medlem
Citat:
I förhör med andra så står det att personen gråter och därför pausar
Med andra, OK , jag har inte sett något om det i förhören med JJ eller MH… något jag faktiskt tänkte på …. Därav svaret innan
Citera
2023-03-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Spekulationer.

Men återigen, jag är väl snart den enda som tror att JJ var ensam om att mörda TT.

Blir för trångt i det lilla badrummet...

Visst, MH kan ha "hjälpt till".

"Hämta lakan, din bitch"
"Hjälp till och bära, din bitch"

Jag lutar åt att det är så också. MH har redan varit Js bitch under lång tid så den dynamiken är hårt etablerad. Om något så tror jag att MH verka ha agerat på autopilot, bara "följt order" så att säga. Det gör ju dock inte henne oskyldig. "Just following orders"-argumentet har ju använts förr i historien och det är inte ett starkt argument om inte MHs team kan bevisa att MH har downs syndrom i princip. Eller annan diagnos som visar att hon är extremt svagbegåvad och lättmanipulerad.
Citera
2023-03-22, 02:24
Medlem
Hur folk försöker skydda m genom att tro j manipulerat henne osv är bah sjukt. Ni målar upp j som en gudinna som knäpper fingrarna sen gör m vad hon säger, vem som helst fattar att m är sämst på ljuga och försöker spela offer nu för att j ska åka på det mesta och hon ska slippa dömmas för mord. M är en mytoman, Lilla sand negern ska dömas hårt.
Citera
2023-03-22, 02:25
Medlem
Citat:
I förhör med andra så står det att personen gråter och därför pausar
Ja ok, men det gör det inte i de misstänktas förhör…
Har inte hunnit läsa så många andras förutom aw s men såg inget där heller om det
Citera
2023-03-22, 02:49
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Att Majas sökhistorik på Google från mobil och skoldata finns med i FUP är för att Johanna bad om denna komplettering vid slutdelgivningen av förundersökningen.
Står i aktbilaga 157 s 6

Gissar att Johanna ville ha med den för där finns en sökning på Tove Tönnies och några andra ord som jag ej minns just nu.

Tack för infon, det hade jag missat. Man kan undra hur JJ trodde att det skulle gynna henne. Delar av MHs sökhistorik är märklig, som en massa sökningar på barn, "pojkar 3 år", "snygga killar 10 år", "Anders Eklund" osv men inget planerande för hur man tar sina ovänner av daga, till skillnad från JJ. En missräkning av JJ att begära den kompletteringen?
Citera
2023-03-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syragruppen
Tack för infon, det hade jag missat. Man kan undra hur JJ trodde att det skulle gynna henne. Delar av MHs sökhistorik är märklig, som en massa sökningar på barn, "pojkar 3 år", "snygga killar 10 år", "Anders Eklund" osv men inget planerande för hur man tar sina ovänner av daga, till skillnad från JJ. En missräkning av JJ att begära den kompletteringen?

Håller med, riktigt obehaglig sökhistorik. Känns konstigt att ha sökt på "Anders Eklund" mitt i allt, eller?
Citera
2023-03-22, 02:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja ok, men det gör det inte i de misstänktas förhör…
Har inte hunnit läsa så många andras förutom aw s men såg inget där heller om det
I förhören med AW gråter han ju mycket
Citera
2023-03-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syragruppen

MH har sökt på Hinsebergshäxan, hur länge hon satt inne, hon har sökt på kända fångar på Hinseberg, kvinnoanstalt klass 1, Sveriges största kvinnofängelse. Som om hon funderat över hur det är att sitta inne som kvinna.
Senast redigerad av AnnaChiara 2023-03-22 kl. 03:01. Anledning: Råkade skriva ut mördarens namn
Citera
2023-03-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag undrar över datumet för de sökningarna, har det skrivits något om det tidigare? Jag kan inte se datum. Jag börjar undra om det är gjort innan söndagen nämligen.

Jag såg nu på foton i FUP att branden vid Tove och tvillingsysterns pappas hus, gjordes precis utanför den dörr som leder direkt till tvillingarnas sovrum i den utbyggnaden. Det är ju ett klart mordförsök gjort mot båda systrarna, varför åtalas inte JJ för det? Och det här visste MH om. Jag trodde att den branden gjordes vid en yttre port till ett lägenhetshus, inte så direkt vid tvillingarnas sovrum, det gör avsikten så mycket mer allvarligt. Det drar även in MH mycket tightare till mordplanerna på Tove.

Vilka mer kände till mordbränderna, TT?

JJ är uppenbarligen allmänfarlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in