2023-03-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Nej.

Skulle va ett yttre hot, men något sådant finns ju inte.

ps MH kan begära "skärm" el. liknande - så hon slipper se JJ:s ansikte. Thatś IT ds

pss Om det går igenom är väl upp till domaren.

Ingen som helst expert på domstolar.

Ska bli intressant att följa, även om vi inte kommer få följa nånting 27-30 mars.

Mest trist TV4-rapportering. "Nån grät, nån erkände nåt med en "strumpa"..."
Kanske någon här på tråden som kommer närvara där i Eksjös rättsal?
Då skulle den personen kanske kunna återberätta lite här?
Citera
2023-03-22, 01:46
Medlem
Nu har jag sidorna uppe där JJ begärt ut MH:s googlesökningar från hennes mobil och dator. Där finns sökningar såsom

Hur länge satt Solveig Lillemor Östlin inne?
Kvinnoanstalt klass 1
Kända fångar Hinseberg
Sveriges största kvinnofängelse

Så varför sysselsätter sig MH med såna frågeställningar??
Citera
2023-03-22, 01:47
Medlem
Uuw ryser när jag läst både Johanna och Majas förhör igen….
Nu vet jag tyvärr inte/ ingen erfarenhet från av åklagare, försvarsadvokater osv
Det jag vet är att jag nog inte velat Ha clea…..vad gör hon för JJ tex?! Hon låter JJ berätta högt o brett om sina sjuka tankar
Självklart ska ju sanningen fram men jag fick för mig att som advokat så vill man inte att sin klient berättar mer om vad som behövs
Citera
2023-03-22, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att vi alla förstått att J är en hämdlysten sjuk psykopat

Så du har rätt
Hon hade säkert mördat någon annan om tillfälle funnits

M sa i ett förhör
(Nu minns jag inte ordagrant)
att J sa ofta att världen är orättvis så man får ta saker i egna händer
Det säger en hel del om henne

Det framgick ju i förhör med MH att J hade tänkt verkställa ytterligare ett mordbrandsförsök hon en f.d väninna men att det inte blev av då det ösregnade hela kvällen/natten. MH sa att hon hade bett till Gud för att det inte skulle sluta regna för att slippa följa med på det uppdraget och för att det inte skulle bli av. Då har hon alltså haft konkreta tankar på att mörda sitt ex, båda systrarna T och en annan tjej. Undrar om denna psykopat haft husdjur under sin barndom som råkat dö mystiskt..
Citera
2023-03-22, 01:57
Medlem
ziracorns avatar
Undrar hur JJ tänkte när hon svarar "Mmm" i så många förhör...

Annars är ju dokumentationen av Polisförhören i FUP under ALL KRITIK!
Mängder med stavningsfel, OK - men man byter TOVES OCH MAYAS namn om vartannat!

Analfabeter från Somalia som fick agera sekreterare???????????

Hahaha!
Citera
2023-03-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nu har jag sidorna uppe där JJ begärt ut MH:s googlesökningar från hennes mobil och dator. Där finns sökningar såsom

Hur länge satt Solveig Lillemor Östlin inne?
Kvinnoanstalt klass 1
Kända fångar Hinseberg
Sveriges största kvinnofängelse

Så varför sysselsätter sig MH med såna frågeställningar??
Jösses ja det kan man fråga sig
Jag gissar att den sökninger är under Sönd?
Citera
2023-03-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har precis samma funderingar runt M
Har inte heller sett någonting i hennes förhör om tårar eller samvete
Och kan inte heller förstå hur hon klarat av att vara tyst så länge
Vi vanliga skulle aldrig klara det
Det är något runt M som jag inte får ihop

Som ssgt hon har haft möjligheter
Fattar hon ens att det är en kompis som blivit mördad???
Jag tänkte tvärtom…😳
Det verkar som de ofta bryter o frågar om pauser….
I JJs förhör finns typ inga sånna frågor för att jag antar hon verkar ok, istället får de säga att det behövs paus ( de vill nog ta luft, gå på toa o sträcka på benen )..
På en fråga om Jj vill pausa så säger hon att det är ok att det inte behövs
Citera
2023-03-22, 01:59
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magdalenasthlm
M är neger. Negrer är empatistörda. Kolla bara på hur sjukt Afrika är.

Prexix!

Kolla varenda land i hela Afrika!

Allt, ALLT som negerjävlarna försöker sig på att promota blir ju till katastrof!
Citera
2023-03-22, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Det framgick ju i förhör med MH att J hade tänkt verkställa ytterligare ett mordbrandsförsök hon en f.d väninna men att det inte blev av då det ösregnade hela kvällen/natten. MH sa att hon hade bett till Gud för att det inte skulle sluta regna för att slippa följa med på det uppdraget och för att det inte skulle bli av. Då har hon alltså haft konkreta tankar på att mörda sitt ex, båda systrarna T och en annan tjej. Undrar om denna psykopat haft husdjur under sin barndom som råkat dö mystiskt..
Fy man får rysningar
Citera
2023-03-22, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag tänkte tvärtom…😳
Det verkar som de ofta bryter o frågar om pauser….
I JJs förhör finns typ inga sånna frågor för att jag antar hon verkar ok, istället får de säga att det behövs paus ( de vill nog ta luft, gå på toa o sträcka på benen )..
På en fråga om Jj vill pausa så säger hon att det är ok att det inte behövs
I förhör med andra så står det att personen gråter och därför pausar
Citera
2023-03-22, 02:03
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Rätta mig om jag har fel; men ingenstans i förhören kan jag utläsa att MH gråter, uttrycker någon som helst empati för Tove, Toves sambo, tvillingsyster eller föräldrar. Ingenting om att hon ångrar sig, att hon borde ha larmat och bett om hjälp (det stod ju poliser utanför Nöjet t ex), hennes pappa har alltid ställt upp och kommit och hämtat henne när hon bett om det. Hon kunde ha bett grannen om hjälp när han ringde på, hon hade kunnat ge sig iväg från lägenheten när JJ var på donken. Men icke.

Nu är jag äldre än MH. Och jag är ingen mördare. Men hade jag hamnat i häkte och satts i förhör med erfarna förhörsledare hade jag erkänt allt jag någonsin gjort med början när jag pillade loss godisbitarna från pepparkakshuset när jag var 5 år gammal tills att jag lät bli att betala tv-avgiften som student.

MH är så hård, så empatilös när hon sitter och ljuger i 2 veckor i häkte. Man måste ha ett speciellt psyke om man klarar det i 2 veckor. Och MH är bara 18 år! Om hon tagit chansen att berätta första dagarna i häktet var Tove fanns och vad som hänt, då hade vi alla fallit för att hon också var offer för JJ. Det är ju mord vi pratar om, inte nåt knark-köp eller snatteri. Hur kan man vara så hård? Jag tror att MH också är psykopat eller har starka drag åt det.

Jag har sagt det flera ggr i tidigare inlägg. Det är sannolikt homosexualitet inblandat. MH är tydligen bi men därmed flata. I förhör har också förhörsledarna frågat rent ut om hon är kär i JJ, och dom ställer inga irrelevanta frågor. Det förnekade hon (men skrattade). Det här kan mycket väl förklara varför MH ljuger, verkar känslolös och håller tyst i flera veckor. Hon vill väl skydda sin käresta. Hon är djupt förälskad i JJ. När JJ och MH blev osams en gång och JJ kastade ut henne från lgh väntade hon utanför i 5 tim för att bli insläppt! Bara i en kärleksrelation kan det hända. Bara då kan den ene partnern bulta dörren i 5 tim för att komma in. Hade båda varit hetero, och bästa vänner, hade givetvis MH blivit ledsen, lämnat JJ direkt och gått hem. Men MH är JJs lydiga och pålitliga slavinna. Hon väntar på nåd.
Det är mycket möjligt att JJ gjort henne vissa sexuella tjänster, även om hon är hetero, för att binda henne ytterligare.
Citera
2023-03-22, 02:08
Medlem
Att JJ ljuger och anpassar sin historia efter vad som framkommer i förhör framgår tydligt.
Tveksammare kring MHs lögner. Medvetna eller inte? Både och?
Tror att allt är ett virrvarrr i hennes huvud och att hon har riktigt svårt att reda ut vad som faktiskt hände, dvs, vad HON sett, upplevt och deltagit i, vad JJ INTALAT henne hände, vad utredarna berättar att JJ i förhör sagt hände, osv.

Har läst många inlägg angående MHs begåvningsprofil samt ADD-diagnos.
Men MH har ju även sedan tidigare varit diagnostiserad med PTSD, vilket definitivt blir ytterligare en sårbarhetsfaktor.

Dissociativ amnesi, att helt enkelt vara oförmögen att minnas vissa delar av traumatiska händelser kan nog inte uteslutas som orsak till vissa av hennes svar att hon inte vet, att hon sov etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in