Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Om Kina nu kommer ge sig in i detta kommer de bli långvarigt.
Du kanske är lika jävla knäpp som du låter så du verkar helt ha missat väst ekonomiska läge.
Ja, Jag har missat det fullständigt. Har kyllingen blivigt dyr Adolfus? Du vet att höna smakar bättre än gnället du spiller energi på istället för att glädjas åt att ryssen har det sämre. Du köper väl din el i Europa? Och din mat också hoppas jag? Eftersom att du upprepar detta i en tråd som egentligen inte har något med gastronomi att göra så tar jag för givet att du är lite slagen utav att folk (riktiga människor) fokuserar mer på folket i Ukraina än hur du försvagas utav att makaronerna kostar 1.70 mer per kilo. Eller att kyllingen faktiskt ligger drygt fyra kronor över vanligt kilopris. Du plockar väl inte bara ned frysprodukter i din korg helt blint? Du vet väl att kilopriset är deklarerat på produkter i Sverige? Man vet ja aldrig. Det finns ju gott om dem som tror att de hittat en billig kotlett för att den såldes för bara 49,75.......per förpackning.......st.
Men men, oavsett så kommer inte lite dyrare kaffe och ägg få någon i Europa att börja tycka att Ryssland gör rätt. Det är ju riktiga människor i Europa. Du behöver inte oroa dig för att dina vita bönor springer iväg till så skrämmande priser att Europa eller USA plötsligt börjar blanda in sånt strunt i sina beslut om försändelser till Ukraina.