2023-03-21, 22:47
Medlem
Darth Putin
@DarthPutinKGB
·
5h
Russia: No children have been taken from Ukraine to Russia & the ICC charge is meaningless.

Also Russia: We are going to return the children we totally didn't take, not that we are scared of the OCC charge.
Citera
2023-03-21, 22:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ja lite som det debila tjatet och lögnerna om ryzzzzzzztroll och fan o hans moster. Men jag skriver inte mer för då blir jag avstängd igen.

Vi får va glada att vi har ett forum för "fri debatt" här i Svedala. Till skillnad mot Ryzzland dårå.

Min personliga uppfattning är : Bara skriv !

Men i all vänlighet sagt, inget som blivit debunkat sen ett år tillbaka..., gång efter annan och månad efter månad.

Mvh // Snapcount
(har inget problem med folk utav olika uppfattning i sak)

En fråga dock till dig :

Hur tror du att Ryssland kommer att se ut om säg 5 år ?

Man säljer sig ut, med hjärta och själ till Kineserna som jag ser det. Nu när Putin har bestämt. Är detta rätt väg för Ryssland ?
Citera
2023-03-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Har svårt att tro att de är så pass bra vänner när de bara kan prata med varandra genom tolk.

https://edition.cnn.com/2019/06/17/world/xi-russian-ice-cream-putin-birthday-intl/index.html
Citera
2023-03-21, 22:51
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har varit där och räknat. Man kunde inte betala sin statsskuld i dollar heller. Var menar du de får dollar ifrån, egentligen. USA? Har man så kanske man behöver det till annat. Att olja handlas i dollar betyder inte att man betalar i dollar utan efter dollarpris. Får man betalt i Yuan, kanske man behöver det för importvaror.

Låt mig säga så här: man måste va bra efterbliven om man tror att att ryssarna skulle förlora sin rymdhamn för en skitsumma på 30 millioners dollars pga brist på dollar. Den här "nyheten" är en lögn, från början till slut. Ungefär som "ghost of Kiev". Propaganda helt enkelt
Citera
2023-03-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Men i all vänlighet sagt, inget som blivit debunkat sen ett år tillbaka..., gång efter annan och månad efter månad.

Mvh // Snapcount

En fråga dock till dig :

Man säljer sig ut, med hjärta och själ till Kineserna som jag ser det. Nu när Putin har bestämt. Är detta rätt väg för Ryssland ?

Ja, men vem bestämde att Ryssland skulle ta denna vägen då?
https://www.thehindu.com/news/international/in-his-interview-with-oliver-stone-vladimir-putin-suggested-russia-joining-nato-to-bill-clinton/article18965562.ece
Citera
2023-03-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systernbolaget
Jaaa. Men varför vill inte USA riskera eskalera konflikten?

Ingen vill eskalera konflikten.
Ingen vill ha en konflikt med 2 stridande kärnvapennationer. Även om sannolikheten är låg för kärnvapenkrig måste man ändå ha med det i beräkningarna.
Citera
2023-03-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Haha, den tog!
Kan det vara eran akilleshäl till den grad att ni skäms över hur kassa ni är på krigföring och att det inte tog era 3 dagar.

Ni trodde ni kunde skicka in barn och gamlingar med vapen från tidigt 1900-tal och bli emottagna med öppna armar.

Inte ens dom svenska dagisbarnen går på ett led när dom ska smyga, ni gör några mil konvoj.
Egentligen ska man inte ge er luft, ni trivs och tycker ni har kompisar om dom svarar på era inlägg.

3 DAGAR.

Länka till en källa där det står att det skulle gå på två dagar.
Citera
2023-03-21, 22:58
Medlem
Citat:
https://www.thehindu.com/news/international/in-his-interview-with-oliver-stone-vladimir-putin-suggested-russia-joining-nato-to-bill-clinton/article18965562.ece

Ja, där har ju verkligen ryssarna bevisat att Nato och USA gjorde rätt. Vi blev grundligt lurade men där gick tack och lov gränsen.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det där är diskuterat hundratals gånger här. Putin ville bli inbjuden och Clinton sa att man blir inte inbjuden utan ansöker.
Clinton är inte heller Nato eller chef över det. Kom inte heller med att USA bestämmer allt i Nato, för då skulle Sverige vara medlem redan. Jag skriver det bara för att jag vet att det brukar bli nästa kommentar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

En "köpe-artikel" angående att ryssarna skulle få komma med i Nato. Det går inte att läsa den. Likaså har det blivit även debunkat..

Ptjah.., hur det är även med saken så valde Putin en annan väg. Han valde den. För han är Tsar Putin.
Citera
2023-03-21, 22:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Länka till en källa där det står att det skulle gå på två dagar.

3 dagar. Och det har ju redan diskuterats idag. Plus nästan alla andra dagar det senaste året.
Citera
2023-03-21, 22:59
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Mvh // Snapcount

En fråga dock till dig :

Svårt sia fem år framåt. Vi vet ännu inte hur kriget kommer sluta. men utifrån rysk suveränitet var attacken på ukraina och det amerikanska imperiets försök att omringa Ryssland rimlig och förståndig. Det många liberala dårar i västerlandet inte förstår med Ryssland är att de svarar med våld om de uppfattar sig som hotade.

Ryssland och Kina är en potentiell mardröm för Europa, och kanske även för USA. Den gamle hjälten Pat Buchanan har i åratal varnat för att driva ryssen i kinesens famn. Buchanan har, helt riktigt, tidigt förstått att det är det framväxande Kina som kommer dominera om ett par decennier. Då är det oklokt att ha tvingat ryssen till fiendeskap istället för "vänskap". Ryssland är inte ett västerland som glömt kriget. Jag tror inte att Ryssland kommer bli en hora till kinesen. Det troliga är istället att Ryssland kommer klara sig ganska bra i en mer eller mindre uttalad allians med kinesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in