2023-03-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Nej inte så stark. Hon va skild

Jag beskrev basic facts om hederskulturen oavsett kristen syrian eller muslim. Dom e samma sak. Men finns alltid någon familj som inte bryr sig…. Men att vara skild har inte med hederstänkandet att göra. Alla skiljer sig till och med muslimer. Varje dag!

I joulanas fall verkar det handla om något helt annat. En äldre skild kvinna. Min teori e att hon haft en lover eller något som sen hon dumpat och han blivit galen o tatt henne…
Citera
2023-03-21, 21:29
Medlem
Jag är övertygad om att den ett par timmar långa "kursen" var mellan lakanen... därför hon var inlindad i det
Nån sjuk aktivitet som gått snett
Citera
2023-03-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Så hon var anmäld försvunnen? Talades det inte i tråden om att hon skulle återvända hem i dagarna? Hade hon haft kontakt med familjen däremellan?

Man anmälde henne och polisen trodde att hon hade försvunnit frivilligt.
Citera
2023-03-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag beskrev basic facts om hederskulturen oavsett kristen syrian eller muslim. Dom e samma sak. Men finns alltid någon familj som inte bryr sig…. Men att vara skild har inte med hederstänkandet att göra. Alla skiljer sig till och med muslimer. Varje dag!

I joulanas fall verkar det handla om något helt annat. En äldre skild kvinna. Min teori e att hon haft en lover eller något som sen hon dumpat och han blivit galen o tatt henne…

Om du jämför muslimer med kristnas hederskultur så är det absolut inte samma.

Det är mer vanligare inom muslimer kan jag lova dig.

I detta fall är det antingen någon hon haft relation med, någon älskare.

Eller något helt annat
Citera
2023-03-21, 21:31
Medlem
Hon skulle återvända samma dag enligt dottern. Hon hade sagt att hon kommer hem vid 16.00 tiden. När hon inte dök upp misstänkte familjen att något inte stämmer. Dagen efter anmäler dom försvinnandet. Polisen fick sista signalen från hennes telefon dagen hon försvann så zd innebär att hon inte har haft kontakt med familjen.
Citera
2023-03-21, 21:37
Medlem
Citat:
Om du jämför muslimer med kristnas hederskultur så är det absolut inte samma.

Det är mer vanligare inom muslimer kan jag lova dig.

I detta fall är det antingen någon hon haft relation med, någon älskare.

Eller något helt annat

Du verkar vara syrian eftersom du tar åt dig av faktan. Det är massvis med kristna araber och kristna syrianer som inte alltid får leva eller välja hur dom vill leva om dom inte gifter sig med någon med samma härkomst eller bor hemma tills dom gifter sig. sen finns det några av denna grupp som inte bryr sig och låter barnen välja själva. Hederskultur har inte bara med mord att göra. Det är en hiearki och tänkande. Jag vet många fall av muslimer och kristna där kvinnan väljer själv. Men majoriteren av dessa gör bara som sin familj vill o lever dubbel liv o låtsas vara oskulder för att göra alla glada.

Men nu handlar joulanas fall om något helt annat verkar det som, så låt oss hålla oss till ämnet, men jag tror inte detta har med familjen att göra denna gång. Utan en lover eller något. Som sagt hon bar på dyra smycken och en rolex. Det är 100% en babbe som tatt hennes liv.
Citera
2023-03-21, 21:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Man anmälde henne och polisen trodde att hon hade försvunnit frivilligt.

Okej. Men sen helt tyst då alltså?

Med tanke på att en man i fyrtioårsåldern nu anhållits misstänkt för mord i sin frånvaro så får man lätt för sig att det är någon som har flytt fältet. Och som direkt kan knytas antingen till hennes bakgrund eller till hennes tillvaro sedan hon försvann då…
Citera
2023-03-21, 21:41
Medlem
Citat:
Okej. Men sen helt tyst då alltså?

Med tanke på att en man i fyrtioårsåldern nu anhållits misstänkt för mord i sin frånvaro så får man lätt för sig att det är någon som har flytt fältet. Och som direkt kan knytas antingen till hennes bakgrund eller till hennes tillvaro sedan hon försvann då…

Det är ju de anhörige säger att de hände inte så mycket efter anmälan tyvärr..
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymmm123
Hon skulle återvända samma dag enligt dottern. Hon hade sagt att hon kommer hem vid 16.00 tiden. När hon inte dök upp misstänkte familjen att något inte stämmer. Dagen efter anmäler dom försvinnandet. Polisen fick sista signalen från hennes telefon dagen hon försvann så zd innebär att hon inte har haft kontakt med familjen.

Samma dag som hon försvann då alltså? Och inte hörts av sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Du verkar vara syrian eftersom du tar åt dig av faktan. Det är massvis med kristna araber och kristna syrianer som inte alltid får leva eller välja hur dom vill leva om dom inte gifter sig med någon med samma härkomst eller bor hemma tills dom gifter sig. sen finns det några av denna grupp som inte bryr sig och låter barnen välja själva. Hederskultur har inte bara med mord att göra. Det är en hiearki och tänkande. Jag vet många fall av muslimer och kristna där kvinnan väljer själv. Men majoriteren av dessa gör bara som sin familj vill o lever dubbel liv o låtsas vara oskulder för att göra alla glada.

Men nu handlar joulanas fall om något helt annat verkar det som, så låt oss hålla oss till ämnet, men jag tror inte detta har med familjen att göra denna gång. Utan en lover eller något. Som sagt hon bar på dyra smycken och en rolex. Det är 100% en babbe som tatt hennes liv.

Skyddar ingen. Det stämmer att jag är syrian, men av fakta så vet jag att syrianer sällan berövar deras döttrars liv pga att de gått med någon som inte är kristen.

Visst har det hänt, men det är väldigt få.

Finns alltid människor oavsett folkslag som har sådant.

Sen att syrianer inte får gifta sig med någon som inte är syrian. Det händer oftast, däremot är det förbjudet att gifta sig med någon icke kristen.
Citera
2023-03-21, 21:43
Medlem
Citat:

Inget ljud alls efter den 24 feb
Citera
2023-03-21, 21:43
Medlem
Citat:

Ja man hörde inget ifrån henne efter att hon lämnade sin lägenhet kl 09.00..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in