Citat:
Ursprungligen postat av
reinadelsur
Du verkar vara syrian eftersom du tar åt dig av faktan. Det är massvis med kristna araber och kristna syrianer som inte alltid får leva eller välja hur dom vill leva om dom inte gifter sig med någon med samma härkomst eller bor hemma tills dom gifter sig. sen finns det några av denna grupp som inte bryr sig och låter barnen välja själva. Hederskultur har inte bara med mord att göra. Det är en hiearki och tänkande. Jag vet många fall av muslimer och kristna där kvinnan väljer själv. Men majoriteren av dessa gör bara som sin familj vill o lever dubbel liv o låtsas vara oskulder för att göra alla glada.
Men nu handlar joulanas fall om något helt annat verkar det som, så låt oss hålla oss till ämnet, men jag tror inte detta har med familjen att göra denna gång. Utan en lover eller något. Som sagt hon bar på dyra smycken och en rolex. Det är 100% en babbe som tatt hennes liv.
Skyddar ingen. Det stämmer att jag är syrian, men av fakta så vet jag att syrianer sällan berövar deras döttrars liv pga att de gått med någon som inte är kristen.
Visst har det hänt, men det är väldigt få.
Finns alltid människor oavsett folkslag som har sådant.
Sen att syrianer inte får gifta sig med någon som inte är syrian. Det händer oftast, däremot är det förbjudet att gifta sig med någon icke kristen.