2023-03-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peem
Jag är några år äldre och uppvuxen på en annan granngata. Har gått mina skolår i Månsarpaskolan och lekt i dessa skogar och områden hela min uppväxt. ja, sånt här är alltid svårt att förstå för de närboende när det händer, igen tror att det skall hända "just här". Men Taberg/Månsarp är väl ett tvärsnitt av landets villaområden och även här kan statistiskt sånt hända. Det är ju inte länge sedan full polisstyrka stormade en industrifastighet vid Taklas och hittade grova vapen och annat i en container, bara några hundra meter bort från denna händelse.

Ja, just det ja!

Har även ett minne av, att det var ett bankrån på 90-talet. Var det Sparbanken mitt emot Åkes Frisörsalong?

Annars är det ju konstigt och framförallt tur, att det inte har varit mer liv i området från de boende från Tallbacka.
Citera
2023-03-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Ja, just det ja!

Har även ett minne av, att det var ett bankrån på 90-talet. Var det Sparbanken mitt emot Åkes Frisörsalong?

Annars är det ju konstigt och framförallt tur, att det inte har varit mer liv i området från de boende från Tallbacka.
Men jag har hört om våldsbrott, om än inte mord, bland de boende där genom åren. Närheten till det stället var det första jag tänkte på i detta fall.
Citera
2023-03-21, 20:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
skönt? Ehh... har du någon autokorrigering av texten aktiverad, lite svårt att förstå sammanhanget.

Haha, nytt försök:

Är det slänt även från gångvägen upp till fyndplatsen?

Anledningen till min fråga är varifrån kroppen kan tänkas komma. Förmodligen osannolikt att släpa kroppen upp för en skogsbacke.
Citera
2023-03-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsl1
Måste rätta lite fel som jag sett i tråden.
Det är väldigt enkelt att ta både buss och tåg till Taberg. Dessa körs med lokaltrafik.
Stationen i Taberg är väldigt nära skönhetssalongen som benämns kanske 200 meter.

Fyndplatsen är åt fel håll för att hon skulle bege sig självmant åt det hållet för att ta sig hem till Göteborg med kollektivtrafik.

Månsarps station ligger väldigt lång ifrån Fyndplatsen. Säkert 40 minuters promenad.
Såg att någon skrev att det låg nära Fyndplatsen.

Jag har två teorier.
Teori 1 hon ska på utbildning på tidigare nämnd salong. Det har pratats om kalas som ska vara dagen efter eller på kvällen samma dag. Det är stressigt att pussla. Hon och maken bråkar via telefon om att det var onödigt att åka iväg just den dagen osv.
Därefter kan vad som helst hända. Det finns ett hotell med pub precis vid tåget. Hon kanske sätter sig där och träffar någon lokal förmåga som slår ihjäl henne?

Teori nummer 2.
Börjar som ovan men det finns något kopplat till heder bakomliggande, det pratas om släkt i Norrahammar. Maken kan ha planerat att efter kursen så kör min kusin dig till stationen i Jönköping så du säkert hinner med tåget. Tar död på henne och förvarar kroppen på ett tillfälligt ställe utomhus men får panik när snön smälter och det börjar lukta. Ska flytta på det, någon kommer på eller han tror att någon kommer på honom, han dumpar på plats täcker med snö och flyr.

Men varför skulle han döda henne? Anledning?
Citera
2023-03-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Men varför skulle han döda henne? Anledning?

Den fiktiv mannen på pubben eller hennes man? Inte en aning. Mannen på pubben ville ligga men inte hon?
Mannen, tidigare otrohet som uppdagats eller något annat som dragit familjens namn i smutsen.
Citera
2023-03-21, 20:17
Medlem
Troians avatar
Har någon hittat henne på Facebook?

Sägs heta Jolene Jolene, men hittar ingen sådan som passar in.
Citera
2023-03-21, 20:18
Medlem
Inte sett det någon annanstans, om jag nu inte missat det i tråden, men ska finnas uppgifter på att det fanns en påbörjad grop bredvid kroppen.
Citera
2023-03-21, 20:18
Medlem
Kan även tillägga att de som äger och driver salong är "normala svenskar" så har svårt att se att de helt random skulle ha ihjäl någon som är på utbildning över en dag.
Citera
2023-03-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Inte sett det någon annanstans, om jag nu inte missat det i tråden, men ska finnas uppgifter på att det fanns en påbörjad grop bredvid kroppen.

Uppgifter från vem?
Citera
2023-03-21, 20:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
SJ har inga resor till Taberg.

https://trafikinfo.sj.se/sv/stracka/G%C3%B6teborg%20C/Taberg?date=2023-03-20

Jag testade flera dagar

Det finns inga avgående tåg från Göteborg C måndag 20 mar. Försök med ett annat datum.

Hur i h-e kom hon dit?

Ska kolla med Flix, västtåg och en del andra.

Det där är en regiontågbana så det går inga fjärrtåg där. Det är främst länstrafik med Krösatåg som går där. På denna sträcka mellan Jönköping och Värnamo. Sjs nya biljetthemsida är väldigt dåliga på att få fram resor med dessa regiontåg jämfört med den gamla hemsidan. Det är bättre att använda resrobots reseplanerare vilket klarar att få fram hela resor även om man måste köpa flera olika biljetter.

I varje fall går tågen så sällan att det är buss som gäller för de flesta som skall till taberg.

Eftersom järnvägen mellan Borås och Jönköping är nedlagd sen många år så är det buss mellan Göteborg och Jönköping som gäller i de flesta fall, eller tåg via Falköping (tar en halvtimme längre tid)
Citera
2023-03-21, 20:20
Medlem
Citat:
Men jag har hört om våldsbrott, om än inte mord, bland de boende där genom åren. Närheten till det stället var det första jag tänkte på i detta fall.

På Tallbacka bor endast som är så medicinerade så de inte vet vad de heter.
Det är förvaring av människor snarare än vård.
Som ett fängelse men med medicinering istället för celler.
Citera
2023-03-21, 20:21
Medlem
kall-tingsryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsl1
Måste rätta lite fel som jag sett i tråden.
Det är väldigt enkelt att ta både buss och tåg till Taberg. Dessa körs med lokaltrafik.
Stationen i Taberg är väldigt nära skönhetssalongen som benämns kanske 200 meter.

Fyndplatsen är åt fel håll för att hon skulle bege sig självmant åt det hållet för att ta sig hem till Göteborg med kollektivtrafik.

Månsarps station ligger väldigt lång ifrån Fyndplatsen. Säkert 40 minuters promenad.
Såg att någon skrev att det låg nära Fyndplatsen.

Jag har två teorier.
Teori 1 hon ska på utbildning på tidigare nämnd salong. Det har pratats om kalas som ska vara dagen efter eller på kvällen samma dag. Det är stressigt att pussla. Hon och maken bråkar via telefon om att det var onödigt att åka iväg just den dagen osv.
Därefter kan vad som helst hända. Det finns ett hotell med pub precis vid tåget. Hon kanske sätter sig där och träffar någon lokal förmåga som slår ihjäl henne?

Teori nummer 2.
Börjar som ovan men det finns något kopplat till heder bakomliggande, det pratas om släkt i Norrahammar. Maken kan ha planerat att efter kursen så kör min kusin dig till stationen i Jönköping så du säkert hinner med tåget. Tar död på henne och förvarar kroppen på ett tillfälligt ställe utomhus men får panik när snön smälter och det börjar lukta. Ska flytta på det, någon kommer på eller han tror att någon kommer på honom, han dumpar på plats täcker med snö och flyr.

Denna "pub" är ICKE öppen likt en vanlig krog,, bara öppen vid speciella tillfällen Inte troligt att hon gått dit en VARDAG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in