Citat:
Ursprungligen postat av
rsl1
Måste rätta lite fel som jag sett i tråden.
Det är väldigt enkelt att ta både buss och tåg till Taberg. Dessa körs med lokaltrafik.
Stationen i Taberg är väldigt nära skönhetssalongen som benämns kanske 200 meter.
Fyndplatsen är åt fel håll för att hon skulle bege sig självmant åt det hållet för att ta sig hem till Göteborg med kollektivtrafik.
Månsarps station ligger väldigt lång ifrån Fyndplatsen. Säkert 40 minuters promenad.
Såg att någon skrev att det låg nära Fyndplatsen.
Jag har två teorier.
Teori 1 hon ska på utbildning på tidigare nämnd salong. Det har pratats om kalas som ska vara dagen efter eller på kvällen samma dag. Det är stressigt att pussla. Hon och maken bråkar via telefon om att det var onödigt att åka iväg just den dagen osv.
Därefter kan vad som helst hända. Det finns ett hotell med pub precis vid tåget. Hon kanske sätter sig där och träffar någon lokal förmåga som slår ihjäl henne?
Teori nummer 2.
Börjar som ovan men det finns något kopplat till heder bakomliggande, det pratas om släkt i Norrahammar. Maken kan ha planerat att efter kursen så kör min kusin dig till stationen i Jönköping så du säkert hinner med tåget. Tar död på henne och förvarar kroppen på ett tillfälligt ställe utomhus men får panik när snön smälter och det börjar lukta. Ska flytta på det, någon kommer på eller han tror att någon kommer på honom, han dumpar på plats täcker med snö och flyr.
Denna "pub" är ICKE öppen likt en vanlig krog,,

bara öppen vid speciella tillfällen

Inte troligt att hon gått dit en VARDAG