2023-03-21, 16:28
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Lurer på hva slags kontrollopplysninger de hentet inn, skulle tro det måtte innebære å ta kontakt med den savnede personlig.
Ja, det hadde vært interessant å vite hva kontrollopplysningene var. Kanskje politiet undersøkte bevegelser på hennes bankkonto og/eller kanskje de spurte GM om hvor BO var?
Citera
2023-03-21, 16:34
  #938
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaenerysGot
Ja, virkelig. Stakkars dame. Hun var sikkert ensom og hadde det ikke bra. Familien prøvde finne henne ja, men det var ikke akkurat god innsats..

Det er en interessant oppfatning. Vet vi egentlig at hun var ensom eller at hun ikke hadde det bra? Vet vi at hun ikke selv kan ha hatt sine svin på skogen? At familien til en avdød sier at hun var snill er jo ikke uvanlig, det betyr ikke at det er det hele bildet. For alt vi vet så kan hun ha valgt å ikke ha så mye kontakt med familien selv også. Det er jo litt talende, på en måte, at man selv velger å bo med en domfelt overgriper. Som i følge sakkyndige med stor sannsynlighet vil begå liknende ugjerninger igjen.
Jeg må si jeg er veldig spent på å høre hva som kommer frem om offeret etterhvert.
Citera
2023-03-21, 16:38
  #939
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det hadde vært interessant å vite hva kontrollopplysningene var. Kanskje politiet undersøkte bevegelser på hennes bankkonto og/eller kanskje de spurte GM om hvor BO var?

Å spørre GM ville jo i tilfelle ha vært nøyaktig det samme som familien gjorde. Høres litt bortkastet ut. Tviler på de sjekket bankkontoen, det kan man nok ikke gjøre uten videre uten godkjenning. Og da måtte de jo ha forsøkt å komme i kontakt med henne først.
Citera
2023-03-21, 16:40
  #940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaenerysGot
Åh herregud. Er GM en tater-Fredriksen? Deres dna er jo over hele Norge.

Ja hva så?.er mennesker det også - skal vedde på noen i familien din også har den slags "dna"
Citera
2023-03-21, 16:49
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vendeleyind
Ja hva så?.er mennesker det også - skal vedde på noen i familien din også har den slags "dna"

Ja, det var ikke slikt ment. Noen i den familien er i "skyggeland" og andre lever et vanlig fint liv
Citera
2023-03-21, 16:54
  #942
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja håller såklart med där, men än så länge verkar det som att han inte blivit straffad för något sånt i Sverige...
åh, om det behovet upphörde bara på grund av @nn@, är det konstigt att behovet inte återkom efter september 2018...

Jeg grubler fortsatt på dette at han ikke har vært anklaget for hverken blotting eller overgrep i Sverige. En periode på 13-14 år. Bare litt nasking og fyllekjøring.

Sitat NRK:
I forbindelse med voldtektssakene ble mannen undersøkt av psykiatere. De kom til at han blant annet hadde varig svekkede sjelsevner.

Retten mente i likhet med de sakkyndige at tiltalte på grunn av sin tilstand vil utgjøre særlig fare for gjentakelse av lignende straffbare handlinger.
Citera
2023-03-21, 17:10
  #943
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han våldtog en 80 årig socialarbetare
wtf? källa på det?
Vad faen är reidar fredriksen för en människa. Hoppas nån låser in han i et frysrum på nån avlägsen plats!
Citera
2023-03-21, 17:15
  #944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
wtf? källa på det?
Vad faen är reidar fredriksen för en människa. Hoppas nån låser in han i et frysrum på nån avlägsen plats!

morgonposten har en bra artikkel. Han blottade seg iaf.

https://morgonposten.se/2023/03/20/doda-kvinnan-i-frysboxen-lemlastades-av-norske/

Sjuke menneske
Citera
2023-03-21, 17:40
  #945
Medlem
PeterNosters avatar
P4 Värmland sätter åt Forsman varför man inte gick vidare med anmälan.
Handlingar om anmälan har plockats fram men Forsman vägrar säga vad det står i anmälan.

Mörkläggningen har börjat.
Citera
2023-03-21, 18:05
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
P4 Värmland sätter åt Forsman varför man inte gick vidare med anmälan.
Handlingar om anmälan har plockats fram men Forsman vägrar säga vad det står i anmälan.

Mörkläggningen har börjat.


Mörkläggningen har redan pågått i flera dagar, vi har ju sett en lång rad av inlägg här på Flashback som förnekat att de anhöriga skulle ha gjort en polisanmälan! Hade polisen brytt sig om att göra en sökning på GM så hade de funnit en psykiskt sjuk brottsling

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/familjen-letade-efter-henne
Citera
2023-03-21, 18:10
  #947
Medlem
Noen her i tråden spurte om detaljer om hvordan BO var. Her er litt informasjon:

"Stillfaren kvinne.
VG har vært i kontakt med en rekke personer som kjente til det tidligere samboerparet.
En av dem var på nabofest med de to nordmennene i 2010. Han husker at de skulle feire at det var blitt bygget en badebrygge ved et lite tjern.
– Han var i godt humør, spilte og sang, som man kan se på bildet. Hun var veldig stille og gjorde ikke noe særlig ut av seg, sier naboen til VG."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/xg91P8/fryseboks-saken-her-er-siktede-paa-nabofest-med-samboeren
Citera
2023-03-21, 18:23
  #948
Medlem
"Psykolog HG Storm ger sin analys av misstänkte frysmördarens allmäntillstånd."
"Psykologen om misstänkta frysmordet: "Ett spektrum av grava personlighetsstörningar"."
https://sverigesradio.se/artikel/psykologen-om-misstankte-frysmordaren-ett-spektrum-av-grava-personlighetsstorningar

"Psykologen om misstänkte frysmördaren: "Vi kallar det för antisocial personlighetsstörning""
https://sverigesradio.se/artikel/psykologen-om-misstankte-frysmordaren-vi-kallar-det-for-antisocial-personlighetsstorning
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-21 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in