Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
. .
Vad värre är ju att han knappt presenterat vad han vill eller vilka visioner han har. Hur kan man då ens lyfta fram eller rösta på honom? Man vet ju inte alls vad man får när man dessutom lägger till hans bakgrund. Desto viktigare att han lyfter det då varför just han är bäst lämpad för posten.
Det är en sanning med modifikation, enligt vad som uppges så har han gjort det och varit tillgänglig för ombuden frågor, men valt att inte prata genom media.
Valprocessen ska tas av medlemmarna och inte via media.
Jag kan har respekt för den tanken, men när det gäller en sådan stor rörelse kanske media/allmänheten borde fått vara med - inte bara medlemmar. Och jag kan förstå att media själva är sura.
Jag skulle dock själv kunna gå till min klubb, och be dem gå till distrikten med de frågor jag har.... men det orkar jag ju inte.
Att fotbollen styrs via medlemsårsmöten och budgetar av medlemmarna och inte enkom av ordföranden, är i grunden en bra sak. Det förutsätter dock att ombuden fått tillräcklig information via det interna arbetet och inte via mediafiltret.
Edit: Jag försvarar och stöttar inte Reinfeldt med detta inlägg, utan bara processen
Det är fortfarande fem veckor kvar till förbundsmötet och jag har lärt mig att ordförandens mandat börjar den dagen valet sker. Inte innan. Därför tänker jag inte göra några långa programförklaringar av det enkla skälet att det är så en folkrörelse fungerar. I Sverige väljer vi inte envåldshärskare som berättar exakt hur allt ska bli. Det styrs via budgetar, årsmöten och respekt för folkrörelsen. Sen ska ordföranden ha en förmåga att ena. Under dessa fem veckor tänker jag inte ägna mig åt att bolla olika uppfattningar eller komma ut i någon sorts konflikt med vem det nu kan tänkas vara.
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/reinfeldt-svarar-pa-heta-fragor-men-duckar-flera-passar-pa-den/