2023-03-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Tossavainen var 24 i Drammen några dagar innan sprinten i Falun så det är väl ganska tydligt att hon är bättre i klassiskt för tillfället

Ja, misstänkte att det inte var en engångsföreteelse, tvärtemot Näslund som är tydligt bättre i fristil och dessutom 1 år yngre..

JVM-sprinten gick i klassisk stil..
Citera
2023-03-21, 13:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till Lahtis:

Ebba Andersson, Piteå Elit
Maja Dahlqvist, Falun Borlänge SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Moa Ilar, Falun Borlänge SK
Frida Karlsson, Sollefteå Skidor
Moa Lundgren, Åsarna IK
Emma Ribom, Piteå Elit
Jonna Sundling, Piteå Elit

Edvin Anger, Åsarna IK
Jens Burman, Åsarna IK
Emil Danielsson, Högbo GIF
Truls Gisselman, Rehns BK
Marcus Grate, IFK Umeå
Calle Halfvarsson, Sågmyra SK
Johan Häggström, Piteå Elit
William Poromaa, Åsarna IK
Oskar Svensson, Falun Borlänge SK

Ribom tillbaka!! (Ebba och Frida också men jublar mest över Ribom)
Citera
2023-03-21, 13:27
Moderator
Hjv9s avatar
Skönt, då får vi en fin avslutning på säsongen. Bara Svahn som inte är tillbaka ännu.
Citera
2023-03-21, 13:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant att Expressen har rubriken "Frida Karlsson tillbaka" med underrubriken "Linn Svahn tackar nej" medan att VM-drottningen Ebba också är tillbaka inte nämns i rubriken.
Citera
2023-03-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Intressant att Expressen har rubriken "Frida Karlsson tillbaka" med underrubriken "Linn Svahn tackar nej" medan att VM-drottningen Ebba också är tillbaka inte nämns i rubriken.
Så svårt att förstå är det faktiskt inte…
Citera
2023-03-21, 13:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Så svårt att förstå är det faktiskt inte…

Mnja, Aftonbladet har ju en helt annan rubrik, typ "Stjärnorna tillbaka". Så jo, det är nog lite svårt att förstå ...
Citera
2023-03-21, 13:49
Medlem
Citat:
Mnja, Aftonbladet har ju en helt annan rubrik, typ "Stjärnorna tillbaka". Så jo, det är nog lite svårt att förstå ...
Expressen är en kommersiell tidning. Frida har dubbelt så många följare på Instagram och genererar alltid mest klick. Men inte oväntat att folk som gillar Ebba alltid ska klaga över att hon på något sätt skulle vara förfördelad.
Citera
2023-03-21, 13:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Expressen är en kommersiell tidning. Frida har dubbelt så många följare på Instagram och genererar alltid mest klick. Men inte oväntat att folk som gillar Ebba alltid ska klaga över att hon på något sätt skulle vara förfördelad.

Well, du missar ju annars inte en enda chans till att gnälla på Ebba.

För övrigt så är Aftonbladet också en kommersiell tidning. Och hade en rubrik som "Frida och Ebba tillbaka" genererat mindre klick? Jag tror inte det.
Citera
2023-03-21, 13:55
Medlem
Citat:

Media använder Zlatan mer i rubrikerna än Alexander Isak också, trots att den senare är i toppform och nyligen tog plats i "Veckans lag" i Premier League..
Citera
2023-03-21, 13:57
Medlem
Citat:
Well, du missar ju annars inte en enda chans till att gnälla på Ebba.

För övrigt så är Aftonbladet också en kommersiell tidning. Och hade en rubrik som "Frida och Ebba tillbaka" genererat mindre klick? Jag tror inte det.
Jag tycker faktiskt jag är en av de som försvarar Ebba mest här på forumet. Men jag erkänner att jag är en av dem som gillar Frida mer. (Men mest av alla gillar jag Linn Svahn).
Citera
2023-03-21, 14:07
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Selv har jeg alltid vært fascinerad av Jonnas teknik, åkstil og åksinne.
Samme dag som hun hadde chockerad en hel verden under OS, var jeg veldig interessert i å fa litt bakgrunnsstoff og detaljer. Gikk inn på en svensk avis på nettet ( litt usikker, men tror det var DN) , og det som møtte meg var 4 fete artikler om Frida med bild om nogra ablegøjer hun holdt på med på segerspallen og noe greier, og kun en kortfattet artikkel om Jonna. Helt uten bild.
Er veldig merkelig for oss over kjølen det der
Citera
2023-03-21, 14:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt jag är en av de som försvarar Ebba mest här på forumet. Men jag erkänner att jag är en av dem som gillar Frida mer. (Men mest av alla gillar jag Linn Svahn).

Nåväl, det vara bara en observation jag gjorde och ingen stor sak.

Det är ju klart att Ebba och Frida är olika personligheter och har därmed olika stjärnglans över sig. Jag bara tyckte det var lite märkligt då Ebba bara för en månad sedan blev VM-drottning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in