2023-03-21, 12:30
Medlem
Föräldrar i Arboga kommun fick nyss detta mail:

”Avstängd efter misstanke om brott

Från * till Vårdnadshavare i Arboga

En person som arbetar i anslutning till skolan är misstänkt för brott mot barn. Personen är anställd av ett externt företag och är avstängd från att utföra uppdrag för Arboga kommun

- Vi ser allvarligt på det här och vidtar flera åtgärder. Vårt primära fokus är att ge stöd till berörda elever, deras föräldrar och våra medarbetare. Att skolan är en trygg plats för alla är av stor prioritet, säger skolchef Ulrika Hansson.

Hon fortsätter;

- Vi har medarbetare som jobbar med att ge olika typer av stöd och vi är redo att sätta in fler resurser om det behövs.

Samverkar med polisen

Arboga kommun har en nära samverkan med polisen i ärendet.

För att värna om berörda elever samt utifrån den förundersökningssekretess som råder kring polisutredningen kan skolan inte lämna mer detaljerad information.”

Som förälder är jag nu utom mig av oro. Hur tar man reda på mer? Skolan säger ju inget. Kan Flashback hjälpa en panikslagen förälder att hitta information om vad som händer?
Citera
2023-03-21, 12:33
Medlem
SnutteFia03s avatar
Vilka årskurser är det på skolan i fråga?
Citera
2023-03-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Vilka årskurser är det på skolan i fråga?

F-9

Det är en kommunal skola, och eftersom att det står att den misstänkta personen är anställd i ett annat företag hoppas jag innerligt att det inte rör sig om lärare/fritidspersonal. Externa anställda är väl exempelvis lokalvårdare, skolbussförare, personliga assistenter osv. Eller?

Kan man få reda på mer under pågående utredning?
Citera
2023-03-21, 20:06
Medlem
Edit: kom på att det bara finns en. Skola F-9 så glöm min fråga..

Vilken skola rör det sig om?
Senast redigerad av skitsakbaraju 2023-03-21 kl. 20:12.
Citera
2023-03-22, 08:57
Medlem
Jag har med barn i kommunen och fått samma information. Jag TROR det måste röra sig om en städare/byggjobbare eller liknande. Alla lärare och assistenter är anställda av kommunen. Lika illa vem det än är men..
Citera
2023-04-02, 14:03
Medlem
Det ska röra sig om en busschaufför
Citera
2023-04-03, 18:41
Medlem
steeldongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divas22
Det ska röra sig om en busschaufför

Har du hört vad det ska röra sig om för anledning ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in