2023-03-21, 11:32
  #324445
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Nu får du ju beakta att Alexander Mercouris har väldigt tunga meriter! Han är en f.d. advokat, som uteslöts ur det brittiska advokatsamfundet för mer än ett årtionde sedan p.g.a. förfalskning och mened. Om inte det gör honom till ett pålitligt sanningsvittne och geopolitisk expert så vet jag inte vad som krävs...
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Du hade ju kunnat försöka googla hans namn själv... Men OK här är domen mot honom,
https://www.barstandardsboard.org.uk/disciplinary_finding/76984.html

Mer om hans problem med rättvisan t.ex. här,
https://www.legalcheek.com/2017/07/barrister-who-was-disbarred-after-forging-lady-hale-letter-sued-for-200000-by-ex-client/

Jag börjar se ett mönster här. Mercouris drar sig inte för att ljuga och fabricera ihop/förfalska information:

Citat:
But with the windfall failing to materialise, Mercouris then — in the words of Stephen Mooney, acting for the Bar Standards Board (BSB) — “embarked on ever more bizarre assertions to hide the truth”. These included fabricating a letter from Lady Hale, now the deputy president of the Supreme Court, expressing concern about the near £1 million payment not having been made by Westminster.

https://www.legalcheek.com/2017/07/barrister-who-was-disbarred-after-forging-lady-hale-letter-sued-for-200000-by-ex-client/

Även "CIA-agenten" Larry Johnson, som pro-ryssarna brukar hänvisa till, har åkt dit för att förfalska information:

https://www.flashback.org/sp82100406

T.ex:

Citat:
"In 2013, Johnson falsely accused John Kerry of war crimes in Vietnam, alleging that Kerry had "raped some poor Vietnamese woman." To support his claim, Johnson used a YouTube video that contained audio clips from a 1971 debate on The Dick Cavett Show between John Kerry and John O'Neill. The original interview audio was altered to piece together words that Kerry spoke at different times during the debate, falsely making it sound as if he said, "I personally raped for pleasure." When the falsehood was exposed by a reader of Johnson's blog, Johnson deleted the article without apology."

På något sätt är det logiskt att de blivit pro-ryska troll. Nu kan de ljuga och fabricera ihop falsk information på löpande band. Och kanske även få en slant för det.
Citera
2023-03-21, 11:35
  #324446
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Senaste dygnet inrapporteras mycket höga förluster för Homofederationen. Vi har 960 eliminerade bögförbrytare och totala antalet befriade är då uppe i 166570 brottslingar som inte längre kan be(S)udla ....(S)... ...Ukrainas kvinnor och barn.

Kalkylen säger nu att genombrytning av 200.000-gränsen för eliminerade flyttas till senast den 30 maj, igår låg genombrytningsdatum den 31 maj.

Även övriga förluster är ganska stora med 15 utslagna stridsvagnar och 10 förstörda bepansrade fordon.

Vi har också en bra siffra för eliminerat bögartilleri, 9 st pjäser har förstörts.

Tiden rinner ut för dom ryska ledarna.
Märklig fixering vid antalet döda ryssar och en 200000 gräns. Vad har just 200000 med saken att göra och allt bygger dessutom på källor från motståndarsidan. Du m.fl. är riktigt sjuka människor.
Citera
2023-03-21, 11:37
  #324447
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Må så vara, men vad förväntar du dig att Ryssland ska göra när NATO/USA fortsätter expandera och utnyttjar Ukraina för att föra proxykrig mot Ryssland. Ska de bara sitta lugnt i båten? Hade USA gjort det om Ryssland ingick en militär pakt med Mexiko och började placera trupper och vapen där? Ni nazister är sådana hycklare.

De ska sluta invadera och hota grannländer. Antingen kan de göra det självmant, i vilket fall ingen kommer vara intresserad av att betala för Nato-nivån av skydd. Eller så kan de bli tvingade att hålla sig lugna genom att grannländer ansluter till Nato.
Citera
2023-03-21, 11:37
  #324448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det där stämmer visserligen, men istället för att försöka svärta ner honom så kan du väl komma med sakinvändningar angående exakt var han har fel?

SÅ det handlar om hur man ska bemöta mytomonar och bedragare, för deras fantasier, åsikter och känslor är mer värda än någon som inte är en dömd bedragare och (ö)känd för mytomani och rysstrollarbete åt kremlinmedia?

Citat:
Att bara ägna dig åt ad hominem gör dig själv mindre trovärdig. Mercouris har hundratusentals följare, och är en mycket uppskattad privatanalytiker.

Att kalla en spade för en spade är inte ad hominem, lika lite är det att konstatera att AM på egen merit och egen utsagå är en lögnare och bedragare.

Det åligger honom att bevisa sina lögner, och det är han oförmögen att göra, förstår du inte varför så kan du endå falla tillbaks på att putin aldrig skulle anfalla ukraina. det är ju precis lika "omöjligt" att bemöta....

vatnik....
Citera
2023-03-21, 11:39
  #324449
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Ok, det förklarar ju ännu mer varför de fortsätter expandera österut och tror sig bestämma över hela världen. Bra att Ryssland och Kina sätter ner foten. Ni nazister måste stoppas med alla medel.

De får väl expandera åt vilket jävla håll de vill, så länge suveräna stater gör egna val vilka allianser de vill ingå i?

Jag kan inte fatta att vissa jävla idioter tycker annat.
Det är för mig helt obegripligt, snacka om nazism.
Citera
2023-03-21, 11:40
  #324450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Märklig fixering vid antalet döda ryssar och en 200000 gräns. Vad har just 200000 med saken att göra och allt bygger dessutom på källor från motståndarsidan. Du m.fl. är riktigt sjuka människor.

det är viktigt att fira och sätt delmål.

200`000 slarvsyltade ryssar är ju 200`000 ryssar som inte kan skada någon i ukraina.

de har ju valt att åka dit för att stjäla barn. mörda och våldta. deras död och även deras ryska bröders och systrars framtida död är i alla avseenden den för stunden enda erbjudna lösningen.
Citera
2023-03-21, 11:40
  #324451
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
USA ska dra sig tillbaka, sluta utnyttja Ukraina för sina egna syften och sluta leka världspolis. De är de största mördarna i historien. Mördat hundratusentals bara i Irak och kommit undan med det. Hoppas ni alla nazister hängs i lyktstolparna när Ryssland och Kina är färdiga med er

Det finns ingen plats i världen för nazister och de amerikanska mördarna.

Bra knuten näve i fickan pluto! Du får nog lära dig leva med att demokratiska länder kommer fortsätta sätta agendan i världspolitiken. Du får sitta hemma och vässa eller bli dominerad på BDSM-klubb även framgent.
Citera
2023-03-21, 11:44
  #324452
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Ok, det förklarar ju ännu mer varför de fortsätter expandera österut och tror sig bestämma över hela världen. Bra att Ryssland och Kina sätter ner foten. Ni nazister måste stoppas med alla medel.

Ryssland och Kina är diktaturer med ledare som terroriserar sin befolkning.

Vi andra är demokratiska och väljer de ledare vi tycker om, det har varken ryssar eller kineser en aning om ens hur man stavar till.
Citera
2023-03-21, 11:47
  #324453
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Varför åker du inte ner och striker för Ukraina om du är så jävla ball själv då? Svenskar är fega små kräk. Den antislaviska nazismen kryper fram nu igen så här 80 år efter andra världskriget.

Oj vad arg det här lilla pyret är idag. Ätit en dålig cevapcici?
Citera
2023-03-21, 11:47
  #324454
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Ok, det förklarar ju ännu mer varför de fortsätter expandera österut och tror sig bestämma över hela världen. Bra att Ryssland och Kina sätter ner foten. Ni nazister måste stoppas med alla medel.
Berätta mer. På vilket sätt har Kina "satt ner foten" mot väst?

Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Må så vara, men vad förväntar du dig att Ryssland ska göra när NATO/USA fortsätter expandera och utnyttjar Ukraina för att föra proxykrig mot Ryssland. Ska de bara sitta lugnt i båten? Hade USA gjort det om Ryssland ingick en militär pakt med Mexiko och började placera trupper och vapen där? Ni nazister är sådana hycklare.
Berätta mer. Hur skedde detta proxykrig mot Ryssland innan de valde att invadera Ukraina 2014?
Eller kan det vara så att du med "proxykrig" bara menar att de inte gjorde som ryssen ville?
Ungefär som att "nazist" är alla som motarbetar Ryssland?
Citera
2023-03-21, 11:47
  #324455
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Jasså, USA är en demokrati men är de största mördarna i modern tid. Hur hjälpte denna fina demokrati Irak? Vietnam? Afghanistan? Våldtäkt, mord och förnedring. Fångar i Guantanamo Bay utan rättegång. Håll bara käften din fåniga nazist eller åk ner och dö i Ukraina om du bryr dig så mycket.

Sluta upp med hysteriska gap o skrik som en liten kärring

Alla som inte trivs i vår del av världen kan bara packa väskan och flytta till ryssland.
Citera
2023-03-21, 11:49
  #324456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Det hjälper inte att du försöker med din löjliga tillbakakaka din fåniga lilla nazist...

Fyra svenskar strider i den ukrainska insatsstyrkan Azov, vars flagga pryds av en nazistsymbol, rapporterar Sveriges Radio. En av dem är Mikael Skillt, som SvD tidigare intervjuat. Terrorforskaren Magnus Ranstorp anser att de bör utredas för terrorbrott eller krigsbrott.

https://www.svd.se/a/ed5f8b1d-c874-311b-9da3-b029256698e6/utred-svenska-nazisterna-som-slass-i-ukraina

2014?

gick inge vidare för ranstorp misstänker jag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in