2007-09-18, 12:04
Bannlyst
Hej, jag har skaffat mig en Laptop (dv9540) och jag har en belkin router, vad för modell vet jag inte just nu, men när jag kör trådlöst så toppar jag 8mbit med tptest och pingar 800 i counter strike, fpsdroppar 24/7. Med kabeln så toppar jag 17mbit på tptest och pingar bra.

Vill gärna ha trådlöst utan problem, men hur ska jag fixca detta? Routern är på andra sidan badrummet där det är kaklat, kan det vara det som förstör sändningen såpass?

Help me plz!
Citera
2007-09-18, 12:16
Medlem
dempa69s avatar
Det kan inte vara så att den sänder via den gamla standarden??

Citat:
IEEE 802.11b, 11Mbit/s trådlöst på 2,4Ghz (åldrande utgående)
IEEE 802.11g, 54Mbit/s trådlöst på 2,4Ghz (nuvarande huvudstandard)

I annat fall får du vara medveten om att paketförlusten när det går trådlöst är väsentligt mycket högre vid trådlöst än trådbundet. TCP paketen måste mao sändas om mera.

// Dempa
Citera
2007-09-18, 14:50
Bannlyst
Det har jag ingen anning om, kan inte så mkt om routern och routerinställningarna, signalstyrkan ligger på 1-2 av 5 nivåer, kanske ska försöka köpa en telefonkabel och flytta routern närmare!
Citera
2007-09-18, 18:25
Medlem
zewmahs avatar
Kolla att du inte har någon annan utrustning som stör på 2,4gHz-bandet och att du inte har någon granne med trådlöst när på samma kanal som ditt.

Paketförlusterna är som ovan talare sa, helt otroligt hopplösa på trådlösa nät. Enklast är att skrota skiten totalt och dra ett ordentligt skärmat (bara CAT6-kabel!) gigabit nät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in