Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Du verkar verkligen inte läsa vad som skrivs. Jag säger det igen. Andra länder har motiv. Norge ekonomiska och Sverige säkerhetsmässiga. Jag vet inte om du kommer i håg på ålderns höst att det var en stor debatt i Sverige om Nordstream innan man sa ja. Jag säger inte att Norge eller Sverige gjorde det. Ryssland har också motiv.
Men vare sig du eller jag har några bevis för vilket land som ligger bakom det hela. Det enda vi vet.
1 Sprängningar
2 Länder har motiv - olika starka
3 Tyska utredningen - Som säger att det var ukrainare MEN att det kan vara en false flag.
Att säga att Ryssland har bombat mest infrastruktur i Europa är något slags bevis är ju bara löjligt. USA har bombat klart mycket mer infrastruktur än Ryssland i världen de senaste 70åren. Men det är inte heller något bevis. Lika lite som de svenska bombningarna av infrastruktur i Kongo är något bevis.
Den ryska förstörelsen i Ukraina, hur hemskt det kan låta, är rena semestern, emot vad USA gjorde i Korea -Hela NK total förstört, Vietnam, Laos (Världens mest bombade land per capita i historien) och Kambodja. Så du kan inte använda rysk förstörelse av annan infrastruktur som bevis.
Däremot har ryssarna motiv, men det finns andra länder som har det också.
OM NK
"The US Air Force estimated that North Korea’s destruction was proportionately greater than that of Japan in the Second World War, where the US had turned 64 major cities to rubble and used the atomic bomb to destroy two others. American planes dropped 635,000 tons of bombs on Korea -- that is, essentially on North Korea --including 32,557 tons of napalm, compared to 503,000 tons of bombs dropped in the entire Pacific theatre of World War II"
https://apjjf.org/-Charles-K.-Armstrong/3460/article.html
Vidare om Laos
From 1964 to 1973, the U.S. dropped more than 2.5M tons of ordnance on Laos during 580,000 bombing sorties—equal to a planeload of bombs every eight minutes, 24 hours a day, for nine years – making Laos the most heavily bombed country per capita in history.
https://www.legaciesofwar.org/legacies-library
Hade ryssarna haft den amerikanska konventionella förmågan till att förstöra så hade det inte funnits något Ukraina kvar.
Jag har själv intervjuat många kambodjaner. Alla av dem hävdade att Khmer rouge blev bara starkare av de amerikanska bombningarna. Bombningarna var totalt kontraproduktiva. En relativ neutral befolkning vände sig emot USA.
Ryssarnas förmåga till förstörelse är faktisk ganska liten utom vid vissa front avsnitt. Deras kampanj emot infrastruktur har ju endast fungerat sådär. De saknar resurserna.
Om du har några andra bevis, förutom att Ryssland bombar infrastruktur, så får du gärna informera mig och svenska åklagare.
Whataboutism grande hjälper inte en gangsterstat som Ryzzland!
Använd rätt kontext åtminstone.
När inträffade sprängningen av Ns1 och Ns 2?
Svar: Användes först som väntat av ryzzarna som utpressning av tyskarna i ryzzarnas proxykriget mot ukraina efter invasionen. Stängde av gasen flera gånger "för service mm" Misslyckades. Tyskarna skaffade i blixtfart ny leverantör av gas, LNG gas från annat håll. Tackade nej till ryzk gas. Ryzzarna sprängde båda ledningarna men som genom ett mirakel erbjöds tyskarna gas en av ledningarna var osprängd. Va?
Det var flera ledningar till varje. Smart? Tja? Nytt erbjudande till tyskarna. Vi kan leverera billig gas ändå, en extra ledning kvar!
Njet, sa tyskarna. Ridå.
Självklart sprängde ryzzarna Ns1 och delar av Ns 2. Ett gigantiskt skadestånd väntade Gazprom med flera.
Vilka spränger och bombar på daglig basis i Europa idag allt från civila, bostäder skolor, sjukhus, sjukhus, civil infrastruktur som el, vatten, gas, brandmän och brandstationer osv. ??
Ryzzland!!
Vilka sprängde Ns1 och delar av Ns 2?
Ryzzland förstås?
Vad sprängde Ukraina inatt på Krim?
Militärtransport med Kalibr robotar under transport per järnväg för att ladda upp ryzka ubåtar och krigsfartyg med nya dödande robotar som skall användas mot tex Kievs civilbefolkning.
Ser du skillnaden. Försök!