2023-03-21, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men JJ säger ju att MH ligger i sängen när de kommer hem och polisen hittar granbarr i sängen.
Både JJ och polisen bedömer att MH legat i sängen men du vet bättre.

Ja men bara att hon ligger i sängen, precis som du säger. Det är ju något annat än att sova. JJ säger:
"Det var väldigt mörkt och sen hittade jag Maja som ligger i min säng och ja berättar att jag är klar och att jag ska skjutsa hem henne och så skjutsar jag hem henne och sen åkte jag hem till min mamma
direkt då. "
Citera
2023-03-21, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Äntligen någon mer som nämner det. Jag tycker inte heller att de var jätteimponerande. Mest en massa vädjanden "Kom igen nu Maja" och "Tänk efter" samt "Det här hänger ju inte ihop."
Begåvningskraven för att bli polis har sänkts flera gånger. Det sker sannolikt mer inkvotering än de erkänner med tillhörande kravsänkningar. Inom brandkåren kvoterar man ju in genom att medvetet sänka kraven för vissa samtidigt som det förnekas utåt.

Rädslan att ifrågasätta personer med invandrarbakgrund, och en fobisk rädsla att bli uppfattad som rasist, eller ojämlik snällhet mot kvinnor kan också vara en faktor.

Snällismen är en svensk statsreligion.

Och varför säger förhörsledaren NEJ när den tystlåtne och ljugande Maja frågar själv om hon ska berätta? (sid 1112, 2022-11-08)

Vad hände i lägenheten Maja?
ja eh, det jag kommer ihåg, alltså skall jag ta hela historian?

Nej, blev det bråk i lägenheten?
Inte vad jag märkte

Förhör jag sett inspelade förut har inte gått till på detta sätt, tvärt om.

Och varför ställdes inte fler frågor om varför det väsnades så mycket att grannen knackade på mitt i natten bara för att hon spydde. De hade ju hört bråk och M kommer undan med att hon bara spydde, för att kort efter äta hamburgare. Hade polisen jobbat någorlunda effektivt så skulle de haft telefonernas positioner redan före första förhöret. Hur jävla svårt ska det vara för polisen att trycka på search-knappen när en ung tjej är försvunnen?

Borde finnas programvara som direkt ger en karta över var alla närstående befunnit sig. Kan i olika nivåer visas anonymiserat om misstanken är lägre men skulle ändå snabbt ha gett en klarare bild av vad som hänt och snabbt bevisat att M ljuger. Men polisen verkar sjukt trög både tekniskt och mentalt.

Maja erkände bilfärden på eget initiativ efter förhöret, pinsamt...

Istället fick Maja ledande frågor som kunde hjälpa henne att ge bortförklaringar:
A: Okej så om hon har lagt någonting eller haft någonting i passagerarsätet så kan barren på
din jacka komma från sätet till jackan?
Citera
2023-03-21, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du läst J.Js P7a?
Nej. Var hittar jag den?
Citera
2023-03-21, 05:18
Medlem
Jag funderar på Toves konversation under natten med sin tvillingsyster:

Var det samma natt som Tove försvann?

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-21, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ

Maja erkände bilfärden på eget initiativ efter förhöret, pinsamt...

Istället fick Maja ledande frågor som kunde hjälpa henne att ge bortförklaringar:
A: Okej så om hon har lagt någonting eller haft någonting i passagerarsätet så kan barren på
din jacka komma från sätet till jackan?

Samma sak här. Här ger och leder förhörsledaren Maja in på en möjlig exit-förklaring till varför hon lämnar mobilen hos Johanna, trots att det är helt onödigt. Maja hade ju kunnat framstå som mer planerande om hon inte gavs den här dörren ut:

"FH: Eh, en fråga till där då när vi ändå pratar om Johannas mobil. Din mobil, var var den?
MH: Ja den var kvar i sängen då, i Johanna säng i hennes lägenhet.
FH: Ok, var det någon speciell anledning till att den var kvar där?
MH: Näe, inte från min sida i varje fall.
FH: Jag tänkte på det vi pratade om igår, att du sa igår när vi träffades, att du ibland valde att lämna telefonen i Johannas lägenhet.
MH: Ja
FH: När ni var på fest någon annanstans, var det så du tänkte den här kvällen, eller natten, också?
MH: Nej det gjorde jag inte, utan eh, jag, jag tänkte inte så mycket, eller jo jag tänkte ju mycket fast jag tänkte ändå inte alls, ja jag var i chock.
FH: Jo, men anledningen menar jag, var det inte att du inte ville att din pappa skulle se var du var, eller det bara blev så att mobilen inte kom med, är det så vi ska förstå dig?
MH: Mm.
FH: Då förstår jag"
Citera
2023-03-21, 05:22
Medlem
Citat:
Nej. Var hittar jag den?

I sammanfattningen på första sidan i tråden.
Citera
2023-03-21, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du läst J.Js P7a?
Nu har jag läst denna:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Och det framkommer inget som motsäger min hypotes som du kommenterade.

Tänker närmast på kulturfaktor och att en invandrarman först mördat sin egen dotter (Fadime) och sedan efter undersökning bedömts som psykiskt frisk, vilket säger en hel del om främmande kulturer, religioner och sekter som inkräktar i Sverige.
Citera
2023-03-21, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är ju precis det du beskriver som lögnhalsen vill att rätten ska tro. Förmodligen har advokaten hjälpt till på traven så negern ska verka mer korkad än hon är. Klarar man av att ta körkort och mörda så finns det gott om hjärnceller. En 4-åring vet att man inte kan döda någon och skulle tycka det var otäckt. Maja tyckte nog att det var häftigt och spännande.

Tror inte riktigt som dig. Det är ju inte bara vad hon faktiskt säger utan hon har genomgående svårt att förstå enkla frågeställningar och förhörsledaren har ett helt annat förhållningssätt till MH utifrån hennes bristande förståelse.
Citera
2023-03-21, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Samma sak här. Här ger och leder förhörsledaren Maja in på en möjlig exit-förklaring till varför hon lämnar mobilen hos Johanna, trots att det är helt onödigt. Maja hade ju kunnat framstå som mer planerande om hon inte gavs den här dörren ut:

"FH: Eh, en fråga till där då när vi ändå pratar om Johannas mobil. Din mobil, var var den?
MH: Ja den var kvar i sängen då, i Johanna säng i hennes lägenhet.
FH: Ok, var det någon speciell anledning till att den var kvar där?
MH: Näe, inte från min sida i varje fall.
FH: Jag tänkte på det vi pratade om igår, att du sa igår när vi träffades, att du ibland valde att lämna telefonen i Johannas lägenhet.
MH: Ja
FH: När ni var på fest någon annanstans, var det så du tänkte den här kvällen, eller natten, också?
MH: Nej det gjorde jag inte, utan eh, jag, jag tänkte inte så mycket, eller jo jag tänkte ju mycket fast jag tänkte ändå inte alls, ja jag var i chock.
FH: Jo, men anledningen menar jag, var det inte att du inte ville att din pappa skulle se var du var, eller det bara blev så att mobilen inte kom med, är det så vi ska förstå dig?
MH: Mm.
FH: Då förstår jag"
Jag kan (spekulerande) se diskussionen framför mig runt feministfikabordet hos den HBTQ-certifierade polisen:

-Ja det var ju verkligen tråkigt det här, stackars lilla flicka.
-Ja hon tycker det känns jobbigt, och med all utsatthet av främlingsfientlighet som adopterad dessutom.
-Stackarn har hamnat i denna situation, och känner sig rädd och ledsen. Och har dessutom haft det svårt innan som ung osäker HBTQ, kära nån då.
-Hoppas vi kan släppa henne snart, så hon får komma hem till sina stackars föräldrar som är oroliga. Men guuud så hemskt för dem.
-Jaa, snälla nån, vi ska se vad vi kan göra, hon säger ju att hon inget vet..
-Ja det ska nog gå bra det här ska du se. Någon som vill ha ännu en påtår innan kursen i HBTQ-kompetent jämställdhetsarbete ur invandrarperspektiv börjar?

(obs endast min egen spekulation)
Citera
2023-03-21, 06:45
Medlem
Citat:
(spekulerande)
(obs endast min egen spekulation)

Snälla sluta slösa andras uppmärksamhet på ditt fria spekulerande, allt du skriver är verkligen helt meningslöst och tomt på tänkande.
Citera
2023-03-21, 06:49
Medlem
MH:s story blir är otroligt tunn (och då har jag inte läst klart hela).

Men om jag har förstått hennes version av vad som sker i lägenheten korrekt så lyder den så här:

De kommer alltså hem till lägenheten alla tre och går runt en vända där.

Relativt snart ramlar MH omkull i badrummet pga fylla och spyr. Detta trots att alla som träffat henne under kvällen uppfattat henne som inte märkbart påverkad och trots att hon inte verkar särskilt berusad under rådjursfilmen.

När MH trillar i badrummet är det i vart fall enligt henne sannolikt den duns som grannarna har hört. Trots att grannarna hörde flera dunsar.

Hon kravlar nu runt i köket och sparkar och har sig liggandes på golvet. Allt enligt egen utsago. Vi återkommer till det.

Under tiden MH spyr sitter JJ och TT i köket och har kafferep. JJ kommer visserligen in och hjälper till att torka upp spyan, men TT är tydligen helt oberörd och väntar ut hanteringen av spyandet. Så trevlig tycker hon tydligen att tillställningen är.

MH tar sig i vart fall snart ut från badrummet till sängen och blixtdäckar där.

Mycket vältajmt för JJ som påpassligt omedelbart lurar in TT i badrummet och låser (oklart varför - MH hade ju däckat) samt mördar TT där (det här är inget MH har bevittnat, oskyldig som hon är, utan bara fått återberättat från JJ).

Den mest avgörande och dramatiska delen av händelseförloppet går således den stackars den totaldäckade MH oförhappandes helt förbi.

Att en granne ringer på två gånger under den här tiden är inte heller något MH märker av trots den ringa tid som måste ha passerat mellan "hennes" duns och grannens påringning (som antingen borde ha skett när hon själv spydde i badrummet eller när hon hade däckat i sängen).

Inte heller märker MH av de (minst fem) sparkarna mot badrumsväggen som grannen hör när han ringer på. Dessa sparkar var ju dock enligt både JJ:s och MH:s initiala utsaga MH:s sparkar mot väggen när hon ligger och spyr...

MH väcks snart av Johanna, går då på toa och frågar var Tove är någonstans. JJ berättar att Tove har gått hem varefter JJ från ingenstans bestämmer sig för att åka iväg och köpa fyllemat. Dock är matinköpet begränsat till en cheeseburgare och det för MHs räkning.

MH somnar nu till igen. Denna gång vid köksbordet. Några problem med att somna till när och var som helst har MH verkligen inte. Det får man säga.

MH vaknar härnäst av att JJ kommer hem med fyllematen. MH vaknar, trycker i sig maten, men ser inte till TT någonstans och somnar snart om igen.

Nästa gång vaknar stackarn av att JJ vil ha hjälp och nu ser MH att TT ligger på hallgolvet i ett lakan. Det här är tydligen inte något som avviker till den grad från vad MH hade förväntat sig att vakna till att hon börjar ställa frågor om vad som hänt till TT. Istället tar hon raskt itu med den praktiska uppgift som JJ ålägger henne och börjar helt sonika transportera ett lik ut till en bil mitt i natten. Som vi alla hade gjort.

Frågor på det? Nej men det verkar ju solid. Verkligen.

Övertygad om att Rullman kommer köra stenhårt på att MH uppenbart ljugit ihop en story och att det får stöd av att JJ berättat att de kommit överens om en story som uppvisar många likheter med den samt att MH:s story vederläggs av den story som JJ övertygande kommer att berätta i rätten.
Citera
2023-03-21, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Snälla sluta slösa andras uppmärksamhet på ditt fria spekulerande, allt du skriver är verkligen helt meningslöst och tomt på tänkande.
Visst.

Kom gärna med en saklig förklaring till varför polisen ställer flera ledande frågor som hjälper Maja att komma på undanflykter och bortförklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in