Citat:
En till ” aha känsla ” jag fick när jag läste förhören är att JJ berättade att hon ” fällde Tove” Jag har inte sett någon annan beskrivning från henne om det…?
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner
Om jag lägger ihop det med andra pusselbitar så blir min höftade teori om det är att när de satt och prata i lägenheten så gick Tove på toaletten, Johanna låste upp utifrån och knäade Tove medan hon satt och kissade då det samtidigt blir svårt för Tove att försvara sig med brallorna nere..
Jag får en känsla av att Johannas lögner har undertoner av sanningen.
Pusselbitar
- Johanna sa att hon låste toadörren när T var där inne och J skulle till donken ("dölja för Maja som inte såg eller hörde nått/sov")
- Att de vart i lägenheten en timme (om det stämmer) och pratat eller vad som och när man dricker blir man kissnödig, jag går minst 1 gång per timme typ.
- Tove hade öppen gylf (ej bekräftat, tror jag läste det någonstans)
Jag tror Johanna är snabbtänkt, Tror hon bestämde sig att mörda Tove just den dagen i samband med bråket på nöjet och att planen utvecklades från och med då.
Typ som, vart hon ska ta tove, hur hon ska lura dit henne, klura ut vilket tillvägagångsätt och vad som är försvarbart i rätten osv.. Menar skulle hon haft ett läge att attackera tove på väg till lägenheten skulle hon gjort det, hade hon en någorlunda detaljerad plan att ex. få de se ut som våldtäktsmord eller oprovocerad påhoppning.. Den planen sket sig nog med alla vittnen som eventuellt såg dem gå tillsammans åt samma håll, butikskameror osv..
Men tveksamt, grannen beskrev J som upprörd och förvirrad när hon kom ner 3-5 minuter efter toves sista andetag.. Jag tror hon skulle vara mer avslappnad då. Det borde vart tjafsigt innan och knuffen borde stämma.. men konstigt att inga grannar hört tjafs eller skrik...
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-21 kl. 00:41.
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-21 kl. 00:41.
Hon har definitivt varit med under själva mordet. Hennes fördel är att det inte finns så mycket tekniska bevis mot henne. Hon kommer nog inte få livstid för detta. Möjligtvis medhjälp, men det kan mycket väl bli bara brott mot griftefriden..