2023-03-21, 00:35
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
En till ” aha känsla ” jag fick när jag läste förhören är att JJ berättade att hon ” fällde Tove” Jag har inte sett någon annan beskrivning från henne om det…?
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner

Om jag lägger ihop det med andra pusselbitar så blir min höftade teori om det är att när de satt och prata i lägenheten så gick Tove på toaletten, Johanna låste upp utifrån och knäade Tove medan hon satt och kissade då det samtidigt blir svårt för Tove att försvara sig med brallorna nere..
Jag får en känsla av att Johannas lögner har undertoner av sanningen.

Pusselbitar
- Johanna sa att hon låste toadörren när T var där inne och J skulle till donken ("dölja för Maja som inte såg eller hörde nått/sov")
- Att de vart i lägenheten en timme (om det stämmer) och pratat eller vad som och när man dricker blir man kissnödig, jag går minst 1 gång per timme typ.
- Tove hade öppen gylf (ej bekräftat, tror jag läste det någonstans)

Jag tror Johanna är snabbtänkt, Tror hon bestämde sig att mörda Tove just den dagen i samband med bråket på nöjet och att planen utvecklades från och med då.
Typ som, vart hon ska ta tove, hur hon ska lura dit henne, klura ut vilket tillvägagångsätt och vad som är försvarbart i rätten osv.. Menar skulle hon haft ett läge att attackera tove på väg till lägenheten skulle hon gjort det, hade hon en någorlunda detaljerad plan att ex. få de se ut som våldtäktsmord eller oprovocerad påhoppning.. Den planen sket sig nog med alla vittnen som eventuellt såg dem gå tillsammans åt samma håll, butikskameror osv..

Men tveksamt, grannen beskrev J som upprörd och förvirrad när hon kom ner 3-5 minuter efter toves sista andetag.. Jag tror hon skulle vara mer avslappnad då. Det borde vart tjafsigt innan och knuffen borde stämma.. men konstigt att inga grannar hört tjafs eller skrik...
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-21 kl. 00:41.
Citera
2023-03-21, 00:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sjukligt besatt.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hon kanske inte hade sex med den döda kroppen men något sexuellt/upphetsning/kick är jag hundra på att hon upplevde.
Hon va ju besatt av Tove.

Hon var det ja.

Verkligen sjukligt besatt av Tove.
Citera
2023-03-21, 00:38
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
bara för att person a inte vill knulla ett lik betyder inte att person b inte har nekorfiliska böjelser.

nu tror jag inte detta är sexuellt oavsett utan vill bara påpeka att allt är möjligt med dessa två sjuka individer... MH har väl vad jag uppfattat de som pedofiliska tendenser? vem sitter annars och googlar på småbarn.
Ja, det kan nog stämma men jag tror tiden var knapp här för att kela. Jag kan tänka mig precis vad som helst när det gäller dessa två monster. Klart att dom har skador och blivit mycket fulare båda två än vad som är genomsnittet. Den ena ser ju verkligen missbildad ut och det måste ha varit en chock att få ta hand om en sån individ. Den andra ser hysteriskt galen ut och ingen man skulle vilja trampa på tårna.
Citera
2023-03-21, 00:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Hon kanske inte hade sex med den döda kroppen men något sexuellt/upphetsning/kick är jag hundra på att hon upplevde.
Där kan jag hålla med. Skulle inte förvåna om hon fick multiorgasmer av att döda den hon hatade (åtrådde?). Dock inget tafsande eftersom tiden var knapp.
Citera
2023-03-21, 00:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Verkar det som att Johannas förehavanden dom två tre senaste åren kan appliceras på vad normalt funtat folk gör?

Vi vet ju vad hon tittade på för filmer så det är väl inte omöjligt att hon gjorde något liknande med T? För att kränka henne ytterligare. Att det inte "räckte" med att mörda henne.

Inget det människan gjort skulle förundra mig längre.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-03-21 kl. 00:46.
Citera
2023-03-21, 00:45
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med. Blir så arg när jag läser förhören med Maja. Ja hon är säkert lite efter och så. Men oskyldig; nej det hon inte. Hon är slug och spelar dummare än vad hon är. INGEN i denna värld somnar i en bil med ett lik i baksätet eller på väg hem efter en likdumpning. Ingen.

Hon somnar ju nästan på ett sätt så att man kan tro att hon tagit en hel del sömnmedel om man ska tro hennes egna berättelse Hon har definitivt varit med under själva mordet. Hennes fördel är att det inte finns så mycket tekniska bevis mot henne. Hon kommer nog inte få livstid för detta. Möjligtvis medhjälp, men det kan mycket väl bli bara brott mot griftefriden..

Citat:
Byxor nerdragna och brösten synliga är ändå jävligt udda för att inte anses på något sätt sexuellt?

Nerdragna är väl en sanning med modifikation? Gylfen var förvisso öppen, men det kan det finnas massa olika anledningar till. Kanske skulle Tove gå på toaletten och blev överrumplad? Eller så hade hon knäppt upp en knapp för att vila magen? Kanske har man börjat knäppa upp för man tänkte att man skulle ta av kläderna men sedan ångrade sig? Osv. Att brösten är synliga kan mycket väl vara för att man bar henne och att tröjan och BH:n åkt upp.

Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ursäkta men skickar igen då jag tycker det här var något extra i förhören….
Och kan inte hitta mitt inlägg pga seg uppkoppling och åker ut fr tråden osv
En till ” aha känsla ” jag fick när jag läste förhören är att JJ berättade att hon ” fällde Tove” Jag har inte sett någon annan beskrivning från henne om det…?
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner?

Du får läsa om det där. Det framgår ganska tydligt att Maja menar det hon säger i förhöret att hon fått detta återberättat detta för sig.

Frågan är hur pass involverad MH faktiskt var.

Citat:

Det sexuella i det hela måste inte föreligga som någon slags sexualitet i sig, dock. Det kan mycket väl bara vara ett uttryck för maktövertag eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Där kan jag hålla med. Skulle inte förvåna om hon fick multiorgasmer av att döda den hon hatade (åtrådde?). Dock inget tafsande eftersom tiden var knapp.

Där kan ju en annan anledning till att gylfen varit öppen spela in. Att JJ gjort närmanden varpå Tove knuffat bort henne och det är någonstans där det hela slår slint. Vi får nog aldrig veta alla detaljer, tyvärr. Men jag tror att det sexuella i det hela egentligen bara är en fråga om maktövertagande.
Citera
2023-03-21, 00:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Polisen har väl gjort sitt jobb nu. Nu är ärendet överlämnat till domstolen.
Någon "bearbetning" håller inte jurister på med (i det här landet).

I detta fall borde dom göra det detta är psykopater trots allt.
Citera
2023-03-21, 00:48
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Yes.
Jag är trött jag är äckelmagad jag har läst Twin Peaks ska pausa för ett tag.

Jag får oxå ”Twin Peaks-känslor” av detta fallet. Kollar här på Flashback och andra ställen flera ggr om dagen.

Jag är väl besatt av soppan, men fy fan vilken soppa.

Rättegången blir otroligt spännande…
Senast redigerad av Alonen 2023-03-21 kl. 00:56.
Citera
2023-03-21, 00:52
Medlem
"Drömscenario": Stefan Davidsson och Johanna som ett par. De hade imploderat till sist, i en inre explosion av sociopati, narcissism, lögner, stolthet, självförhärligande draman och intriger.
Senast redigerad av QueenOfKidsAndCats 2023-03-21 kl. 00:55.
Citera
2023-03-21, 00:55
Medlem
Med risk för att bli kallad "Blixten" nu, men VARFÖR gick Tove till Nöjet ensam?
Det är så olikt en 21-årig tjej att gå ut på nattklubb alldeles själv, även om Vetlanda kanske är en liten håla, och att man säkerligen alltid träffar nån man känner där.
Hade hon bestämt träff med någon där?
Citera
2023-03-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Nej, T:s telefon följde med till Donken. Hon får frågor om det under ett av förhören.
Ja? Här skrev vi om det var så att det i själva verket var Majas telefon hon ville ha med sig.
Citera
2023-03-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Okej, det som händer i FUPen.

Med andra ord minst två olika sk. Journalister som farit med osanning och fått sin clickbaites
till artiklar publicerade då...

Kanske en anmälan till Pressombuds mannen borde ske isåfall!
Ja det är riktigt konstigt faktiskt. Kommer också ihåg nu att jag läste att 20åringen erkände först o att 18åringen nekade

Men i fupen börjar M prata om likresan 2 december
JJ får reda på d i förhör 7 december o blir chockad o vill ha paus. Inte förräns 30dec erkänner hon hela scenariot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in