2023-03-20, 23:17
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I över en månad har du påstått att Bakhmut är omringat, och finito.

"Du är synad"

Jag har även sagt i ett års tid att Ukraina inte har en chans oavsett västligt stöd. Det finns ingenting som tyder på att jag kommer att ha fel. Tvärtom så gör Ryssland kraftiga avancemang. Väst kanske har klockorna, men Ryssland har tiden.

Btw: du borde lyssna på videoklippet jag länkade. Massvis med nyttig information där.
Citera
2023-03-20, 23:20
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Men sätt igång då och syna mina teser om den ryska strategin i Ukraina. Det välkomnar jag. Vad väntar du på?
Dina så kallade teser har redan blivit synade flera gånger i tråden och med facit i hand har du i princip alltid haft fel.
Citera
2023-03-20, 23:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det..låter faktiskt illavarslande.

Mja, Ukrainarna vet nog mycket väl vilka de har emot sig och tar nog höjd för det, enligt Gregg så har ju fronterna i Bakhmut knappt rört sig på de tre senaste dygnen.

Oavsett hur bra och utvilade de VDV-slodater som nu drar det tyngsta lasset är så tror jag att Ukraina har nästan lika bra soldater som möter upp mot dom.
Citera
2023-03-20, 23:21
Medlem
Citat:
Jag har även sagt i ett års tid att Ukraina inte har en chans oavsett västligt stöd. Det finns ingenting som tyder på att jag kommer att ha fel. Tvärtom så gör Ryssland kraftiga avancemang. Väst kanske har klockorna, men Ryssland har tiden.

Btw: du borde lyssna på videoklippet jag länkade. Massvis med nyttig information där.

RuAF gör inga ”kraftiga avancemang”. RuAF har inte ens nått en framgång sedan Severodonetsk ockuperades.
Citera
2023-03-20, 23:22
Medlem
Citat:
Men sätt igång då och syna mina teser om den ryska strategin i Ukraina. Det välkomnar jag. Vad väntar du på?
Jag har ju precis synat dem?? Är du helt jävla torr bakom öronen eller är det fyllan som spelar dig ett spratt? Jag serverade dig faktumet att din källa var fullständigt misshandlad av dig eftersom att du inte kan läsa trots dina akademiska kunnigheter. Vad är det du fortfarande inte förstått?

Låt mig förtydliga!

Du serverar andra saker här med understruket narrativ av att de inte förstår bättre. Som du gjorde när du försökte genom att hoppas att de andra inte skulle läsa Maj Peters skrift. Detta är falskt, okunnigt och allt annat än akademiskt. Ärligt talat så är det så genomskinligt så att det inte är sant. Din stöddighet bygger på att du hoppas att andra inte skall syna dig. Det kommer alltid en dag när det inte fungerar längre. Vad som är värst är inte att du försöker detta utan att du är tillåten att göra det oavsett TS eller ämne. Akademiskt som fan visst? Det verkar som att du försöker dig på att spela på scener långt bort från akademiskt och dötrist verkande. Är det detta du försöker förverkliga här? Att få känna dig som lite annat än bara den stickade västen ingen bryr sig ett skit om om den nu inte är en riktig akademisk tänkare? En låtsasnasse som sitter och blöder ut sin egen tristess är vad du är, inget annat. Hela ditt agerande här handlar om inget annat än att få dig att känna dig som viktig i någon form. Fattar du fortfarande inte det uppenbara? Tråden handlar inte om dina psykiska besvär. Den handlar om hur Ryssland försökt driva tillbaks 2023 till att vara 1969. Det fungerar inte så oavsett om du vill eller inte
Citera
2023-03-20, 23:25
Medlem
Citat:

Kraftiga avancemang🤣🤣
Citera
2023-03-20, 23:25
Medlem
Citat:

Kraftiga avancemang.... efter 6 månader och inte tagit eller omringat Bakhmut. Ryssland!? Är det ditt mått på kraftiga avancemang? Skrattretande.
Citera
2023-03-20, 23:26
Medlem
Citat:

Allt, precis allt tyder på att du har fel. Om man nu skall vara säker så var det åtminstone till 51%. Annars kallas det dumhet vid spelbordet. "Du har sagt hela tiden" hahahahaha. Jo, du och Brian berletic har ju gjort det. Varför är ingen av er anställda i grönkläder längre?
Vilka källor!
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är desanterna från 106:e luftburna gardesdivisionen (VDV) som drar det tyngsta lasset just nu på den ryska sidan i Bachmut. Wagner spelar definitivt andrafiolen. Jag undrar vad som har hänt. Divisionens två regementen, samt artilleri är på plats. Det här säger mig att ryssarna verkligen vill ta Bachmut nu. Divisionen är från Tula, så denna gång kommer de stupade att beröra Moskvafamiljer. Det tillhör inte vanligheterna i denna konflikt.
106:an tycker jag mig ha sett stationerade strax söder om staden i en månad. Frågan är om de varit i strid eller om de tagit över först nu när Wagner kört fast nere vid floden. Jag tror f.ö. fortfarande att samhällen som Ivanivske, sydväst om Bakhmut, är den svagaste punkten och en inkörsport om ryssarna kommer igenom.
Citera
2023-03-20, 23:30
Medlem
Sarumans avatar
Den ryska propagandisten Solovyev hotar Tyskland och Nederländerna med missilattacker på grund av ICC-efterlysningen. Han står med jacka på sig i en varm studio och har handen innanför jackan på samma sätt som Napoleon gjorde.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1637847487913361412

Vilket av följande alternativ skulle du välja om du var tvungen att välja ett:
  1. Bjuda hem Solovyev på middag och sakligt diskutera nazismen i Ukraina.
  2. Erbjuda Solovyev att ta hand om hans jacka och be honom vänligt att tona ner sig lite.
  3. Be Solovyev dra åt helvete. Eventuellt klippa hans fingernaglar alldeles för korta så att han får superont i fingertopparna.
Citera
2023-03-20, 23:30
Medlem
Citat:

Varför ljuger du nu ?
Citera
2023-03-20, 23:32
Medlem
B-Dawks avatar
Jag slösade ca 13 minuter av mitt liv genom att titta på den där länkade videon med någon Alexander Mercouris.

Kan säga att i biten som avhandlade Bakhmut nämndes inga källor alls om att Ryssland skulle ha omringat staden utan allt kunde sammanfattas som "in my opinion". Dvs inte fakta.
Enda gången killen nämnde en källa var ett privat email han hade fått från någon och det avhandlade enbart topografin runt Bakhmut. En topografi jag kan ta fram genom några bilder på Google Maps.

Nej jag förstår inte hur denna lodare med en halvtaskig webbkamera kan användas som en seriös källa i detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in