2023-03-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Visa mig bevis för att han styckat henne?
Media skrev "kroppsdelar" i början men har sedan skrivit "kropp". Med tanke på kvällstidningarnas förkärlek till click-bait rubriker hade dom slagit på stora trumman om hon varit styckad.

Och vart har jag sagt att hans beteende på något sätt skulle vara ursäktat?
Men du vet ju tydligen allt så bättre att du skriver det då ! Polisen har hittat kroppsdelar !
Alltså inte en person !
Men du vet nog bättre
Citera
2023-03-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusting
Saxat från nwt.se:

"För två veckor sedan satt vännerna och åt räkor och hade det trevligt.
Nu är en av dem misstänkt för att ha dödat sin sambo – och haft henne i frysen i flera år:
– Han har ju erkänt så det får jag acceptera.

Vännen träffade den misstänkte frysmördaren och hans sambo första gången för runt tio år sedan:

– De kom i sin husbil och ställde sig hos grannen. Jag blev nyfiken och gick dit. De var trevliga båda två.

Den nu döda kvinnan var vid liv åtminstone 2017, säger vännen:

– Då köpte jag en bil av henne. Det har jag papper på.

Efter bilaffären blev förhållandet mellan dem blev lite frostigare:

– Hon anklagade mig för att ha lurat henne.

Ofta var det, säger vännen, kvinnan som stod för temperamentet.

– Jag tyckte nog att han var en riktig toffel.

Han säger att den misstänkte frysmördaren på sista tiden varit nedstämd och pratat om att han ville sitta i fängelse:

– Han sa att då får jag kompisar och kan utbilda mig.

Enligt vännen insjuknade den misstänkte frysmördaren hastigt dagen innan han anhölls.

Han sökte och fick hjälp av en närboende som larmade ambulans.

I husvagnen
De senare åren umgicks vännerna aldrig inne i huset hos den misstänkte frysmördaren:

– Vi satt i hans husvagn."

Om han nu var så osams med BO kanske även han tyckte det var lugnast att umgås i husvagnen. Kärringfritt liksom.

Låter också som att ett erkännande från R kunde kommit redan tidigare.
Citera
2023-03-20, 22:03
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Hade han varit helt 100 och fungerat som en rationell och logisk människa hade han såklart larmat när hon dog, inte begravt henne och hållt käft.

Dra inte ner nivån nu Mekky, du har ju styrt upp tråden flera gånger.

Jag köper bara inte teorin att hennes död skulle vara en olycka baserat på att han inte är helt 100. Reidar är dömd för våldtäkt, blottning, rattfylla mm ett kräk som är van vid att få sin vilja igenom på ett eller annat sätt.
Citera
2023-03-20, 22:03
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hdsuperglide
Och vad har detta att göra med en kvinna i frysen !

Det er GM sin far. Minneord skrevet av hans bror. Det har sannsynligvis relativt stor betydning for gjerningen som er utført hvordan GM hadde det i oppveksten sin. !!
Citera
2023-03-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Det er GM sin far. Minneord skrevet av hans bror. Det har sannsynligvis relativt stor betydning for gjerningen som er utført hvordan GM hadde det i oppveksten sin. !!
?
Citera
2023-03-20, 22:07
Medlem
Citat:
Men du vet ju tydligen allt så bättre att du skriver det då ! Polisen har hittat kroppsdelar !
Alltså inte en person !
Men du vet nog bättre

Jag vet lika mycket eller lite som resten av flashback. Hur vet du att polisen hittat kroppsdelar?

Här är t ex från polisens egen hemsida;
Citat:
Under torsdag förmiddag anträffades en kvinna avliden i en bostad i västra Värmland.

Han är också på sannolika skäl misstänkt för brott mot griftefrid samt grovt gravfridsbrott med anledning av att kvinnan är hittad i en frys i bostaden.

Så uppgifterna om kroppsdelar kommer från...?
Citera
2023-03-20, 22:09
Medlem
Att andra klassens norrmän köper sommarstugor är en sak, tydligen är det också norsk tattarpöbel som tar sig hit.
Vilket jävla avskräde.
https://morgonposten.se/2023/03/20/doda-kvinnan-i-frysboxen-lemlastades-av-norske/
Citera
2023-03-20, 22:11
Medlem
Citat:
Jag vet lika mycket eller lite som resten av flashback. Hur vet du att polisen hittat kroppsdelar?

"Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland."
Om du läst Tråden ifrån början !
Citera
2023-03-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Jag köper bara inte teorin att hennes död skulle vara en olycka baserat på att han inte är helt 100. Reidar är dömd för våldtäkt, blottning, rattfylla mm ett kräk som är van vid att få sin vilja igenom på ett eller annat sätt.

Jag håller helt med om att han är ett kräk. Och att han inte är skyldig till mord är bara min gissning, vi kommer nog få veta tids nog.

Det jag menar med att han inte är helt 100 skulle kunna förklara varför han "begravt" henne i frysen istället för att larma om hennes död (om det var olycka/sjukdom). Om han hade mördat henne är det korkat (även för honom) att behålla kroppen i hemmet och bevara den fryst. Men märkligare saker har hänt, jag kan mycket möjligt ha fel.
Citera
2023-03-20, 22:14
Medlem
Mekkys avatar
Citat:

VG.Aftonbladet, SVT har alla skrivit att det är kroppsdelar. Även politi har gått ut med att det är kroppsdelar som har hittats.
Citera
2023-03-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
https://morgonposten.se/2023/03/20/doda-kvinnan-i-frysboxen-lemlastades-av-norske/
"Nordvästra delarna av värmland"?? Trodde Årjängs kommun är sydvästra Värmland...?
Citera
2023-03-20, 22:17
Medlem
Citat:
"Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland."
Om du läst Tråden ifrån början !

Och som jag skrev tidigare så har Aftonbladet (och övrig media) redigerat sina artiklar. I början skrev dom "kroppsdelar" men har redigerat till "kropp".

Kanske du som borde läsa lite bättre? Ta ett djupt andetag först.

Du har fortfarande inte visat bevis på att hon var styckad. Förutom gamla redigerade artiklar och trådsanningar (som inte är bevis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in