Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Precis vad jag också tror.
Med tanke på JJs styrka och vikt så kunde hon "låsa fast" T med sina ben och lår (och i dessa fanns mycket styrka) och sedan strypa BO med sina båda tummar mot hennes hals. Eftersom T fortfarande kunde röra på sina armar, så var MH tvungen att bidra med sitt strå till stacken genom att hålla fast hennes armar och trycka ner dessa mot golvet. Det sista hon ser i livet är JJs ansikte.
Vilken fruktansvärd död. Vilken otrolig dödsångest T måste ha haft men hos dessa båda fanns inget gott att hämta. Inget som helst medlidande. JJ var t. o. m. efteråt glad över att ha tagit en annan människas liv. Vi i vår tur får vara "glada" över att det "bara" blev ett mord som denna farliga och dödliga duo kom att utföra som bestod av en alfa och en beta.
Jag köper inte M s historia att J skulle bemästra allt själv, utan att få några avvärjningsskador. Det enda T kunde göra var att sparka med benen i väggen vilket hon gjorde.
Det utdragna förloppet och T s dödsångest kommer rätten ta i sitt beaktande. Finns många försvårande omständigheter (framför allt för J) som rätten kommer ta hänsyn till vid straffpåföljd.
Däremot år jag osäker om åklagaren får igenom grovt gravfridsbrott för M. Jag har bara kunnat läsa mig till att hon burit kroppen. Inte tänt på