2023-03-20, 17:48
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
JJ upprepar flera gånger under förhör, utan att hon får frågan. Hur mkt Tove slog huvudet. Både när hon blev fälld, sen i trappen, och när hon drar ut henne ur bilen. Hon säger det spontant för många gånger, så det nästan känns misstänksamt. Nästan så att det låter som att hon försöker maskera ngt annat.

Är relativt säker på att det förekommit våld mot Tove, innan ”fällningen”

Ja håller med och dunsarna som grannen hör i ganska tät följd är nog just detta våld. Personligen tror jag att J bankat Ts huvud några gånger i badrumsgolvet. J vill ju dock mörka detta eftersom det inte stämmer med hennes version att hon ströp T i "10 sekunder". Därför är det bra att säga att Tove bara slog i skallen när hon föll och när dom bar ut kroppen. När J tog strypgrepp så var nog T redan medvetslös eller väldigt nära medvetslös vilket gjorde kvävningen enklare.
Senast redigerad av Enzyme 2023-03-20 kl. 17:52.
Citera
2023-03-20, 17:49
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teaew
Håller på att läsa mig igenom FUP och tror jag fått en inkomplett variant.
Testat samtliga länkar finns i förstaposten.

Jag har tillgång till aktbilaga nr: 149 - 151, 153 - 157 och sedan 159 - 160.

Saknar alltså aktbilaga 158 och 152, någon som har dessa?

https://anonfiles.com/V3CbMaf4z6/Tove_FUP_zip

Edit: Eller vänta, insåg att jag också saknar dom...
Citera
2023-03-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis, undrar därför varifrån KommisarieKudos fått uppgiften om att M vidgått medhjälp.

För att vara petig så har väl M erkänt gravfridsbrott rakt av, inte medhjälp till det.

Är också skeptisk till att M kan komma att dömas för mord. Det skulle isf vara att hon väljer att erkänna det under rättegången.

M ser veldig spesiell ut… Og noe info tyder på kognitiv svikt, kan ikke klokka osv. Tar jeg feil?
Hun blir i såfall ikke dømt (hardt), tror jeg.

Mvh
Norrbagga
Citera
2023-03-20, 17:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej betalkort säger hon sig ha i bilen, hon sa sig hämta mobilen då hon har Apple Pay på den. Den telefon hon tycks ha tagit med sig är Toves, jag tror dock hon tog fel, att det var Majas hon tänkte ta med sig, dom brukar lämna Majas telefon hemma, och Maja använder sig av Johannas gamla lur eftersom alla i hennes familj brukar frekvent se efter henne på Hitta
Där tror jag du har prickat rätt, att J trodde hon tagit Ms tfn med sig. Hon sa ju till vänner dagen efter att hon och M varit på McD.

En sådan blunder!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ja håller med och dunsarna som grannen hör i ganska tät följd är nog just detta våld. Personligen tror jag att J bankat Ts huvud några gånger i badrumsgolvet. J vill ju dock mörka detta eftersom det inte stämmer med hennes version att hon ströp T i "10 sekunder". Därför är det bra att säga att Tove bara slog i skallen när hon föll och när dom bar ut kroppen

Instämmer med att JJ sannolikt tog ett hårt grepp om TTs huvud och bankade det i det hårda badrumsgolvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror.

Med tanke på JJs styrka och vikt så kunde hon "låsa fast" T med sina ben och lår (och i dessa fanns mycket styrka) och sedan strypa BO med sina båda tummar mot hennes hals. Eftersom T fortfarande kunde röra på sina armar, så var MH tvungen att bidra med sitt strå till stacken genom att hålla fast hennes armar och trycka ner dessa mot golvet. Det sista hon ser i livet är JJs ansikte.

Vilken fruktansvärd död. Vilken otrolig dödsångest T måste ha haft men hos dessa båda fanns inget gott att hämta. Inget som helst medlidande. JJ var t. o. m. efteråt glad över att ha tagit en annan människas liv. Vi i vår tur får vara "glada" över att det "bara" blev ett mord som denna farliga och dödliga duo kom att utföra som bestod av en alfa och en beta.

Jag köper inte M s historia att J skulle bemästra allt själv, utan att få några avvärjningsskador. Det enda T kunde göra var att sparka med benen i väggen vilket hon gjorde.

Det utdragna förloppet och T s dödsångest kommer rätten ta i sitt beaktande. Finns många försvårande omständigheter (framför allt för J) som rätten kommer ta hänsyn till vid straffpåföljd.

Däremot år jag osäker om åklagaren får igenom grovt gravfridsbrott för M. Jag har bara kunnat läsa mig till att hon burit kroppen. Inte tänt på
Citera
2023-03-20, 17:53
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det jag reciterade kommer från FUP.

Jo det vet jag, det har skrivits flera ggr i tråden redan.
Tänkte mer på att du skrev att ”den handlar om henne själv”, och med tanke på vad som står i texten så tänker jag då att om man skriver något sånt så bör man känna människan?

Hur vet du annars att hon är ex ”ettrig”, ”efterhängsen”, ”härmapa” osv osv..?
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha förekommit misshandel innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
JJ upprepar flera gånger under förhör, utan att hon får frågan. Hur mkt Tove slog huvudet. Både när hon blev fälld, sen i trappen, och när hon drar ut henne ur bilen. Hon säger det spontant för många gånger, så det nästan känns misstänksamt. Nästan så att det låter som att hon försöker maskera ngt annat.

Är relativt säker på att det förekommit våld mot Tove, innan ”fällningen”

Kan mycket väl ha förekommit misshandel innan.

Viktigt för dem var att hon hamnade på golvet för då kom T i dubbel bemärkelse i underläge. Väl där hade hon inte en chans mot dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ja håller med och dunsarna som grannen hör i ganska tät följd är nog just detta våld. Personligen tror jag att J bankat Ts huvud några gånger i badrumsgolvet. J vill ju dock mörka detta eftersom det inte stämmer med hennes version att hon ströp T i "10 sekunder". Därför är det bra att säga att Tove bara slog i skallen när hon föll och när dom bar ut kroppen. När J tog strypgrepp så var nog T redan medvetslös eller väldigt nära medvetslös vilket gjorde kvävningen enklare.

Det är väl dessutom bara J som nämner att T slog i huvudet när dom bar henne?
Citera
2023-03-20, 17:55
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske var den där burken som grannen nämnde att han såg i påsen i Toves cykelkorg?

De ska väl ha gjort sig av med påsen (A153/472 "L*ahanj sade att det såg ut som att det låg en dricksburk i påsen.").

Berättar inte JJ att de samlar ihop Toves tillhörigheter i en svart soppåse? Vad hände med den påsen?

Kanske burken rullade ut, eller så och de bestämde sig att den skulle brännas där med Tove?

Har inte kommit så långt att jag har koll på det.

De hade vin i den påsen. Den finns på en bild från vardagsrummet. De hade med sig vinet till Nöjet. Fjortisarna från landet.
Citera
2023-03-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Instämmer med att JJ sannolikt tog ett hårt grepp om TTs huvud och bankade det i det hårda badrumsgolvet.

Att där ska uppstå en blödning kräver ganska grovt våld om en inte äter blodförtunnande medicin förstås..
Citera
2023-03-20, 17:57
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag så bilden på försäljningen av gården.
Bild 14 visa i alla fall pumpen där bilden togs.
https://www.hemnet.se/bostad/gard-vetlanda-kommun-hadderodje-bjorkholm-19709575#gallery

Den där jevla grepen som var till försäljning.
https://imgur.com/a/nByN188

https://imgur.com/a/xQ2tq45
Den såldes 16 oktober 16:27- Undrar när bilden togs?

https://www.facebook.com/marketplace/item/605891217945996/

Detta är bara lite skit i sammanhanget. Men jag lade upp det i alla fall ändå....

EDIT: Varför var den så "viktig"
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-20 kl. 18:02. Anledning: Varför "viktig!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in