Citat:
Ursprungligen postat av
scip
Kan du ni ryska så finns det en alldeles utmärkt rysk dokumentärfilm vid namn (tredje rikets orange barn)
Som jag då med fördel kan rekommendera er att titta på.
Sedan är ni välkomna att diskutera om vilket land Ryssland eller Ukraina som har en Nazistisk ideologi!
Man kan väl diskuterar vilket land som är mest likt Nazityskland och då får man en annan syn. Helt klart är det Ryssland med avsaknad av demokrati. En expansiv politik där man lägger under sig mer och mer mark och skyller på att man försvarar ryssar på samma sätt som Nazityskland gjorde. Etniska rensningar där man ersätter Ukrainare med ryssar i sina ockuperade områden på samma sätt som Hitler ville göra. Man pratar om att man vill skapa ett tredje rike, alltså efter tsardömet och sovjet ska det här bli det tredje riket. Man anser att man är utsatta för en komplott från utländska intressen. De som stöder dem pratar också mycket om juden i Ukraina.
Egentligen har jag svårt att hitta något mer än judeutrotningen som skiljer dagens Ryssland från Nazityskland. I övrigt agerar de likadant. Ja, det glömde jag, Ryssland gör även allting mycket sämre än Nazityskland.