2023-03-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
inte heller muntligt

https://www.brookings.edu/blog/up-front/2014/11/06/did-nato-promise-not-to-enlarge-gorbachev-says-no/amp/

du borde sikta på att gåpå den mer svåravfärdade rysstrollningen, tex om tränade attackduvor och biovapenmyggor….

Tyvärr är det en rejäl missuppfattning som många av Putins fanklubb går på, samt som många ryssar använder i sina normalt fördjugna tal.

Det fanns en och finns en överenskommelse om att Tyskland inte skulle föra över militär till forna DDR innan återföreningen av tyskland och att det finns restriktioner för vilka militära styrkor Tyskland får ha i det forna DDR t.ex att USA inte får ha baser där.
Detta var överenskommelsen(Vad jag vet respekteras den forfarande), men inget om andra länders möjlighet att söka sig till Nato.
Citera
2023-03-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Efter att ha sett filmerna där han kör omkring i Mariupol och besöker folket i deras bostäder samt då även berättar för medborgarna på torget och om vilka stödåtgärder Ryssland kommer att bidra med för staden och dess befolkning så kan jag säga med 100 % säkerhet att det är Rysslands president.

Hur kan du vara så säker på det?
Jo för att jag har träffat Wladimir personligen.

Eftersom du ljugit i alla dina inlägg hitintills kan man lugnt utgå från att du ljuger även i detta.
Citera
2023-03-20, 13:14
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
På vilket sätt är Ukraina ett nazistiskt land?

(Han kommer inte svara på detta inlägg eftersom han vet att han är full av skit)

Kan du ni ryska så finns det en alldeles utmärkt rysk dokumentärfilm vid namn (tredje rikets orange barn)
Som jag då med fördel kan rekommendera er att titta på.

Sedan är ni välkomna att diskutera om vilket land Ryssland eller Ukraina som har en Nazistisk ideologi!
Citera
2023-03-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Om XI fixar fred.

Då jävlar. Kina kommer hyllas. Svenskarna som kallar landet för diktatur.
Aldrig att Putin (som är efterlyst av den internationella brottmålsdomstolen för krigsförbrytelser) skulle backa från Ukraina.
Förra gången de möttes så startade Putin (som är efterlyst av den internationella brottmålsdomstolen för krigsförbrytelser) kriget.
Det blir nog något ultimatum från deras sida, värsta fall med kärnvapen
Citera
2023-03-20, 13:18
Medlem
Citat:
Kan du ni ryska så finns det en alldeles utmärkt rysk dokumentärfilm vid namn (tredje rikets orange barn)

Sedan är ni välkomna att diskutera om vilket land Ryssland eller Ukraina som har en Nazistisk ideologi!

Hela din post-historik indikerar på att du har varit högerextrem under många års tid. Det är du antagligen fortfarande. Varför stödjer du inte Ukraina om du anser att hela det landet är högerextremt (precis som du)?
Citera
2023-03-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
who is the real Putin?

bilder från Moskva, sevastopol, Mariupol med olika Putins haha

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1637745269289746437?t=g8t4GnIiB37RQv4T0virqw&s=19

Sånna bilder är alltid luriga. Men sannolikheten att Putin skulle rest till Mariupol är noll.
Citera
2023-03-20, 13:20
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Efter att ha sett filmerna där han kör omkring i Mariupol och besöker folket i deras bostäder samt då även berättar för medborgarna på torget och om vilka stödåtgärder Ryssland kommer att bidra med för staden och dess befolkning så kan jag säga med 100 % säkerhet att det är Rysslands president.

Hur kan du vara så säker på det?
Jo för att jag har träffat Wladimir personligen.

Nämen ett ryzztroll med ett spektakulärt påstående utan länk. så originellt.

Kan du inte länka til filmen? Har bara sett filmer innomhus där man verkligen inte kan avgöra var hen är, och den där patetiska filmen där hen kör bil. Troooooligt!
Citera
2023-03-20, 13:22
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inget skrivet nej

Är det på riktigt? Börjar desperationen hos ryzztrollen göra att de försöker gråta över oskrivna avtal?

Jag dör av skratt.
Citera
2023-03-20, 13:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Sånna bilder är alltid luriga. Men sannolikheten att Putin skulle rest till Mariupol är noll.

sitter han 10 meter ifrån sina "gäster" i Kreml så lär han inte stå bredvid någon i sevastopol/Mariupol.
Citera
2023-03-20, 13:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
https://www.latimes.com/opinion/op-ed/la-oe-shifrinson-russia-us-nato-deal--20160530-snap-story.html

"In early February 1990, U.S. leaders made the Soviets an offer. According to transcripts of meetings in Moscow on Feb. 9, then-Secretary of State James Baker suggested that in exchange for cooperation on Germany, U.S. could make “iron-clad guarantees” that NATO would not expand “one inch eastward.” Less than a week later, Soviet President Mikhail Gorbachev agreed to begin reunification talks. No formal deal was struck, but from all the evidence, the quid pro quo was clear: Gorbachev acceded to Germany’s western alignment and the U.S. would limit NATO’s expansion."

vad jag kommer ihåg så var det muntligt, det blev inget skrivet.

det hela beror ju på vad man uppfattar och hur man väljer att tolka detta per sida så att säga.
Al,la använder ju argument till sin egen fördel eller agenda.

Du har inte bara fel med att det fanns ett sånt avtal, det går inte att göra något sånt avtal och dessutom så FRÅGADE faktiskt Clinton Yelstin om Rysslands godkännande när Baltikum gick med i Nato, vilket Yeltsin de facto godkände..

Det faktum att Ryssland godkände Natoexpansionen är något som Rysstrollen bekvämt struntar i.
Citera
2023-03-20, 13:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Man kan väl diskuterar vilket land som är mest likt Nazityskland och då får man en annan syn. Helt klart är det Ryssland med avsaknad av demokrati. En expansiv politik där man lägger under sig mer och mer mark och skyller på att man försvarar ryssar på samma sätt som Nazityskland gjorde. Etniska rensningar där man ersätter Ukrainare med ryssar i sina ockuperade områden på samma sätt som Hitler ville göra. Man pratar om att man vill skapa ett tredje rike, alltså efter tsardömet och sovjet ska det här bli det tredje riket. Man anser att man är utsatta för en komplott från utländska intressen. De som stöder dem pratar också mycket om juden i Ukraina.

Egentligen har jag svårt att hitta något mer än judeutrotningen som skiljer dagens Ryssland från Nazityskland. I övrigt agerar de likadant. Ja, det glömde jag, Ryssland gör även allting mycket sämre än Nazityskland.
Citera
2023-03-20, 13:33
Medlem
tenebriss avatar
Verkar som Xi har bett om att inte synas tillsammans med Putin vid välkomnandet https://twitter.com/Tendar/status/1637770986920574978?cxt=HHwWhIC8raGCxLotAAAA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in