2023-03-20, 08:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Har läst Ms förhör i fupen nu o vet inte om jag missar något men känns det inte rätt givet att hon ljuger?
Hon nekar länge men till slut erkänner hon att hon bara skulle ha varit me o flyttat kroppen

Men hon har kvar samma historia som bara användes för att förklara tidigare dunsar
Hon skulle ha ramlat på toaletten som känns som en tidig lögn för att förklara dunsen/dunsarna som de vet grannen har hört.
Sen ska hon ha sagt till J att hon är hungrig o J säger att hon ska åka till mcdonalds som J inte ens visste själv innan hon råkade träffa på grannen

Sen ska hon dessutom varit uppe på toaletten medans J var borta o inte sett tts kropp? Den skulle alltså J på nåt sätt gömt?

Först tänkte jag att J säkert kan ljuga om Ms medhjälp under mordet för att hämnas att M erkände och att hennes egen gärning kan ses mindre bestialisk menförstår att åklagaren inte tror på M alls

Ja det känns givet att hon ljuger. Hon vecklar in sig i fler och fler lögner som inte går ihop alls
Citera
2023-03-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Något som verkligen förbryllar mig är att man som 18-20 åring verkligen sätter sig i den här sitsen och tar livet av en annan människa på det här viset och därmed även förstör sitt heeeela liv.
Dessutom pga något dumt skit!

Livet som precis skulle börja för dessa tjejer. Så otroligt tragiskt!

De trodde kanske att de skulle gå fria genom att neka och aldrig bli anhållna, häktade och nu åtalade.
Citera
2023-03-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tänkt på det måste han ha gjort, eftersom chattarna försvinner per automatik om man inte aktivt sparar dem.
Kanske han sparat för att visa T vad J höll på med?
Ja fungerar det så då har han ju medvetet sparat dem
Citera
2023-03-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Jag ska försöka analysera några situationer från det jag har läst, om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:

Analys av situationen på Nöjet
TT(ca60Kg) var onykter och ovän med JJ (sannolikt)
JJ(80+Kg) var relativt nykter och ovän med TT (sannolikt)
MH(ca60Kg) var onykter och nära vän med JJ (sannolikt)
JJ var arg på TT och ville ge igen (sannolikt)
JJ var mycket vänlig mot TT för att få henne med sig hem (skäligen troligt)
.
Analys av turen till lägenheten
Samtalet var mycket vänligt hela vägen (skäligen troligt)
TT hade ingen aning om vad JJ planerade för henne (sannolikt)
MH hade ingen aning om vad JJ planerade för TT (skäligen troligt)
JJ ville ge igen men hade inte bestämt sig hur (skäligen troligt)
.
Analys av första tiden i lägenheten
JJ började med att försöka få TT att be om ursäkt (skäligen troligt)
MH gick och vilade (skäligen troligt)
Inga höga röster hördes från lägenheten (skäligen troligt)
.
Analys av dödandet i lägenheten
JJ bestämde sig för att döda TT när samtalet inte gick som hon ville (skäligen troligt)
JJ pratade förmodligen med TT medan hon planerade mordet (skäligen troligt)
När JJ visste hur hon skulle utföra mordet lurade hon TT till toaletten (skäligen troligt)
TT blev överrumplad när JJ anföll (skäligen troligt)
Dödandet tog lång tid (skäligen troligt)
.
Analys av färden till McD
JJ låste toaletten (skäligen troligt)
JJ mötte grannen för att förklara ljuden från toaletten (skäligen troligt)
.
Analys av tiden efter McD
JJ städade upp på toaletten (skäligen troligt)
JJ la TT i ett lakan så att MH inte skulle se den döda kroppen (skäligen troligt)
JJ låste toaletten (skäligen troligt)
JJ flyttade på TTs cykel (skäligen troligt)
JJ körde fram bilen (skäligen troligt)
.
Analys av tiden innan bilfärden
JJ packade plastpåsar, plastsäckar, TTs mobil och nycklar (skäligen troligt)
JJ packade material så hon kunde bränna TT (skäligen troligt)
JJ flyttade ut TT från toaletten (skäligen troligt)
JJ väckte MH som låg i sovvalkoven (skäligen troligt)
JJ gav order till MH att hjälpa henne bära TT (skäligen troligt)
MH ville inte röra TT (skäligen troligt)
JJ lovade att göra nästan allt själv (skäligen troligt)
MH hjälpte motvilligt då hon upplevde att hennes egna liv var i fara (skäligen troligt)
.
Analys av bilfärden och tiden i skogen
MH gjorde så lite som möjligt (skäligen troligt)
.
Analys av tiden efter bilfärden i lägenheten
MH la sig för att sova igen (skäligen troligt)
JJ fortsatte städa upp efter TTs "besök" (skäligen troligt)
.
Analys av tiden efter lägenheten
JJ skjutsade hem MH, själv åkte hon till sin mamma (sannolikt)
Efter snapchattade MH med JJ för att visa att hon inte tänkte anmäla (skäligen troligt)
MH anmälde inte eftersom hon var i chock och rädd för JJ (skäligen troligt)
.
Analys av diskussionen i bilen vid Illharjen Söndag kväll
JJ var euforisk (skäligen troligt)
JJ talade om för MH vad som hände natten innan (skäligen troligt)
JJ sa att hon tar livet av sig om hon får fängelse (skäligen troligt)
JJ talade om för MH exakt vad hon måste säga till polisen (sannolikt)
MH lydde då hon var mycket rädd för JJ (skäligen troligt)
.
.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att JJ får sitt rättmätiga straff.

Och även MH inte att förglömma!!!
Citera
2023-03-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Varför har han sparat de chattarna??

Kan vara bra att ha kanske. Han tänkte nog på kompisgänget som blev delat i två läger.
Citera
2023-03-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det har jag läst i dessa artiklarna. Aftonbladets artikel var först helt öppen innan den blev en plusartikel. Det är därför jag har mina funderingar om droger och att T skulle ha sagt att J har varit otrogen inför festdeltagarna.

Uppgift: 20-åriga kvinnan pratade om att mörda Tove – på kafé för ett år sedan

Den 20-åriga kvinna som misstänks för mordet i Vetlanda ska i januari 2022 ha sagt att hon var så irriterad på Tove att hon ”skulle kunna mörda henne”.

https://omni.se/t/fallet-tove/876d367a-f6f3-4138-8aac-7a3a44ce4e74

Märkligt beteende.

Åtalade 20-åringen sa att hon ville mörda Tove – redan i januari

”Jag är så irriterad att jag skulle kunna mörda henne.” Så ska den 20-åriga kvinnan ha sagt om Tove. Men ingen trodde att hon menade det – förrän efteråt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/15rK9W/hotade-att-slanga-in-en-molotovcocktail-i-toves-hus-fore-mordet

Samma här märkligt beteende.
Det har jag missat totalt att läsa om fallet i dagstidningarna
Jag är fullt upptagen med att gå igenom fup
Där läste jag detsamma
Den tjejen berättar också i fup att hon nydligen varit hos sin kurator som berättade att J håller på med droger
Märkligt där i Vetlanda
att en kurator pratar skvaller
Citera
2023-03-20, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Klart hon ljuger, delvis. Men hon är också dokumenterat autist, dessutom med ADD. Om din hjärna kör Windows, så kör hennes något heelt annat. Hon var i botten när hon träffade Johanna, som höjde henne men samtidigt skrämde skiten ur henne. Lägg till diagnoserna och vad de innebär när det gäller hur en person fungerar. Inte ursäkter, men förklaringar. Det är jävligt ledsamt att hon dras med ner i Johannas mörka hål. Min starka uppfattning, efter att ha läst HELA FUP:en, är att hon är lågbegåvad, omogen, osäker, hatar sig själv, men "tack vare" Johanna fick ett liv. Tänk lite själv och dra slutsatsen efter det. Autism och ADD gör också att man inte uppfattar världen precis exakt som vi andra. Återigen, inte ursäkter men förklaringar. Blir så jävla less på alla svart/vitt-tänkade idioter, för att inte tala om rasister, homofober och andra idioter som det vimlar av härinne.

Var det inte så att hon låg på gränsen till autism?
Citera
2023-03-20, 08:43
Medlem
I min analys om att polisen tog drygt två veckor för lång tid på sig att hitta Tove så framgår att de gör en förenklad extrahering av platsdata från mobilen vid IT-forensisk undersökning 18/10.

Dagen efter så medger JJ spontant att hon och MH har varit på en haschrunda i skogen. Enligt min mening så är det en lögn som JJ kommer på pga det förhörsledaren säger här i första stycket om mobil i beslag och hur den ”rört” sig.

”Det påtalas för J att polisen har hennes telefon i beslag, att man i en mobiltelefon kan få ut mycket information. Som exempel på sådan information är att man i vissa fall kan få fram hur en mobiltelefon rört sig. På fråga till J om vilken information som skulle hittas i J mobiltelefon om polisen tittade i den svarade J att den tex. skulle visa var hon varit eftersom den varit med henne. ”
153/937

”Förhöret var på väg att övergå i andra delar när J säger att hon har något hon vill säga först.
Juttrycker att det är en sak hon vill säga först, säger sedan att "det kan vara så att vi åkte runt lite först" för att J och hennes kompisar "bakat såna haschkakor innan", "det kan ha varit så att vi åkte runt lite, jag och M och letade efter en plats där vi kanske kunde äta dom här haschkakorna på utan att det skulle märkas". J menar att även detta kommer att synas i hennes telefon.
På fråga beskriver J sedan att de först åkte en bit på vägen mot Skede, därefter i riktning mot J pappa, "vi har en plast där, så vi åkte runt lite".
Då J sagt att det kan vara så att de åkte runt lite tillfrågades hon om hur det var och säger att det var så att de åkte runt”
153/938

Att polisen uttrycker sig som att ”detta kommer att synas i hennes telefon” föranleder ju en att tro att de i samband med det gjorde en fördjupad extrahering i mobilen men så sker alltså inte förrän två veckor senare. Trots att polisen i förhör redan 19/10 säger att de tittar på koordinater och JJ i princip medger att de kommer hitta platsdata för rundan i skogen i mobilen.
JJ:s ord borde göra att de sätter in alla resurser för att specifikt leta efter koordinater i mobilen men det sker inte i anslutning till det här förhöret utan långt senare.

Länken igen till min analys av polisens utredning av koordinaterna:

https://gofile.io/d/4Cf32V
Citera
2023-03-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I min analys om att polisen tog drygt två veckor för lång tid på sig att hitta Tove så framgår att de gör en förenklad extrahering av platsdata från mobilen vid IT-forensisk undersökning 18/10.

Alltså att polisen hittade Tove efter två veckor anses inte att det är för lång tid. Gärningsmän ljuger och nekar därav att det tar minst två veckor, men det finns de fall som de aldrig hittar brottsoffret.
Citera
2023-03-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Silbersky lider också av högmod och tror sig ha rätt i allting. Precis som fyllbulten GW. Har svårt att se hur den svarta mördaren ska gå fri. Men i Sverige kan allt hända. Ett enda ord som inte rätten förstår kan släppa dom båda på fri fot.

Jag hoppas verkligen du har rätt! Dock lär det bli en överklagan till hr om hon blir friad så då finns ju en chans till. Oavsett så lär de båda vara dömda i de flestas ögon och lär flytta och behöva börja om nån annanstans
Citera
2023-03-20, 09:04
Medlem
Varken gw eller silbersky har läst mycket av fup. Gw sa ju att han skulle läsa den rejält nu i veckan så vi får väl se vad han säger då
Citera
2023-03-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alltså att polisen hittade Tove efter två veckor anses inte att det är för lång tid. Gärningsmän ljuger och nekar därav att det tar minst två veckor, men det finns de fall som de aldrig hittar brottsoffret.

I det här fallet hade inte ens JJ behövt öppna munnen alls. Koordinaterna fanns ju bevisligen i hennes mobil hela tiden från dag ett.

Så om de använt fel metod för att hitta koordinater vid första tömningen av mobilen och sen använder rätt metod två veckor senare och hittar dem och då i JJ:s mobil de haft sedan lunchtid 17/10 så är det för lång tid menar jag.
Läs min analys så får du inblick hur de kunnat hitta henne 18-19/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in