2023-03-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Denna artikeln som är låst reagerade jag på:

Pojkvännen: ”Jag har blivit av med personen jag älskar”

Toves pojkvän har berättat att han och Tove var hemma den här lördagskvällen. När ett par vänner till honom vill dra ut till Nöjet blir Tove sugen på att hänga med, medan pojkvännen väljer att stanna hemma eftersom han är hundvakt.

https://www.vetlandaposten.se/2023-03-18/pojkvannen-jag-har-blivit-av-med-personen-jag-alskar

Vilka kan vännerna till Albin vara mån tro?

Det står ju i FUP:en, vilka de vännerna var, och varför de var med Tove ut med mera.
Citera
2023-03-19, 23:53
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Klart hon ljuger, delvis. Men hon är också dokumenterat autist, dessutom med ADD. Om din hjärna kör Windows, så kör hennes något heelt annat. Hon var i botten när hon träffade Johanna, som höjde henne men samtidigt skrämde skiten ur henne. Lägg till diagnoserna och vad de innebär när det gäller hur en person fungerar. Inte ursäkter, men förklaringar. Det är jävligt ledsamt att hon dras med ner i Johannas mörka hål. Min starka uppfattning, efter att ha läst HELA FUP:en, är att hon är lågbegåvad, omogen, osäker, hatar sig själv, men "tack vare" Johanna fick ett liv. Tänk lite själv och dra slutsatsen efter det. Autism och ADD gör också att man inte uppfattar världen precis exakt som vi andra. Återigen, inte ursäkter men förklaringar. Blir så jävla less på alla svart/vitt-tänkade idioter, för att inte tala om rasister, homofober och andra idioter som det vimlar av härinne.

Jag tycker ditt svar genomgående är ursäkter som du förklarar med hennes diagnoser? Det har ju inget som helst med brottet att göra
Citera
2023-03-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var ett par killar som ingår i A och T gäng
De satt och spelade dataspel med dessa vänner
Och 2 av killarna var sugna på att gå till Nöjet ich T hängde på
Killarna gick hem lite tidigare än T
När de gick så sa de till T att de ville dra men T stannade kvar
(Står i fup)

Och detta visade sig sedermera bli Toves sista kväll i livet. Fruktansvärt!!!
Citera
2023-03-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Man är inte per automatik lågbegåvad bara för att man har ADD/autism, skämtar du? Dessa diagnoser är extremt vanliga inom IT-branschen där jag jobbar. Inget av MHs handlande kan förklaras med en diagnos. En halv miljon-1 miljon svenskar (ca 7-10%) har ADHD. De flesta är välfungerande och svårigheterna syns inte utåt, många är inte ens diagnosticerade.

Nej det är man verkligen inte, bevisar t ex av att två av mina fyra med sådana diagnoser tvärtom ligger på gränser till extrem begåvning. Men Maja är lågbegåvad, det är dokumenterat.
Citera
2023-03-19, 23:56
Medlem
Citat:
Nej det är man verkligen inte, bevisar t ex av att två av mina fyra med sådana diagnoser tvärtom ligger på gränser till extrem begåvning. Men Maja är lågbegåvad, det är dokumenterat.

På vilket sätt är det dokumenterat menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag tycker ditt svar genomgående är ursäkter som du förklarar med hennes diagnoser? Det har ju inget som helst med brottet att göra

Läs igen då. Det har med hur hon har betett sig genomgående genom relationen med Johanna att göra och hur hon hanterar det här brottet.
Citera
Medlem
Citat:
Det står ju i FUP:en, vilka de vännerna var, och varför de var med Tove ut med mera.

Har inte laddat ner FUP pga att jag inte önskar att få min enhet förstörd. Har laddat ner FUP tidigare för några år sedan och det bara strulade sig då.
Citera
2023-03-19, 23:57
Medlem
Jasså hon sprang omkring i blond peruk också när hon skulle bränna inne folk!
Herregud alltså
Citera
2023-03-19, 23:58
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det enda jag kan minnas fr fup angående detta
är att det kanske var T meddelande till A där hon skrev att J slagit henne
Har inte sett något om annat meddelande fr T den natten till pojkvön

Nej men nu vet jag varför klockslaget 02:30 (som senaste kontakt) slank med från början. Det finns med första anmälan som Albin gör. Måste ha varit ett sånt "senaste kontakten med henne var vi halvtretiden".

Därav hängde det med och gjorde mig och flera galna iom att jag har hört det utanför tråden med.
Citera
2023-03-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
På vilket sätt är det dokumenterat menar du?

Läs FUP:en.
Citera
2023-03-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag började tänka på en grej, tidigt i tråden så minns jag en massa skriverier om att pojkvännen skulle ha hört någonting i ett röstmeddelande som fick honom att förstå omedelbart att något inte stod rätt till. Var detta bara tidiga rykten, eller framgick någonting som styrker detta i FUP:en??
Verkar så.
Ja och vem va det hon träffade på donken o snackade med? Va ngt rykte om det också
Citera
2023-03-20, 00:02
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Tycker M ser jäkla konstig ut med knepiga drag i ansiktet ? Kan det tyda på något ?

Förresten så är de ju helt sjuka i huvudet båda två tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in