Citat:
Ursprungligen postat av
A.Stalker
Hon satt väll med benen mot mellangärdet när hon strypte, är ingen läkare men tänker att nåt innehåll kan ha pressats upp?
Kan väl också vara så att Tove började spy av strypgreppen och vad jag misstänker att de dunkat hennes huvud i golvet genom att trycka på halsen genom grannens vittnesuppgifter om ljuden från lägenheten.
Min gissning är att det är i samband med att tove försöker sparka sig loss och grannen ringer på dörren, gissar att Maja höll för hennes mun så hon inte skulle låta, och spyan blev kvar i kroppen (och möjligen dödsorsaken) eftersom johanna gick ner till grannen 3 minuter efter..
Annars vette fan hur spya kan hamna där, någon skrev att det var Johannas spya i Toves lungor men det kan inte stämma.
Vilka sätt skulle de annars finnas kvar spya i lungorna? Det hamnar väl inte i lungorna om man spyr vanligt? Kan man spy efter man dött?
Tror som sagt maja höll för munnen på tove och troligast pga grannen som ringde på, om det var för att kväva henne tror jag det var Johanna som gjorde det.. Kanske därför Maja känner skuld och inte öppnar upp sig helt? Verkar ju som hon vill berätta annars..