2023-03-19, 20:39
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jag känner ju inte dem som styr över världen. Så jag kan bara komma med gissningar, som alltid blir underkända av dej,

Men jag tror i grunden inte det är konstigare än att L Ron Hubbard också hittade på massa saker för att imponera på sina följare.

Du kan lika gärna ställa samma frågor där va, Varför skulle l Ron hitta på saker!? vad hade han att vinna!? Jo han hade att vinna att hans följare blev andäktiga och underdåniga och kröp framför hans fötter.

Du är så nära att fatta
Citera
2023-03-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Förutom de hundratusentals bilder som togs mellan 1972 och 2015, alltså. Men förutom dem - inte en enda bild, galet!

Men bilderna du talar om är inte riktiga bilder på jordklotet . Räknas inte som det....utan räknas som bilder på vädret på jorden exempelvis, men det är det enda man ser. Och ibland har man lite Blue Marble som bakgrund så att det ska se trevligt ut.

Och detta är från de som står för spejs-bilderna. Du får bli upprörd på dem istället för mig.
Citera
2023-03-19, 20:49
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Men bilderna du talar om är inte riktiga bilder på jordklotet . Räknas inte som det....utan räknas som bilder på vädret på jorden exempelvis, men det är det enda man ser. Och ibland har man lite Blue Marble som bakgrund så att det ska se trevligt ut.

Ljuga hjälper dig föga, jag har vid upprepade tillfällen hänvisat dig till de miljontals bilder som tagits på jordklotet av kameror på satelliter. Det blir lite så att du får välja om du ska ignorera eller inte. Ska du ignorera så kan du ju inte svara och sen bara låtsas att detta inte har hänt.
Citera
2023-03-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BradS
Ljuga hjälper dig föga, jag har vid upprepade tillfällen hänvisat dig till de miljontals bilder som tagits på jordklotet av kameror på satelliter. Det blir lite så att du får välja om du ska ignorera eller inte. Ska du ignorera så kan du ju inte svara och sen bara låtsas att detta inte har hänt.

Men då är det alltså Obama och John Holdren som ljuger? Eller?
Citera
2023-03-19, 20:54
Medlem
Citat:

Och detta är från de som står för spejs-bilderna. Du får bli upprörd på dem istället för mig.

Du har aldrig sett bilden från t.ex. NOA?
Du kan ta emot dessa bilder själv med oerhört simpel utrustning.
Men sluta tramsa nu och släpp bilderna, för vill du använda bilder som bevis får du allt förklara hur en bild är ett otvivelaktigt bevis för ett objekts form.

Är det verkligen det enda du har kvar att hänga dina fjantiga argument på numera?

Ta rotation en av södra och norra halvklotets stjärnhimmel, hur får du det att fungera på en annan form än sfärisk jord?
Varför är söder åt samma håll på hela jorden oavsett vart du är? Stämmer detta med en platt jord tycker du? En liten hint är att så som ni påstår att en platt jord ser ut så är söder åt alla håll på samma gång vilket är fysiskt omöjligt så som vi kan mäta upp detta.
Citera
2023-03-19, 20:55
Medlem
BradSs avatar
Citat:
Men då är det alltså Obama och John Holdren som ljuger? Eller?

Nej, det är du som ljuger. Jag berättade precis detta för dig. Kort minne?
Citera
2023-03-19, 21:03
Medlem
Citat:

Är du inte intresserad av något annat än de bilderna? Du är på säker mark då, för det är så lätt att bara kalla alla för cgi och fejk. Hur är det med de andra bevisen vi har lagt fram otaliga gånger? De är mycket kraftfullare än bilder som går att manipulera, men du vill inte prata om dem. Kanske kan du lära dig något om du är intresserad?
Citera
2023-03-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Är du inte intresserad av något annat än de bilderna? Du är på säker mark då, för det är så lätt att bara kalla alla för cgi och fejk. Hur är det med de andra bevisen vi har lagt fram otaliga gånger? De är mycket kraftfullare än bilder som går att manipulera, men du vill inte prata om dem. Kanske kan du lära dig något om du är intresserad?

Hur kan du få det till att bilderna inte är viktiga?

Vi lever alltså på ett klot, hävdar du och många andra. Men ni har aldrig sett det. Men så hävdar vissa att det finns bilder av klotet..

Men frågan om dessa bilders äkthet är alltså inte intressant. jaha.
Citera
2023-03-19, 21:31
Medlem
BradSs avatar
Citat:

Vi lever alltså på ett klot, hävdar du och många andra. Men ni har aldrig sett det. Men så hävdar vissa att det finns bilder av klotet..

Vi hävdar inte att det finns bilder på klotet, vi visar dig att det finns bilder på klotet. Det är inte ett "påstående" utan ett faktum.

Och som plattfot är det lätt att bara sitta där och ljuga om det istället för att faktiskt ta in ny information och avgöra själv istället för att som ett får bara lyssna på foliehattar på youtube.
Citera
2023-03-19, 21:32
Medlem
Citat:

Som sagt, sluta med ditt tönteri, och förklara det jag bad dig förklara istället.
Du är det absolut sämsta troll som existrat på Flashback så inte ens det klarar du att genomföra.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-03-19 kl. 22:30.
Citera
2023-03-19, 21:34
Medlem
Citat:

Det är intressant, men vi har diskuterat det om och om igen och vi kommer inte längre. Som det har sagts här är bilder inte bra bevis ändå, eftersom de är för lätta att manipulera. Dessutom kommer vi aldrig att kunna komma med en bild som du kommer att acceptera. Varför ska vi då fortsätta? Du tror att det bästa beviset är att få en bild av jordklotet tagen ute i rymden. Det är nonsens. De bästa bevisen är de som jag och andra har lagt fram, och som den som vill kan kontrollera själv. Ingen av oss kommer någonsin att se jorden från rymden, och du tror inte på bilder, även om du hela tiden kräver att vi ska presentera dem.
Citera
2023-03-19, 21:55
Medlem
Citat:
Jag känner ju inte dem som styr över världen. Så jag kan bara komma med gissningar, som alltid blir underkända av dej,

Men jag tror i grunden inte det är konstigare än att L Ron Hubbard också hittade på massa saker för att imponera på sina följare.

Du kan lika gärna ställa samma frågor där va, Varför skulle l Ron hitta på saker!? vad hade han att vinna!? Jo han hade att vinna att hans följare blev andäktiga och underdåniga och kröp framför hans fötter.
Så du vet ej med som är bakom konspirationen, med den/de gör det för att imponera på oss så att vi följer den/de.
Så alla länder står enade bakom denna konspiration. USA, rysslan, nord Korea, Iran, Sverige osv.
Driver du med mig?
Nästan 100% av de kända Flat eartherna på tex Youtube har en annan förklaring. Att de ljuger om jordens form för att vi inte skall tro på gud.
Senast redigerad av Lazyman 2023-03-19 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in