Citat:
Ursprungligen postat av
woosh-whack
18k är väl väldigt mycket att lägga på en gaming pc?

Ja, det är det, men mitt mål är att den ska hålla många år som denna dator nu jag har faktiskt gjort till för typ ½ år sedan, då jag märkte problem börja starta med nuvarande spel, och vissa spel inte längre gick ens installera som jag vill pröva.
Hoppas den nya håller 6-8 år, men idag är väl det inte nått man ens kan veta, för nytt kan komma som gör datorn obsolet igen :/
Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
En som jag ser som stort positivt, det är den mindre strömförbrukningen, för utom det andra som ser fint ut också.
Och nästan allt ser bättre ut på i5.
Så svaret är ja, det är ett bra val för mina önskningar om ta annat, då den är 593:- billigare och ger mig mitt RAM minne.
Ber om ursäkt för fråga samma sak igen, vill bara inte göra helt fel.
Då jag aldrig bryr mig om datormarknaden annars och deras komnponenter, mer än vid nya dator köp
Om inga direkta invändningar, så kör jag på denna och ändra till i5.
Förresten vad betyder "tray" i sammanhanget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fear2be
Jämfört med vad du har nu så kommer du nog att bli nöjd hur som. Sett till benchmarks på bara processorn så har den nya 6x högre värde på kapaciteten - vad det nu betyder?
Hehe, att det kommer bli ett stort fall framåt är helt klart

Var just funderingen med nedgradera till i5 som jag var mycket fundersam om.
Läste någonstans man ska inte stirra sig blind på i7 har en högre siffra, men känns nu tryggare att veta att det inte ändrar så mycket, och kanske tom är lite lite bättre.