2023-03-19, 17:34
Medlem
Concac123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Definitivt JA, uppsåt att döda TT fanns uppenbarligen som många av oss förstod från början.

Det är obehagligt att TT gylf var öppen? Har JJ antastat den döda kroppen?
Var nånstans står det att gylfen var öppen? Hittar det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Hur lång tid mellan 1:a bränningen tills 2:a bränning? Var T eftersökt innan 2:a bränning eller efter?

Någon annan kanske redan svarat, jag vet bara att andra bränningen var senare samma dag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Jag har läst fupen i stora drag och om jag ska dra en hypotes om vad som hänt tror jag följande: T har sagt något till JJ inne på krogen som gjorde JJ väldigt kränkt. Min uppfattning är att T hade ett socialt övertag över JJ pga att många vänner valt Ts sida i deras konflikt. JJ (som uppenbarligen har narcissistiska och därigenom lättkränkta drag) känner sig förnedrad och vill ge igen. Hon och M.H står utanför krogen och kokar ihop att de ska skrämma T. JJ är såpass manipulativ att hon får med T hem till sig. Väl hemma hos JJ ballar det ur. T kanske fortsätter "kränka" JJ och det gör att JJ tappar besinningen fullständigt. Många i hennes närhet säger att hon kan bli riktigt arg. Nu tar den ilskan nya höjder och hon stryper T tills hon vet att hon är död. Detta är möjligt pga att MH håller fast hennes armar.

Det jag faktiskt finner mest förvånande efter att ha läst fupen var att JJ i princip var nykter, till skillnad från T och MH. Förväntande mig att de alla skulle varit riktigt fulla. Bara en riktigt iskall jävel stryper sin före detta vän till döds med händerna. Ryser vid tanken.

Att JJ var nykter…. Då faller ju resan till McDonlands också med grannen …… då hade hon kunnat köra själv …. Lite märkligt ….. var det en undanmanöver för att Maja skulle hinna göra något i lägenheten ………..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det verkar som att hon spontant vräkt det ur sig. För sen konfronterar FÖ ledarna henne med det och undrar var hon fått det ifrån. Att kroppen var bränd va inget som hon skulle vetat om vid den tidpunkten så att säga.
Och då svamlar hon och är osäker om det är media eller advokaten, hon vet inte riktigt vad hon ska svara.

Vilken sida i FUP kan man läsa detta? Det är så otroligt många sidor att bläddra igenom.
Citera
2023-03-19, 17:35
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Narcissister brukar vara upptagna med sig själva och inte bry sig så mycket om andras liv.

JJ var känd för att skapa drama, lägga sig i andras relationer.

Lutar nog mer åt antisocial/borderline med tvångstankar.

JJ skrev dikter om alla hon hatade, på rim dessutom.

JJ blev dödsfiende med TT eftersom TT blev ihop med JJ's expojkvän.

JJ ogillade att hennes tjejkompisar blev tillsammans med killar för då blev de tråkiga.

JJ har hett temperament och blir mycket arg om hon blir emotsagd.

De ”bryr” sig och behöver andra pga deras överdrivna behov av att bli beundrade.

Inte uteslutet att J har EIPS pga sin oförmåga till känsloreglering. Bla Professor Otto Kernberg har beskrivit sambandet mellan borderline personlighetsorganisation och narcissistisk patologi.
Senast redigerad av Zicksack 2023-03-19 kl. 17:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Han säger att de inte var ostraffade och det stämmer, vad är problemet?

d.

Det stämmer väl inte?
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
JJ verkar vara lite av en pyroman.
Det har brunnit på lite väl många ställen för att det ska vara normalt.
Ovanligt med kvinnliga pyromaner som pratar om att slänga in molotovcocktails och att tutta på hus.

Sedan verkar hon välja att bli osams med sina kompisar…. Varenda en om de inte passar henne och de inte gör som hon tycker eller säger. Lite läskig inställning till andra människor och bara raderar vissa när något inte passar och om någon blir tillsammans med någon så blir hon irriterad och arg och skapar en konflikt.
Riktigt labil och hemsk.
En farlig människa.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-03-19 kl. 17:40.
Citera
2023-03-19, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Just den detaljen med tummarna mot halsen hade jag missat helt och hållet. Satan i gatan.

Jag har skärmdumpar på strypgreppet, och lite närbilder på kvinnan i videon. Bär absolut likheter med Tove:

https://ibb.co/tMrMYJp
https://ibb.co/N1nxqc8
https://ibb.co/gvYt3ZQ
https://ibb.co/NmH914Q

Är det för övrigt bekräftat att JJ besökte porrfilmen efter mordet? Jag lyckas inte ctrl+F:a i dokumentet, kanske är texten inskannad och därmed inte klickbar, minns att jag skrev av länken i webbläsaren.
Sjukt likt TT. Kan JJ ha sett den här filmen tidigare och tänkt att det där borde TT råka ut för? Fast på riktigt. Jag tänkte när jag läste att byxor var uppknäppta o neddragna (?) att de hade tänkt fejka ett sexöverfall på TT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concac123
Var nånstans står det att gylfen var öppen? Hittar det inte.

Någonstans nära bilderna på Toves brända handväska. Även knappen på byxorna ska ha varit uppknäppt, inte bara gylfen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Den 28e var ju Tove fortfarande inte återfunnen.

Var lite osäker på datumet men jag reagerade på att det är uppgifter som MH inte kan ha vetat om om hon inte själv varit med.
Citera
2023-03-19, 17:38
Medlem
En anledning till att JJ försöker dra med sig MH i fallet (om nu MH historia stämmer) är säkert för att MH annars om hon går fri kommer kunna berätta för hela Vetlanda om saker JJ planerat, sagt eller gjort.

Tror ingen av dem fattar att förhör och sånt är offentliga.
Citera
2023-03-19, 17:39
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nu inser jag att min fil jag har heter altbilaga 153.😳
Jag var så ivrig i fredags när jag laddade ner fup och hann inte läsa mkt i tråden, jag trodde fup var i helhet där.
Jag hittar inte länkar till övriga bilagor?
Kan nån snälla skicka länkar?🙏🏻🥰
FUP finns i sammanfattningen
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in