2023-03-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
MH fick väl antagligen låna ett par nya strumpor av JJ, har svårt att tänka mig att de skulle ha knallat omkring barfota i lägenheten och utan strumpor i skorna vid dumpningen.
Ja eller om det nu va så att MH ”sov” så blev ju inte hennes strumpor blöta och hon behövde ej ta av dem!
Johanna gick runt barfota i Björn Borg badtofflor!
Citera
2023-03-19, 16:36
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Att det är planerat i JJ:s huvud är ställt utom allt rimligt tvivel
Nja, viljan att mörda fanns där defintivt men att det skulle ske där och då är knappast ställt utom allt rimligt tvivel.
Citera
2023-03-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrator
Jo det kan man ju alltid göra och kanske görs det men trovärdigheten har väl fått sig en för stor törn redan. Tror du inte det.

Jag menar från början hade jag totalt nekat all inblandning konsekvent genom hela rättsprocessen oavsett vad nån annan hade sagt
Citera
2023-03-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Nja, viljan att mörda fanns där defintivt men att det skulle ske där och då är knappast ställt utom allt rimligt tvivel.

exakt … och därav frågorna kring sopsäckarna …. Är du med ….
Citera
2023-03-19, 16:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Kollade precis på GW-klippet och han har ju i princip inte öppnat FU. Så han har noll koll på teknisk bevisning etc. Så man får ta hans uttalande med en stor skopa salt.

Han börjar med att säga att de var ostraffade.
Men att de var ostraffade var ju bara för att polisen hade lagt ner utredningen av fallen med mordbränningarna och "graffittifallet".

Dubbelmordbrännare.
Citera
2023-03-19, 16:41
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Och sen kan man fundera på varför byxorna är uppknäppta? Kan mordet eller efterhanteringen skett på annan plats, ex i sängen?

En möjlig förklaring kan ju vara att man först tänkt att ta av alla kläder men sedan ångrat sig. Det kan till och med vara så att Tove skulle sova över och börjat ta av dom själv och sedan blivit överrumplad eller liknande. Det vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Nån som vet vad som står i texten? Saknar den klassiska daktningsbilden i förundersökningen då de skrevs in.

Den är med i FUP:en, men den är på en av dom maskade bilderna. Antagligen är hon fotograferad i underkläder eller naken vilket man maskerar numera då man inte vill att detta ska spridas på nätet.

Skummat igenom FUP:en men hittar inte svaret på min fråga. Vad ter sig vara den absolut största faktorn till att dom hatade Tove så mycket? Var dom (framförallt J) avundsjuka på Tove?
Citera
2023-03-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Ja det kan ändras till allt som är liknande, t.ex dråp, medhjälp till mord, misshandel m.m
Men mord kan inte ändras till t.ex. kidnappning.
Då får det göras i HR sen med ny åtalspunkt.

Nja, inte riktigt "allt som är liknande". Se sammanställning och citat ovan som tydliggöra gränsdragningen.
Citera
2023-03-19, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vad har Grannen med uppklarandet att göra anser du?
Grannens vittnesmål sätter tiden för händelsen. JJ o MH kan inte krumbukta så mycket om det. Grannen ”tvingade” också fram en Donken-resa, som även TTs mobil av misstag hängde med på. Antag att JJ flyttat TTs cykel o mobil direkt efter mordet. Då hade det sett ut som TT hade lämnat lägenheten vid 02.45.
Citera
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han börjar med att säga att de var ostraffade.
Men att de var ostraffade var ju bara för att polisen hade lagt ner utredningen av fallen med mordbränningarna och "graffittifallet".

Dubbelmordbrännare.

Han börjar bli gaggig, och skjuter från höften.
Mycket svammel blir det....
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Jag läste i något inlägg att MH:s bror stod på hatlistan, men hittar inte inlägget eller var det står om det i FUP:en. Någon som vet?

sida: 1282
I aktbilaga 153

Och det värsta, det värsta, det värsta nästan enligt
för mig är att hon, eh, någon gång har liksom försökt få mig, eh, ja men vara med i tankarna
att, att ja, skada eller ja döda min bror.
F: Vill du berätta om det Maja?
M: Det alltså jag går, alltså min bror, alltså vi är väldigt olika och går inte alltid ihop så bra
och ja, alltså man bråkar ju med sin familj ibland och så där. Och jag har ventilerat med
henne om ja det mesta liksom som jag har känt och upplevt och så där och hon, ja, alltså hon
har inte sagt liksom rakt ut att jag ska, alltså döda min bror så men hon har liksom, eh, sagt att
ja men att han, han, eh, han är ingen, alltså han är inte någon bra människa, att han försöker
bara göra mig illa. Eh, och att han, eh, är, ja att han är ond och ja men ungefär mitt liv hade
varit bättre utan honom. Och jag har ju sagt liksom att jag alltså det, jag, alltså inte för att jag
skulle döda eller skada någon annan men så men alltså där har jag verkligen sagt att jag kan
ju inte döda min egen familj.
Senast redigerad av Bollkalle19 2023-03-19 kl. 16:46. Anledning: tillägg
Citera
2023-03-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Ja instämmer helt. Tror också att det finns likheter i det kroniska hämndbegäret, att alla (upplevda) oförätter och orättvisor ska hämnas, med våld. Det i kombination med så hög benägenhet att genomföra våldsamma hämndaktioner är ju fullkomligt samhällsfarligt, i vilken social situation som helst genom livet. (Tex i fängelse ja)

Tycker framförallt att det MH berättar om att JJ föreslagit att de borde döda MHs bror vittnar om en likhet med Möller, att inte förstå att det för de flesta finns en helt självklar spärr inför att skada sin egen familj, framförallt som en ”principiell hämnd”. Det är ju en djupt störd människas resonemang.

Varför ville JJ döda IH? Blev hon svartsjuk för han flyttade tillbaka till Vetlanda efter handbollsgymnasiet? Det var väl i somras.
Citera
2023-03-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Att det är planerat i JJ:s huvud är ställt utom allt rimligt tvivel

Definitivt JA, uppsåt att döda TT fanns uppenbarligen som många av oss förstod från början.

Det är obehagligt att TT gylf var öppen? Har JJ antastat den döda kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in