2013-01-22, 23:35
Medlem
Redors avatar
Min dator har kraschat och måste logga in via webmail för att komma åt mailen. Men den är låst av POP-3 server? .
Hur fan kommer jag åt mina mail? Fattar nada
Senast redigerad av Redor 2013-01-22 kl. 23:39.
Citera
2013-01-23, 06:58
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Min dator har kraschat och måste logga in via webmail för att komma åt mailen. Men den är låst av POP-3 server? .
Det där låter ju inte klokt nånstans. Vaddå låst av POP3-server?

Var framgår det att vad är det? Får du nåt felmeddelande nånstans, och vad står det egentligen?
Citera
2023-03-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Blir så jävla störd och förbannad får bara felmeddelande när jag ska logga in på Telia webmail trots att jag har skrivit in både rätt lösenord och mejladress.Är det Telias jävla mejlserver som fuckat upp sig?

Det är inte första gången som Telias mejlserver fuckat upp sig
det har hänt ofta asså Telias mejlserver suger kamelkuk .
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-03-19 kl. 15:57. Anledning: Redigering
Citera
2023-03-19, 16:03
Avslutad
Jag har samma problem idag
Citera
2023-03-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Blir så jävla störd och förbannad får bara felmeddelande när jag ska logga in på Telia webmail trots att jag har skrivit in både rätt lösenord och mejladress.Är det Telias jävla mejlserver som fuckat upp sig?

Det är inte första gången som Telias mejlserver fuckat upp sig
det har hänt ofta asså Telias mejlserver suger kamelkuk .

Telia har haft stora problem med sina interna system under hela dagen däribland webmail. Redan före lunch informerade man om att det var åtgärdat. Det stämde naturligtvis inte. Det går fortfarande inte att logga in. Som vanligt är telia usla på att få ut information om störningar på sin hemsida också. Man kan bara hoppas att dom lyckas få ordning på det. Tyvärr är dock kompetensen hos teliamedarbetarna långt ifrån acceptabel.
Citera
2023-03-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Telia har haft stora problem med sina interna system under hela dagen däribland webmail. Redan före lunch informerade man om att det var åtgärdat. Det stämde naturligtvis inte. Det går fortfarande inte att logga in. Som vanligt är telia usla på att få ut information om störningar på sin hemsida också. Man kan bara hoppas att dom lyckas få ordning på det. Tyvärr är dock kompetensen hos teliamedarbetarna långt ifrån acceptabel.
Har testat för 10 minuter sen att logga in forfarande problem, Telia kan slänga sin jävla mejlserver på soptippen och istället fixa en ny som är mer bättre och stabilare än den skitmejlserver de har. För betalar man minst 500 spänn i månaden för att använda telias internet då har man rätt att begära att deras mejltjänst ska fungera .Kan undra vad det är för amatörer hos Telia som inte verka vara kvalificerad för att serva mejlservrar.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-03-19 kl. 16:23. Anledning: Redigering
Citera
2023-03-19, 17:07
Medlem
Citat:
Har testat för 10 minuter sen att logga in forfarande problem, Telia kan slänga sin jävla mejlserver på soptippen och istället fixa en ny som är mer bättre och stabilare än den skitmejlserver de har. För betalar man minst 500 spänn i månaden för att använda telias internet då har man rätt att begära att deras mejltjänst ska fungera .Kan undra vad det är för amatörer hos Telia som inte verka vara kvalificerad för att serva mejlservrar.

Du utstrålar verkligen kunskap då du tror att det är mailservern som är det enda problemet.
Citera
2023-03-19, 18:10
Medlem
Har själv försökt sedan runt 10:30. Nätet fungerar uppenbart att beträda men inte mejlen. Står inte ett skvatt på deras hemsida. Felsökte och fick då upp att det inte gick pga tekniska problem. Ingen info heller på SVT Text-tv.
Citera
2023-03-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du utstrålar verkligen kunskap då du tror att det är mailservern som är det enda problemet.
Tydligen är telias tekniker inget annat än värdelösa amatörer
som saknar utbildning och när man plötsligt får felmeddelande hela tiden trots att man loggat
in med rätt lösen och allt så är det telias mailserverjävel som har fuckat upp sig och det är inte första gången som deras fuckade mailserverjävel och de andra tjänsterna som inloggning med flera har strulat upp sig det har skett allt mer oftare under de senaste 10 åren Där har vi bevis på att Telia är en av Sveriges och jordens sämsta företag kan nog förstå att många hellre väljer att gå över till Tele2,Telenor och andra företag inklusive andra ispar som är mer stabilare och mer pålitlig än Telias skit,Telias mailserver har legat nere i minst 20 timmar.
Senast redigerad av Umpalavemang 2023-03-19 kl. 19:56. Anledning: Redigering
Citera
2023-03-19, 20:02
Medlem
DoktorNos avatar
Telias webmail har ju sugit kamelpung sen starten. Användarvänligheten är piss, skräpfilter finns inte och det verkar som att Telia redan på 2010-talet slutade att uppdatera och underhålla skiten.

Duger inte ens att ha som skräpadress.
Citera
2023-03-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Telias webmail har ju sugit kamelpung sen starten. Användarvänligheten är piss, skräpfilter finns inte och det verkar som att Telia redan på 2010-talet slutade att uppdatera och underhålla skiten.

Duger inte ens att ha som skräpadress.
Att Telias webmailtjänst är Sveriges sämsta jävla skit behöver man inte va någn raketforskare för att upptäcka det. Och man betalar en hel del stålar per månad för att ha sitt internetabbonnemang hos Telia Company Sverige AB som i sin reklam påstår att de är Sveriges bästa företag men deras reklam och Telias lögnaktiga snick-snack där de påstår att de är Sveriges bästa företag köper jag inte alls .Jag håller med dej i ditt resonemang om att
användarvänligheten är pissdåligt på Telia Webmail ,och något skräpfilter existerar inte alls för inkorgen fylls ändå med massor av oönskad spam och annat bröte,och där har du rätt i att Telia runt år 2010 slutade att uppdatera och underhålla Telia Webmail som istället borde döpas om till Telia Skräpmail.
Citera
2023-03-20, 08:44
Medlem
Citat:
Tydligen är telias tekniker inget annat än värdelösa amatörer
som saknar utbildning och när man plötsligt får felmeddelande hela tiden trots att man loggat
in med rätt lösen och allt så är det telias mailserverjävel som har fuckat upp sig och det är inte första gången som deras fuckade mailserverjävel och de andra tjänsterna som inloggning med flera har strulat upp sig det har skett allt mer oftare under de senaste 10 åren Där har vi bevis på att Telia är en av Sveriges och jordens sämsta företag kan nog förstå att många hellre väljer att gå över till Tele2,Telenor och andra företag inklusive andra ispar som är mer stabilare och mer pålitlig än Telias skit,Telias mailserver har legat nere i minst 20 timmar.

Nu verkar både webmail och "Mitt telia" fungera igen. Förmodligen hade man inte kompetent personal på plats under helgen. När ordinarie folk kom på måndag morgon var det lätt fixat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in