2023-03-19, 11:04
Medlem
bryntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns inget samhälle Eda.

E18 går inte genom Charlottenberg.

Om det inte finns nåt samhälle Eda så vetefan var jag bor då,,,Eda glasbruk är ett samhälle i allra högsta grad. I folkmun känt som Eda.
Citera
2023-03-19, 11:14
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
19 mars 11:04, Uppdatering, Värmlands län
Den man som är anhållen misstänkt för bland annat mord i Värmland har begärts häktad

Åklagaren har begärt mannen häktad som skäligen misstänkt för mord samt på sannolika skäl misstänkt för grovt gravfridsbrott och brott mot griftefrid.

Häktningsförhandlingen äger rum i Värmlands tingsrätts lokal i polishuset i Karlstad i dag klockan 15.

Någon information om den döda kvinnans anhöriga kan inte lämnas.

Målnummer i Värmlands tingsrätt: B1361-23.

Häktningsförhandlingen är inte öppen för åhörare.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/mars/19/19-mars-1104-uppdatering-varmlands-lan/
Citera
2023-03-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
En teori är att han erkänner under ett morfinrus när han är inlagd på sjukhus?

Kan också vara och mycket troligt att sjukhuset talat om för honom att nu får du hjälp med handling, städning och viss omvårdnad av ev sjukdom i hemmet. Allt genom kommunens omsorg och att sjukhuset meddelat kommunens handläggare.
Då blev det….
Citera
2023-03-19, 11:17
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
R*idar Fr*driksen

Bilarna stämmer och kartan passar in på hur miljön ser ut.

Mannen du syftar på är 56 år och förekommer i Lexbase!
Citera
2023-03-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Så hon har legat styckad i hans frys i ca 8år och han nekar till brott? Så nån annan mördade henne och styckade hon och frös ner henne i hans frys och han har inte öppnat den på 8 år, är det hans story?😅
Den stora frågan är väl egentligen VARFÖR han inte gjort sig av med kroppen under dessa år? Är han kannibal?

Antagligen bara för att slippa upptäckt. Dumpade lik dyker ofta upp förr eller senare både ur vatten (det dummaste) och ur jord. Och är han då gift/koppling med kvinnan, börjar de genast förhöra honom, och han kanske visste med sig att han har svårt att neka och stå emot, dåligt samvete osv, han erkände/berättade ju självmant nu.
Citera
2023-03-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Inte omöjligt med natyrligt dödsfall, har själv varit i en lägenhet där en man byggt en kista o begravt sin avlidne mor då han inte kunde skiljas från henne.

Låter sjukt men man ska komma ihåg att sånt här händer. Alla är inte rationella eller "normala" i huvudet.

Alla har inte familj, vänner eller arbete. Många kan flyga under radarn.
Om MGM sagt att BO flyttat tillbaka till Norge till sin enda vän finns ingen anledning för vännen att ifrågasätta detta. Särskilt inte eftersom vännen inte verkade tycka om BO.
Citera
2023-03-19, 11:39
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggarn68
Mannen du syftar på är 56 år och förekommer i Lexbase!
Vi vet. Det har uppdagats flertalet gånger i tråden.
Citera
2023-03-19, 11:44
Medlem
Från NWT

https://www.nwt.se/2023/03/18/advokaten-efter-misstankte-mannens-forhor-verkar-vara-vid-psykiskt-god-vigor/

".....Enligt Aftonbladet ska allt ha uppdagats när mannen låg på sjukhus:

– Men jag har träffat honom och det var inte på sjukhus utan i polisens arrest. Men nu kan det ju tänkas att han är på sjukhus, säger mannens advokat, Stefan Liliebäck på lördagseftermiddagen.

Mannen kommer troligen att begäras häktad under söndagen.

Stefan Liliebäck tror också att det blir häktningsförhandling då:

– Och jag tror nog att han kan infinna sig personligen. Han har visserligen en fysisk åkomma men den har inget med det här att göra. Och psykiskt verkade han vara vid god vigör.

Stefan Liliebäck är ålagd yppandeförbud av åklagaren i målet.

– Så jag kan inte ens säga vilken inställning han hade till brotten vid förhöret, säger Stefan Liliebäck.

Enligt åklagarmyndigheten förnekar han dock brott.

Mannen är i Sverige tidigare dömd för ett rattfyllerier och olovliga körningar."

Verkar inte som att han vårdats på psyk nu.
Citera
2023-03-19, 11:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Så hon har legat styckad i hans frys i ca 8år och han nekar till brott? Så nån annan mördade henne och styckade hon och frös ner henne i hans frys och han har inte öppnat den på 8 år, är det hans story?😅
Den stora frågan är väl egentligen VARFÖR han inte gjort sig av med kroppen under dessa år? Är han kannibal?
Det kan ju vara så att hon avled av sjukdom och denna Reidar är en så pass underlig typ att han inte visste vad han skulle ta sig till med kroppen utan stoppade den i en frysbox.
man kan ju bara anta att elen var påkopplad till boxen och i så fall så kommer en obduktion att ge svar.
Citera
2023-03-19, 11:53
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det kan ju vara så att hon avled av sjukdom och denna Reidar är en så pass underlig typ att han inte visste vad han skulle ta sig till med kroppen utan stoppade den i en frysbox.
man kan ju bara anta att elen var påkopplad till boxen och i så fall så kommer en obduktion att ge svar.

Lite så jag tänker med, men jag kan ha helt fel. Han kan likgärna vara en kallblodig mördare som slog ihjäl henne i fyllan med.

Men eftersom han redan har ett antal domar på sig för diverse ut så skulle de säkert bli jobbigt för honom om han ringde polisen och sa att kärringen hans hade dött. De hade nog blivit ett jäkla ståhej på hans gård då.

Men 8 år?! Undra om han plockade ut några pengar från henne under tiden?
Citera
2023-03-19, 11:54
Medlem
Kam någon dela bild på kvinnan? Och mannen ifråga? Det delades visst något på Instagram?
Citera
2023-03-19, 12:03
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Lite så jag tänker med, men jag kan ha helt fel. Han kan likgärna vara en kallblodig mördare som slog ihjäl henne i fyllan med.

Men eftersom han redan har ett antal domar på sig för diverse ut så skulle de säkert bli jobbigt för honom om han ringde polisen och sa att kärringen hans hade dött. De hade nog blivit ett jäkla ståhej på hans gård då.

Men 8 år?! Undra om han plockade ut några pengar från henne under tiden?
Det verkar bara som att något är helt fel i många system när en kvinna inte har observerats på 8 år och ingen tror att det kanske är hennes partner som är anledningen till att hon inte kan hittas. Så hur är det med hennes utbetalningar? Hon har nog varit på sjukpenning, vilket jag också antar att han har varit.
Det måste bevisas att man är död för att handikappersättning ska upphävas. Så då kan man anta att han hade hennes bank-id, men det blir spekulationer.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-03-19 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in