2023-03-19, 10:27
Medlem
JeffDaviss avatar
25.000 cigg är inte ens så mycket. Det är det en storrökare drar i sig på ETT år.
Citera
2023-03-19, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
25.000 cigg är inte ens så mycket. Det är det en storrökare drar i sig på ETT år.

Drygt 3 paket om dan är ganska mycket.
Citera
2023-03-19, 10:34
Medlem
bomhulls avatar
Tur att jag inte äter ägg varje dag som endel gör
Citera
2023-03-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Har googlat vidare, kvinnan ifråga som är "näringsfysiolog" hävdar också att ost är som morfin och beroendeframkallande.

Snart ser vi hur alla sitter med kanylen full med mjukost!

Finns i alla smaker.
Citera
2023-03-19, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
På den tiden före verktyg så måste vi ha varit den absolut sämst utrustade livsorganism ämnade för att äta kött. Vi är inte lika snabba som dom andra köttätarna, eller lika starka, inte lika god syn eller hörsel.
Så vad var våran fantastiska egenskap ämnad att få tag på kött?
Du kan inte gissa på verktyg. Jag vill verkligen betona detta innan du svarar.

Vilken tid menar du egentligen? Vi vet att människan har använt verktyg i minst 2.5 miljoner år (troligtvis mycket längre) och ätit kött lika länge.

Vår intelligens och samarbetsförmåga t.ex.? Vi är ju uppenbarligen jordens mest framgångsrika djur på att få tag i kött.

Att vi är kapabla till att använda verktyg är inget misstag utan en del av naturens/evolutionens gång.
Citera
2023-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
Nej, det är skitsnack. Går runt en massa jävla okunskap om mat och näring. Alla är imbeciller, särskilt läkare, helt jävla blåsta.

Nej, detta är skitsnack, såklart. Man har ätit ägg i alla jävla tider. Problemet är allt jävla socker och kolhydrater man pumpar i folk, som såklart är "nyttigare" än ägg.

Det finns få saker som är nyttigare än ägg, punkt. Tror man något annat så är man en imbecill.
Vad bygger du det på? Ska vi lita på dina ord mer än vi ska lita på läkare?

Du skriver att man har ätit ägg i alla tider men de flesta åt inte de mängder som äts i dag - ägg som kommer från stackars höns som lever i tortyrkammare med antibiotika i maten.
Citera
2023-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Vad är detta för skit? Kan ju inte stämma?

"Den dagliga konsumtionen av mängden kolesterol som hittades i bara ett enda ägg minskar en kvinnas liv lika mycket som att röka 25 000 cigaretter - fem cigaretter om dagen, i femton år.

Män som konsumerar två eller flera ägg per vecka ( i princip ett ägg var tredje dag ) har ca 80% ökad risk att dö av prostatacancer."

Källa: https://www.naringsfysiolog.se/

Du har bara att välja välja mellan Salmonella eller Kol, vad väljer du.
Citera
2023-03-19, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vad bygger du det på? Ska vi lita på dina ord mer än vi ska lita på läkare?

Varför skulle du lita på en läkare när det kommer till kostråd? Ingår knappt något sådant i deras utbildning.
Citera
2023-03-19, 10:48
Medlem
Citat:

"Den dagliga konsumtionen av mängden kolesterol som hittades i bara ett enda ägg minskar en kvinnas liv lika mycket som att röka 25 000 cigaretter - fem cigaretter om dagen, i femton år.

Män som konsumerar två eller flera ägg per vecka ( i princip ett ägg var tredje dag ) har ca 80% ökad risk att dö av prostatacancer."

Ännu en hälsocharlatan som försöker pungslå folk, hon säger sig ha fyra års universitetsstudier i detta.
Det stora problemet med med det nya svenska utbildningsväsendet är inte alla de som inte klarar typ grundskolan, det stora problemet är den sjunkande kvalitén på högre utbildningar, man kan numer få universitet/högskole- utbildning i allehanda nonsens.
Citera
2023-03-19, 10:53
Medlem
Citat:

Vilka förbannade lögner. Korrelation och orsak är inte samma sak.

Du kan ha två monsterfetton som äter ägg som dör av hjärtattack och vips så kommer lågbegåvade idioter hävda att ägg orsakar hjärtattack.

Undrar om liknande skrämselpropaganda finns om alkohol?
Citera
2023-03-19, 10:53
Medlem
Citat:

Men vad fan länka du till för Wordpress-skitsida. Det är ju bara att se på bilden och läsa första stycket så fattar alla normala att det är egna påhitt och noll vetenskap bakom. Det fattar ju ett barn uppenbarligen. Hon älskar vist bilder på sig själv. Alltid en stor bild på sig själv, det är mycket jag där. Ska det vara holistism.

Cital "De tillskott som JAG rekomederar"

Citalt "Från det att jag var ett barn har jag alltid ifrågasatt kostens betydelse för hälsan."
Citat " Varje dag hjälper jag mina klienter genom djungeln av hälsoråd
Citat " Jag utgår från ett holistiskt synsätt och målet är att återställa kroppens egna självläkande förmåga"

Har inte kroppen alltid egen läkeförmåga.
Citera
2023-03-19, 10:55
Medlem
Dietister säger väl att mjölk är kass det med ??? alla mjölkprodukter menar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in