2023-03-18, 23:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Någon som kan förklara vad det här betyder? Har JJ begärt MH's googlingar? Isåfall varför? För övrigt visar dessa googlar på lyrics, snus och vad saker heter på engelska vilken sparsamt begåvad människa MH är, hon borde inte kunna dömas som en vuxen.
Tänker att det är ett försök att nyansera bilden av JJ som huvudmisstänkt, att materialet även skulle implicera MH.

Utredningsarbetet är gediget, nu skummade jag delarna av extraherade loggar från servrar visserligen - men det där borde ju redan vara klarlagt och dokumenterat för länge sedan.
Citera
2023-03-18, 23:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Nej, din idiot. Det är vad andra människor (gamla klasskamrater och kompisar samt hennes mamma och tvillingsyster) har berättat om Tove i förhör. Jag har inte påstått att Tove varit alkoholiserad (som det stavas) utan skrev att hon verkar ha haft ett riskbruk av alkohol. Jag har inte heller skrivit att jag tror att hon hade närmare 2 promille i blodet när hon mördades som andra varit inne på.
Och därför tycker du att det är förmildrande att hon blev strypt? Du tjatar om detta i varenda inlägg och ger dig inte. Gamla klasskamrater? Var hon på fyllan under lektionerna också?
Citera
2023-03-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det enda i denna riktigt tragiska historia jag inte förstår alls är varför tjejerna inte erkände precis allt dag ett, den 17/10 -22.
De är ju över 7 år gamla och förstår väl solklart de kommer bli upptrollade på läktaren förr eller senare ändå?
Jag var på nittiotalet elevassistent åt en lågbegåvad elev som behövde stöd med allt från att knyta skorna till att ta medicin. Motoriskt utvecklad men mentalt efter.
Hen var på riktigt ett under i intelligens och slutledningsförmåga i jämförelse med dessa två dåliga ursäkter till existens.
Uppmärksamma gärna hur de skriver i sin kommunikation sinsemellan. Helt ofattbart.
Sedan verkar Maja bo hos sina adoptivföräldrar av någon outgrundlig anledning. Hur många normalt funtade människor gör det vid 17-18-års ålder?
Jisses.

De kan ju rimligtvis inte trott de skulle komma undan på något sätt med det usla rek-arbete de gjort inför polisförhören?
Jag tror båda är extremt lågbegåvade och häpnar uppriktigt över skitliven de verkar haft innan de planerar, bestämmer sig för, och slutligen mördar Towe.
Det går bortom mitt förstånd på alla plan.

Va? Det är väl oerhört vanligt att man fortfarande bor hemma vid 17-18-års ålder? Vad snackar du om?
Citera
2023-03-19, 00:05
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Fin teori. Stämmer inte med övriga observationer och IT-forensik.

Exakt. (..stämmer lika lite som förtalet kring skadorna på BO av samma användare.)
Citera
2023-03-19, 00:06
Medlem
Celestrons avatar
Kan inte helt släppa tanken på att Johanna och Maja hade ett lesbiskt förhållande. Det skulle kunna förklara en hel del. Homofiler har ju som bekant inga spärrar, och läser man om J:s beteende mot sina tjejkompisar börjar liksom ett och annat klarna. När hon angriper Tove för att vara med Albin som hon säger är ful och äcklig, kan det ju vara för att hon är tänd på Tove och svartsjuk. Alltså Albin står i vägen...
JJ och MH simmade ihop. Jahaja. Samma duschrum. De ständiga vredesutbrotten och humörsvängningarna är inte ovanligt heller.
Att två ostraffade tjejer gemensamt begår ett mord som det här är i sej helt unikt. Men det är inte alls ovanligt att 2 bögar eller 2 flator har "stora hemligheter" för sej, alltså inte bara på det sexuella planet,
där de lovar varandra dyrt och heligt att aldrig tjalla om nåt.
(Läs t.ex om århundratets brott Chicago 1924, Leopold-Loeb-fallet)
Detta kan förklara JJ:s och MH:s envisa tystnad i månader innan de erkände. Precis som i fallet ovan hade de väl lovat varann att hålla käft "tills helvetet frös till".
Citera
2023-03-19, 00:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer inte att bli trevligt för MH på kåken.

Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Må det bli allt annat än lovande när hon väl hamnar där

Det kommer nog inte att bli så trevligt för henne.

Eftersom MH är som hon är psykiskt så kommer hon att användas som en slags "betjänt"/passupp. Hon kommer att utnyttjas så mycket det bara går. Kommer att få utföra sysslor som de andra helst vill slippa. Man måste nog fråga sig om hon skulle klara av ett fängelsestraff på en vanlig anstalt? Tänk i händerna på Johanna Möller eller någon annan av de hårdföra damerna som kommer att köra skiten ur henne.

Ur den aspekten är det synd om MH eftersom hon vill vara alla till lags och här måste hon vara det.
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-03-19 kl. 00:10.
Citera
2023-03-19, 00:09
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tänker att det är ett försök att nyansera bilden av JJ som huvudmisstänkt, att materialet även skulle implicera MH.

Utredningsarbetet är gediget, nu skummade jag delarna av extraherade loggar från servrar visserligen - men det där borde ju redan vara klarlagt och dokumenterat för länge sedan.

Tycker om något alla dessa googlesökningar på de saker jag nämnde och i synnerhet de på symptom för damp, autism, aspberger, adhd osv visar hur otroligt lågbegåvad och lättmanipulerad MH är och således bara pekar ännu mer mot att JJ är den som alltid varit drivande och kan få MH till att göra som hon vill.
Citera
2023-03-19, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad är det intressanta i detta fall frågar jag mig.
Tjejer tjafsar. Motivbilden? Knappast.
Att två tar till fysiskt grovt våld? Att det just denna gång rör om tjejer och inte unga män? Kanske. Fast det har blivit vanligare.
Att det kan vara tjejen ”next door”?
En verkar inte vara en vanlig tjej, utan en som borde ha ett gäng diagnoser.
Är det då intressant?
Jo*annas personlighet, gränslös och psykopatisk. Hon har försökt starta bränder, vandaliserat bilar och slutligen dödat en person hon varit osams med. Det är knappast det vanliga i de ”svensson-kretsar” som hon rör sig i.
Citera
2023-03-19, 00:11
Medlem
Jofs avatar
Tack och lov att dom åkte fast! Den ena av dom verkar vara farlig för sin omgivning.
Citera
2023-03-19, 00:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, 1.9 är helt säkert en överskattning. Promillehalten har en tendens att stiga i ett lik pga. diverse processer. De säkraste mätningarna gör man i ögonvätska, men BOs ögon var helt förtorkade när de fann kroppen.

Jag skulle gissa på en promille runt 1, vilket är standard för normies efter en utekväll.
1,9 var väl vid mättillfället?
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Tycker om något alla dessa googlesökningar på de saker jag nämnde och i synnerhet de på symptom för damp, autism, aspberger, adhd osv visar hur otroligt lågbegåvad och lättmanipulerad MH är och således bara pekar ännu mer mot att JJ är den som alltid varit drivande och kan få MH till att göra som hon vill.

Ja absolut. Lägg därtill alla tusentals pins, p7:a, osv. Så det gör nog varken till eller ifrån, kanske. Men klart, viktigt ändå utreda och slå fast vilket ansvar de har var för sig.
Citera
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vi får väl se senare hur oskyldig negern är. Bra på att ljuga i alla fall och klara av att förneka trots hårda polisför. Om hon nu är lika förståndshandikappad som ful så skulle inte adoptivföräldrarna låtit henne ränna ute om nätterna.
Som sagt, du har inte läst FUP, utan istället blottar du ditt bristande intellekt genom att slänga ur dig massa rasistisk smörja. Du framstår inte smart direkt.
Senast redigerad av Gautama 2023-03-19 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in