2023-03-18, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
.
?.... de åtalades igår, det är därför fup släpptes.

Trodde åtal betyder att de har blivit dömda. Ber om ursäkt...
Citera
2023-03-18, 23:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Då tycker jag att du ska läsa den en gång till. Allt jag har tagit upp om Toves alkoholvanor finns med i förhören. Hennes självskadebeteende och att hon var känd för att vara uppmärksamhetssökande också. Att sitta och göra bort som du gör tyder inte direkt på att du är kvalificerad att utrycka dig om vad som skulle vara omdömeslöst.
Din dumma djävla gås. Det du skriver är vad mördaren sa om Tove. Hon jobbade och var skötsam är det jag uppfattat. En 21-åring kan inte ha blivit så alkoliserad utan att folk runt omkring reagerat så nu behöver du inte fortsätta med ditt skvaller.
Citera
2023-03-18, 23:51
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Intressant ändå att Maja googlat kvinnofängelser i Sverige, hon kanske tyckte det verkade lovande att åka in?

Må det bli allt annat än lovande när hon väl hamnar där
Citera
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Under pågående slutdelgivning av förundersökningen har misstänkt Johanna Jansson, via sin
försvarare advokat Clea Sangborn, inkommit med en begäran om komplettering.
Kompletteringen innefattar ett fullständigt utdrag från Maja Hellmans mobiltelefon
BG117070-1 och skoldator BG118659-1 avseende sökningar på Google

Någon som kan förklara vad det här betyder? Har JJ begärt MH's googlingar? Isåfall varför? För övrigt visar dessa googlar på lyrics, snus och vad saker heter på engelska vilken sparsamt begåvad människa MH är, hon borde inte kunna dömas som en vuxen.
Citera
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Negern är lika medskyldig som stryperskan.
Då har du inte läst hela FUP. Maja är cirka 3% skyldig. Johanna är 97%.
Citera
2023-03-18, 23:53
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Ser att många blir förbryllade över att AW bara skriver 'ajdå' som svar på att TT blivit slagen.

Tänker lite att Vetlanda likt många andra småstäder är lite... annorlunda? Ett slag hit eller dit från en psykobrud som är välkänd för att skapa drama kanske inte får en att åka dit direkt.

Tycker också det är lite konstigt men behöver inte vara något.
Hade min kompis eller tjej skrivit detta hade det minsta jag gjort varit att förskottsbetala en taxi/über för hämtning max 10m från dörren/vakterna.
Citera
2023-03-18, 23:53
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Din dumma djävla gås. Det du skriver är vad mördaren sa om Tove. Hon jobbade och var skötsam är det jag uppfattat. En 21-åring kan inte ha blivit så alkoliserad utan att folk runt omkring reagerat så nu behöver du inte fortsätta med ditt skvaller.
Nej, din idiot. Det är vad andra människor (gamla klasskamrater och kompisar samt hennes mamma och tvillingsyster) har berättat om Tove i förhör. Jag har inte påstått att Tove varit alkoholiserad (som det stavas) utan skrev att hon verkar ha haft ett riskbruk av alkohol. Jag har inte heller skrivit att jag tror att hon hade närmare 2 promille i blodet när hon mördades som andra varit inne på.
Citera
2023-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag vet vad samsittning är. I vanliga fall är det fulla restriktioner vid ett sånt här fall. De flesta blev förvånade när åklagaren lättade på dem. Jag tror inte att Johanna fått lika mkt ”frihet” som MH. Och jag tror att allt varit strategiskt från åklagaren när det gäller restriktionerna för dessa tjejer.
Åklagare har, till skillnad från exempelvis gemensamhetsvistelse eller följa nyhetsmedier, inte rätt att neka samsittning rakt av utan måste ta ställning till varje förfrågan som kriminalvården skickar. Den enda aspekten som får tas hänsyn till är risken att utredningen försvåras, exempelvis om den föreslagna samsittaren snart kommer bli av med sina restriktioner och då kan föra budskap vidare.

Några strategiska överväganden förekommer överhuvudtaget inte och skulle förmodligen rendera i ett åtal för tjänstefel. Det är åklagarens skyldighet att inte meddela strängare restriktioner än vad som är påkallat utifrån kollusionsfaran. Åklagaren är också av uppenbara skäl mån om att de misstänkta har en så dräglig tillvaro som omständigheterna medger. Att en intagen får dela cell med annan restriktionsintagen är som sagt bara en risk om utredningstiden för den andra är väsentligen kortare, men att hitta en lämplig kandidat är aldrig några problem även om kriminalvården kan behöva få leta lite.

Är övertygad om att båda två haft samsittare mer eller mindre hela häktestiden, och det inte av några taktiska skäl utan så ser det ut i nästan alla utredningar.
Citera
2023-03-18, 23:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vi får väl se senare hur oskyldig negern är. Bra på att ljuga i alla fall och klara av att förneka trots hårda polisför. Om hon nu är lika förståndshandikappad som ful så skulle inte adoptivföräldrarna låtit henne ränna ute om nätterna.
Citera
2023-03-18, 23:57
Medlem
snooper123s avatar
Hej!

Varför är det sekrettes på sida 1055 och 1056?
Det är svart över texten.

Det står "Sekretess jml OSL 18:1 se 5000-K387608-21."
Citera
2023-03-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja det hade hon kanske, jag har nog bara missat det då. Visste att de fick läsa media osv. Men inte sett någonstans att de fått ha kontakt med andra fångar. Förens nu då när Fup kom, och jag läste det där om MH. Men hittar inget om J dock.

Jo det var en del inlägg om samsittning tidigare, typ i november. Vill minnas att det framkom att J haft samsittning.
Citera
2023-03-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama

Jag har precis läst klart hela. O jag skulle vilja påstå att Johanna är 99% skyldig o Maja 1%

Johanna försöker verkligen in i de sista att ljuga runt sanningen. Hon verkar inte riktigt klok. Ja blev bara trött av att läsa alla hennes lögner o hittepå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in