2023-03-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Oj då har jag långt kvar
Läser just nu igenom förhören på de som jobbar på Nöjet

Jag vet inte inte om det nämts i tråden
Men den tjej T letade efter/frågade efter den kvällen på Nöjet var en yngre tjej 17 år som hon undrade om hon jobbade
De upplyser henne om att tjejen var inte där och får bara jobba fram till kl 22.00 eftersom hon är under 18 år

Jag tyckte förhöret med pappan var trovärdigt och nyanserat. Han berättade bl a J fick igång M så hon kom ut på saker. Men att efter incidenten med sprayningen av Ellens bil (där M ljög för de) blev läget mer spänt mellan honom och J. Det blev fundersamma kring hennes inflytande över M.

En gång fick han hämta MH efter att hon kissat ned JJ säng! 😀J var inte glad!
Citera
2023-03-18, 23:43
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Har bara läst fup som var 112 sidor lång. Vart kan man läsa hela ?
I sammanfattningen på s 1 finns länkar till FUP att ladda ner. 🔙
Citera
2023-03-18, 23:44
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nej, det gör det definitivt inte - har läst FUP.

Well, that is for me to know and for you to find out.

Omdömeslöst!
Då tycker jag att du ska läsa den en gång till. Allt jag har tagit upp om Toves alkoholvanor finns med i förhören. Hennes självskadebeteende och att hon var känd för att vara uppmärksamhetssökande också. Att sitta och göra bort som du gör tyder inte direkt på att du är kvalificerad att utrycka dig om vad som skulle vara omdömeslöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Samsittning är extremt vanligt även för folk som är misstänkta för mycket grov brottslighet . Det innebär några timmars umgänge varje dag med annan intagen som åklagaren har fått godkänna och eftersom den som föreslås som samsittare själv har restriktioner så är kollusionsfaran i normalfallet inte jättehög. Nu för tiden när häktena är överfulla är det väldigt vanligt att man istället delar cell med sin samsittare, dvs dygnet runt.

Jag kan nästan garantera att även J har haft samsittare, med reservation för att vissa föredrar att sitta ensamma (osannolikt i detta fall)
Jag vet vad samsittning är. I vanliga fall är det fulla restriktioner vid ett sånt här fall. De flesta blev förvånade när åklagaren lättade på dem. Jag tror inte att Johanna fått lika mkt ”frihet” som MH. Och jag tror att allt varit strategiskt från åklagaren när det gäller restriktionerna för dessa tjejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Sannerligen motbjudande. Fula som stryk utsida - insida
Intressant ändå att Maja googlat kvinnofängelser i Sverige, hon kanske tyckte det verkade lovande att åka in?
Citera
2023-03-18, 23:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det står i förhör med J. Där polisen säger att M erkänt vad som hänt.
Att M erkänner att T åkte i marken och att det sedan tog strypgrepp .
Det är i senare förhör med J. Efter alla hennes lögner .

Då får du faktiskt hänvisa till den sida som du hämtat citatet från. Alltså en specificerad sida, inte tio möjliga. I Majas sista förhör i slutet av februari finns fortfarande inget sådant erkännande, så vitt jag förstått.
Citera
2023-03-18, 23:47
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Kanske har hatet, föraktet och beteendet sitt ursprung hos föräldrarna?

Beteende och personlighet är till viss del genetiskt ärftligt. Varför kom föräldrarna till Sverige? För brottslingar är Sverige bästa landet med sämst kontroll och generösaste reglerna och det är lätt att som "papperslös" få en ny identitet

Högst troligt. Vi kan väl utesluta att föräldrarna och uppväxten präglats av kärlek, trygghet och empati.
Det värsta är att de liksom aktivt varit i ett hatiskt tillstånd långvarigt - som en besatthet, tills det eskalerat i mord. Vidriga monster. Så iskallt agerande fortsatt mot kroppen sen.. Är riktigt berörd av grymheten
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De är åtalade. Rättegången har inte varit och domen har inte fallit.

Du får nog läsa på lite om de olika delarna. Du frågade om åtal.

Jag trodde åtal betyder att de har blivit dömda. Jag ber om ursäkt för mitt misstag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det enda i denna riktigt tragiska historia jag inte förstår alls är varför tjejerna inte erkände precis allt dag ett, den 17/10 -22.
De är ju över 7 år gamla och förstår väl solklart de kommer bli upptrollade på läktaren förr eller senare ändå?
Jag var på nittiotalet elevassistent åt en lågbegåvad elev som behövde stöd med allt från att knyta skorna till att ta medicin. Motoriskt utvecklad men mentalt efter.
Hen var på riktigt ett under i intelligens och slutledningsförmåga i jämförelse med dessa två dåliga ursäkter till existens.
Uppmärksamma gärna hur de skriver i sin kommunikation sinsemellan. Helt ofattbart.
Sedan verkar Maja bo hos sina adoptivföräldrar av någon outgrundlig anledning. Hur många normalt funtade människor gör det vid 17-18-års ålder?
Jisses.

De kan ju rimligtvis inte trott de skulle komma undan på något sätt med det usla rek-arbete de gjort inför polisförhören?
Jag tror båda är extremt lågbegåvade och häpnar uppriktigt över skitliven de verkar haft innan de planerar, bestämmer sig för, och slutligen mördar Towe.
Det går bortom mitt förstånd på alla plan.
Det är väl inget konstigt att bo hemma hos sina adoptivföräldrar vid den åldern? Mer än normalt
Citera
2023-03-18, 23:48
Medlem
Jofs avatar
Vad är det intressanta i detta fall frågar jag mig.
Tjejer tjafsar. Motivbilden? Knappast.
Att två tar till fysiskt grovt våld? Att det just denna gång rör om tjejer och inte unga män? Kanske. Fast det har blivit vanligare.
Att det kan vara tjejen ”next door”?
En verkar inte vara en vanlig tjej, utan en som borde ha ett gäng diagnoser.
Är det då intressant?
Citera
2023-03-18, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Men hallå häng med . Rättegången är i slutet av mars . Efter den tar det upp till 2 v att få domen

Jag hänger med och vet mycket om denna händelsen. Jag trodde bara att åtal betyder att de har blivit dömda. Ber om ursäkt för mitt misstag...
Citera
2023-03-18, 23:49
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Då tycker jag att du ska läsa den en gång till.

Finns ingen som helst anledning.

Exemplen på diskrepansen däremellan är dessutom ett regelbrott. Inte minst vad gäller skadorna på BOs kropp.
Senast redigerad av Xedome 2023-03-18 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in