2023-03-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Läst hela FUP men hittar inga förhör med JJ:s föräldrar. Finns inga eller?

Vad tror ni kring MH? Tror ni hon varit med i badrummet eller inte? Försöker få ihop tiden och visst, kort om tid för att sova MEN en strypning går ju fort, så visst skulle hon väl kunna ligga i sängen och chilla under den tiden?

Jo det är med. Både föräldrarna och hennes bror. Tror det börjar på sida 869.
Citera
2023-03-18, 22:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingetdera. Pappan säger i förhör att de inte är religiösa. Jude kan hon inte vara för hennes mamma är inte det. Om hon är döpt är hon väl kanske kristen, men det är oviktigt då de inte är religiösa. JJ spelade piano i kyrkan, säger inte så mycket heller, finns väl inte så mycket aktiviteter på en liten ort.
Intressant, så du känner till hur det förhåller sig ang. MGMs mor, om hon är Judinna eller inte?
Varifrån kommer den infon?
Senast redigerad av Romper 2023-03-18 kl. 22:49. Anledning: .
Citera
2023-03-18, 22:46
Medlem
Citat:

Vad tror ni kring MH? Tror ni hon varit med i badrummet eller inte? Försöker få ihop tiden och visst, kort om tid för att sova MEN en strypning går ju fort, så visst skulle hon väl kunna ligga i sängen och chilla under den tiden?
Grannen vaknade av oväsendet när mordet skedde. Osannolikt att MH sover sig genom det då. Hon ljuger lika gärna som JJ.
Citera
2023-03-18, 22:48
Medlem
Alonens avatar
Tänker osökt på Chris Watts som bönade och bad i tv att hans familj skulle komma hem…

När han själv hade mördat och dumpat frun och barnen.

Tänker oxå på domaren som dömde Ted Bundy till döden…

Han utbrast: ”what a total waste off a life…!”
Citera
2023-03-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det stämmer absolut inte. Etanolhalten blir kvar eftersom levern slutat att förbränna alkoholen. Promillehalten kan inte bli högre så det är en myt.

så då kan man utgå ifrån att hon var skitfull alltså ?
Citera
2023-03-18, 22:54
Medlem
BeatriceCencis avatar
Johanna erkänner ju i förhör att hon dumpade Toves lik på platsen där hon hittades. Johanna försäger sig, som den amatör hon är, något som förhörsledaren inte är sen att notera.

Från FUP sid. 968

FL: Med hjälp av koordinater kan man få fram ganska exakta positioner Johanna. Med
hjälp av koordinater i din telefon så hittade man Tove Tönnies avliden i skogen. Har du
någon kommentar till det?

Johanna: Nej.

FL: Någon form av förklaring?

Johanna: Nej, jag vet inte, är absolut inte säker någonstans på att jag hade min mobil med mig. Så jag
vet inte. Jag har ingen aning.

FL: Med dig då, när då menar du?

Johanna: Jag vet inte exakt, den natten efter det innan det jag vet inte. Det är inte alltid jag har på mig
min telefon.

För övrigt i FUP:en så kan man konstatera att My Tönnies berättar att det är allmänt känt att Johanna legat med hela Vetlanda.
Citera
Medlem
Vilken läskig jävel:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/15rK9W/hotade-att-slanga-in-en-molotovcocktail-i-toves-hus-fore-mordet

Citat:
På fiket säger 20-åringen att hon skulle vilja slänga in en molotovcocktail hos Tove – och att hon skulle mörda henne nästa gång hon såg henne.

Citat:
I början av januari förra året, mellan den 4 och 5 januari, misstänks 20-åringen ha tänt eld hemma hos Toves pappa i Vetlanda. Vid entrédörren som ledde till Tove och hennes systers rum, där de bodde när de var hemma i stan, misstänks hon ha stoppat upp tidningspapper och kartong under dörrfodret och tänt eld.

Citat:
Polisen misstänker också att 20-åringen ett knappt år tidigare, den 6–7 april 2021, ha tänt eld hemma hos sin tidigare pojkvän, som hon dock själv valt att göra slut med. Då misstänks hon ha staplat tändmaterial mot hans lägenhetsdörr och tänt på.

Citat:
Andra vänner berättar i polisförhören att det tror att 20-åringen gjort andra saker mot tidigare vänner hon blivit arg på, som knäckt backspeglarna på en ung kvinnas bil – och skrivit ordet ”bitch” – ”häxa” – på en annan tjejkompis bil
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Men kolla innehållsförteckningen i aktbilaga 153.
Citera
2023-03-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanswitz
Fyfan så tragiskt.
Ett ungt liv för inget med andra ord.
Vilken jävla iskall jävul den där Johanna är.

Jag blev riktigt illamående nu när jag fått veta hur allt gick till.
Det med att Johanna tände eld på Toves Lik hela två gånger gör fallet extremt hemskt och jävulskt.

Ryser nu

Mådde illa när jag såg bilden i FUP. Tycker mig se antydan till leende.
Citera
2023-03-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jo det är med. Både föräldrarna och hennes bror. Tror det börjar på sida 869.

Åh tack
Citera
2023-03-18, 22:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
så då kan man utgå ifrån att hon var skitfull alltså ?
Var står det att promillehalten var så hög? I så fall borde inte ens neger-Maja behövt hjälpa till att hålla i Tove. Det är väl bara gravt alkoliserade personer som har så högt och klarar av att leda en cykel dessutom. Att ens stå rak och kunna skicka sms samt ringa. Var står 1,9 någonstans då det måste ha dokumenterats?
Citera
2023-03-18, 22:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Intressant, så du känner till hur det förhåller sig ang. MGMs mor, om hon är Judinna eller inte?
Varifrån kommer den infon?

Från MyHeritage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in