2023-03-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vart hittar jag bilder på den här Johanna dåren?
https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/johanna-b.jpg
Citera
2023-03-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack, Nu har jag läst igen, hennes meddelanden och ser att det står att de är i trapphuset o utanför osv
Snälla, har du sida i Fup var det här står mer om?
Eller bara ett kort svar från fup om det?

Artikeln är lite missvisande, det som anges som ”ett av hennes sista sms” är ju i själva verket sms från ett helt annat tillfälle (dock gällande samma personer, ev någon mer)

I FUP finns med info om det citerade SMSet i förhöret med P*ter G*stavsson
Citera
2023-03-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Så det stämmer alltså att hon hade en promillehalt på 1.9 vid denna kväll? Det är ganska mycket för att vara en tjej och så liten i kroppen?
vid 1,9 står knappast en tjej upp, inte en kille heller , då raglar man och fattar noll om man inte är alkolist
Citera
2023-03-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Artikeln är lite missvisande, det som anges som ”ett av hennes sista sms” är ju i själva verket sms från ett helt annat tillfälle (dock gällande samma personer, ev någon mer)

I FUP finns med info om det citerade SMSet i förhöret med P*ter G*stavsson

Just det! Detta sms skrev hon till honom. Som var hennes tränare i fotboll
Citera
2023-03-18, 22:11
Medlem
I förhör uppger MHs mamma att MH inte kan klockan och har svårt med tidsuppfattning. Det säger även en lärare att hon har. Det är inte vanligt i den åldem.

Hennes föräldrar uppger också att de ger henne medicinerna. De verkar som de hade en hel del koll på henne trots att hon just blivit myndig. Hon hade tider när hon skulle komma hem och så. Hon verkar ha en lägre mognad än normalt.

Hennes pappa frågade flera gånger om hon var ihop med JJ men hon sa att de var kompisar. Hur träffades ni? Vi kysstes! Men kanske MH som bara ville provocera lite.
Hon hade visst en del tillfälljga förbindelser med killar också.
Citera
2023-03-18, 22:11
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
JJ kallade ju Albin för "tjockis" och frågade Tove hur hon kunde ligga med någon som var så fet. I förhöret med Albin så har han svårt att tänka sig att Johanna skulle vara intresserad av honom. Var har du fått detta ifrån att hon ville ha Albin? Jag ser ingenting som pekar mot det.

Hon hade skickat hjärtan till Albin i något sms. JJ gillade tydligen att skapa drama, ljuga och baktala folk.

Hon försökte nog charma Albin bara för att jävlas med TT.
Citera
2023-03-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vid 1,9 står knappast en tjej upp, inte en kille heller , då raglar man och fattar noll om man inte är alkolist

Fick det förklarat för mig i ett inlägg strax efter. Hon hade ca 1.0 vilket är normalt men kroppens process efter man dött sätter igång vissa saker som gör att bakterier osv typ jäser & då överskattades värdet till 1.9
Citera
2023-03-18, 22:12
Medlem
snooper123s avatar
Varför hade JJ inget som helst förtroende för sin första advokat?
Vad gjorde hon fel?
Citera
2023-03-18, 22:13
Avslutad
Citat:
Ok. Jag tänkte väl det! Hade annars varit ganska högt.
Coolt att man kan kolla så mycket i en kropp som legat så länge och ändå gått igenom en del. Tur det finns obduktioner & duktiga människor inom yrket! Tack för förtydligande

1.9 hade varit tokhögt. Du måste i princip vara alkis med tolerans för att överhuvud taget kunna prata, gå och messa (utan stavfel) om din promillehalt är såpass hög.
Citera
2023-03-18, 22:15
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustis
https://morgonposten.se/wp-content/uploads/2022/11/johanna-b.jpg

Läskig psykopat med tom blick. Ännu läskigare att psykopaten är en rätt söt ung tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Fick det förklarat för mig i ett inlägg strax efter. Hon hade ca 1.0 vilket är normalt men kroppens process efter man dött sätter igång vissa saker som gör att bakterier osv typ jäser & då överskattades värdet till 1.9

den varianten har jag aldrig hört? Att alkoholhalten skulle stiga med i princip 100% bara för att du kilat vidare? Den ska du nog ta med en nypa salt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför hade JJ inget som helst förtroende för sin första advokat?
Vad gjorde hon fel?

J funkar väl så . Typiskt narsissistiskt. Får dom inte dom svaren dom vill ha eller inte får exakt det dom vill så duger inte personen mer. Hon säger själv att hon aldrig var trygg med henne. Och att hon vill känna sig trygg i denna situation det handlar om.
Men känns mer som det handlar om troende. Den nya advokaten verkar dela deras syn på kristendom. Johanna skriver ju mycket om djävulen och att gud inte tar emot alla osv osv .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in