2023-03-18, 21:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja jo men nää … ” det flammar ju upp rejält så nu måste hon ju vara borta”
Vem uttrycker sig så liksom, bara en sjuk person, vi andra som inte gjort något sådant kan vi ju inte jämföra oss med JJ….
Men orden hon säger hör till en riktigt sjuk människa….
Jag tänkte att om hon trots det hon gjorde med tanke på ” skötsam, förskolelärare” kanske skulle då uttryckt det tex ” när jag tände fick jag panik o ville släcka, jag blev hysterisk o ledsen o försökte släcka, det började brinna jättemycket mer än jag trodde osv…..
Men nej ” det flammade upp ” ” nu måste hon ju försvinna ”
😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Lägg därtill hennes inställning till sig själv och sin egen tappra bedrift…

"Det var väldigt, väldigt, väldigt tungt så att jag, jag trillade och började gråta. Jag tyckte det var fruktansvärt men jag hade inget val så jag var tvungen att kämpa."
Citera
2023-03-18, 21:42
Medlem
Vilket land kommer JJ ifrån? Ser ut som en balkanbrud i mina ögon.
Citera
2023-03-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Är det negressen som är den huvudmisstänkte kvinnomördaren ?

Nej
Den ljusa tjejen
Citera
2023-03-18, 21:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Är det negressen som är den huvudmisstänkte kvinnomördaren ?

Nej.

Efter att ha läst alla förhör med MH är jag övertygad om att hon inte deltagit i själva mordet utan blivit tvingad att hjälpa till med transporten av ett fullständigt monster till kvinna.

Som jag fattar det så tror MH att Tove har varit instängd i antingen en walk-in-garderob eller i ett förrådsutrymme utanför lägenheten när JJ åker till donken.

Hon avslöjar även mordbranden hos Tönnis och sprayningen av bilen.

Någon som läst förhören med MH och har en uppfattning?Utslaget blir förmodligen som i dubbelmorde i Vallentuna att den en, i detta fall MH, får ett kort straff eller bara vård.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-18 kl. 22:03.
Citera
2023-03-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Vilket land kommer JJ ifrån? Ser ut som en balkanbrud i mina ögon.

Israel kommer hennes pappa från mamman är svensk
Citera
2023-03-18, 21:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Lågt IQ betyder inte att man inte har känslor. MH skadade sig själv på olika sätt och hade uppenbarligen en jobbig skoltid. Hon deltog också i att förfölja flera olika personer, tända på med förhoppning att de skulle brinna inne mm. Hon var inte dummare än hon förstod vad de gjorde. Brottsrubriceringen lyder att de "tillsammans och i samförstånd" bragt Tove om livet, då ska båda dömas! Men vi får väl se om det kommer fram något ytterligare.
Njä, hon var väl inte med och tände på? Hon ansåg det för "risky", så det fick J göra själv.

Jag har aldrig påstått att hon inte har känslor. Hon har säkert betydligt mer känslor än vad hon kan hantera.

Som jag uppfattat det, lurade M med sig T för att hon skulle få sig en omgång, inte dödas. (Js avsikt var kanske det senare.) Men när hon förstod vart det barkade tror jag att hon backade.
Citera
2023-03-18, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag skrev om droger väldigt tidigt i tråden då jag hört att dom bägge sysslat med sånt. Och i förhören kommer det fram att dom bägge testat deras egna haschkaka och dessutom kokain.
Klart dom höll på med droger ”helgknarkade”
Att ha en egenbakad hashkaka i sin frys som kompisar smakar på stannar ju inte direkt inom vämskapskretsen

Nej, jag tror detta är BS. Båda GM var negativa på THC.
Citera
2023-03-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
I denna teorin då, var grannen metveten om att Tove låg i bilen?

Vadå T låg inte i grannens bagage??
Citera
2023-03-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Var har det här med avundsjuka kommit ifrån? Hittar inget i fupen om någon som säger att Johanna skulle vara avundsjuk på någon av systrarna Tönnie, bara att hon inte gillade att My hade haft sex med hennes gamla ragg.
Enligt ragget /killen så säger han att han inte haft sex med My
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Alkohol koncentreras inte efter döden, utan det är att svampar och bakterier producerar det när de inte har tillräckligt med syre.

MH har metylfendiat utskrivet ja. Tror dock det var för ADD och inte ADHD.

Ok, intressant. Så BO kan ha haft en promille på runt 1 när brottet skedde. ADD/ADHD samma sak enligt ny forskning vad jag förstått.
Citera
Medlem
Jagerbys avatar
Konstig fråga kanske, men hur uppeldad blev Toves kropp? Bara lite svedd, eller ordentliga brännskador?
Citera
2023-03-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerminator
Kolla här om du inte orkar leta reda på helheten i FUP:en.
https://www.tv4.se/artikel/3BlNNs35NyhI5UHRtd7T3W/toves-sms-foere-mordet-jag-aer-raedd
Tack, Nu har jag läst igen, hennes meddelanden och ser att det står att de är i trapphuset o utanför osv
Snälla, har du sida i Fup var det här står mer om?
Eller bara ett kort svar från fup om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in