2023-03-18, 22:00
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Jag vet men Johanna trodde ju det.
Jag är bara nyfiken på varför det är så många som påstår att Johanna skulle vara avundsjuk på TT och MT, jag tror snarare att hon tyckte de var jobbiga.
Jag förstår inte hur det kan driva någon till mord men jag är ju seminormal till skillnad från henne.

Läs JJ:s sångtext som hon har skrivit om TT och MT. Den andas hat och avundsjuka, om du frågar mig. Finns på sektionen för tömningen av hennes datorer. Tror det var på arbetsdatorn.

/AI
Citera
2023-03-18, 22:01
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Negern är lika medskyldig som stryperskan.

Johanna är en dominant personlighet. Hon tyckte och bestämde över andra, hon hade synpunkter på vem hennes kompisar skulle eller inte skulle umgås med.

Neger-Maja var Johannas förlängda arm. En nyttig idiot som gjorde det hon blev tillsagd att göra.
Citera
2023-03-18, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Så det stämmer alltså att hon hade en promillehalt på 1.9 vid denna kväll? Det är ganska mycket för att vara en tjej och så liten i kroppen?

Nej, 1.9 är helt säkert en överskattning. Promillehalten har en tendens att stiga i ett lik pga. diverse processer. De säkraste mätningarna gör man i ögonvätska, men BOs ögon var helt förtorkade när de fann kroppen.

Jag skulle gissa på en promille runt 1, vilket är standard för normies efter en utekväll.
Citera
2023-03-18, 22:04
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Läs JJ:s sångtext som hon har skrivit om TT och MT. Den andas hat och avundsjuka, om du frågar mig. Finns på sektionen för tömningen av hennes datorer. Tror det var på arbetsdatorn.

/AI
Hat, absolut. Det är avundsjukan jag ställer mig frågande till. Tove verkar inte direkt vara den mest populära tjejen om man säger så. Många som uttrycker i förhör att hon var knepig. Hon skar sig, ville ha uppmärksamhet och betedde sig väldigt udda när hon drack (vilket hon kunde göra kl. 10.00 på en vardag).
Det kan säkert vara som så att JJ var avundsjuk, jag har bara väldigt svårt att se det.
Citera
2023-03-18, 22:04
Medlem
Antivaxxers avatar
Vart hittar jag bilder på den här Johanna dåren?
Citera
2023-03-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, 1.9 är helt säkert en överskattning. Promillehalten har en tendens att stiga i ett lik pga. diverse processer. De säkraste mätningarna gör man i ögonvätska, men BOs ögon var helt förtorkade när de fann kroppen.

Jag skulle gissa på en promille runt 1, vilket är standard för normies efter en utekväll.

Ok. Jag tänkte väl det! Hade annars varit ganska högt.
Coolt att man kan kolla så mycket i en kropp som legat så länge och ändå gått igenom en del. Tur det finns obduktioner & duktiga människor inom yrket! Tack för förtydligande
Citera
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vart hittar jag bilder på den här Johanna dåren?
Kolla i tråden. Finns massor.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Johanna är en dominant personlighet. Hon tyckte och bestämde över andra, hon hade synpunkter på vem hennes kompisar skulle eller inte skulle umgås med.

Neger-Maja var Johannas förlängda arm. En nyttig idiot som gjorde det hon blev tillsagd att göra.
Även en nyttig idiot måste väl ha förmåga att sätta stopp när det handlar om mord. Hon var ju tillräckligt intelligent för att ljuga och förneka om sin aktiviet. Om man är så vidrigt ful och obegåvad ska man inte heller berusa sig då det förvärrar det groteska utseendet. Hennes föräldrar skulle inte släppa ut neger-Maja då dom har stort ansvar som adoptivföräldrar.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-18 kl. 22:26.
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Hon letade efter en tjej som heter Maja dom jobbar där på nöjet . Barchefen sa att hon var ledig den dagen . Men Tove envisades med att hon jobbade då hennes snapkarta visade det .
Hela detta finns i vittnesförhöret med barchefen

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej.

Efter att ha läst alla förhör med MH är jag övertygad om att hon inte deltagit i själva mordet utan blivit tvingad att hjälpa till med transporten av ett fullständigt monster till kvinna.

Som jag fattar det så tror MH att Tove har varit instängd i antingen en walk-in-garderob eller i ett förrådsutrymme utanför lägenheten när JJ åker till donken.

Hon avslöjar även mordbranden hos Tönnis och sprayningen av bilen.

Någon som läst förhören med MH och har en uppfattning?
Jag tror inte heller att MH var med vid mordet.
JJ är en narcissistisk sociopat. Många av hennes lögner om vad andra har gjort, har hon i själva verket gjort själv, men skyller ifrån sig.
MH berättade även att JJ tände på det tomma huset samma dag som hon eldade på exets dörr.
Huset: https://sverigesradio.se/artikel/villa-totalforstord-av-brand
Edit: Det är några teorier i tråden om att JJ var kär i ”den” eller ”den”. Den enda JJ är kär i, är sig själv.
Senast redigerad av Matamata 2023-03-18 kl. 22:10.
Citera
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
Det är väldigt anmärkningsvärt faktiskt. Hmm.. har hon nedsatt mentaliseringsförmåga? Vi vanliga tjejer kan se gangbangfilmer och föreställa oss att vi är tjejen i det, oavsett hur hon ser ut. Johanna har nedsatt förmåga att sätta sig in i andra människors känslor/se saker från andras perspektiv dvs har svårt att föreställa sig saker. Så därför måste hon se en likadan tjej bli påsatt

En annan användare tyckte tjejen liknade Tove mer än Johanna.
När jag såg den och innan jag såg bild på Johanna tänkte jag skriva att det liknar Tove och att Johanna verkar vara besatt av henne. Vad tror du om det? För mig har det blivit någon sån ”är klänningen blå eller guld” kan se likheter med dem båda trotts de ser olika ut..

Och För som du säger kan man föreställa sig själv, och Johanna verkar inte framstå som nån jubelidiot eller så. Hon verkar smart och närvarande med psykiska undertoner..
Citera
2023-03-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Var kan man se klippet som hon tittade på?

I hennes sökningar finns en adress att söka på
Citera
2023-03-18, 22:07
Medlem
Snubchurps avatar
Noterar att JJ tyckte det var onödigt att hennes och Majas liv skulle skulle bli förstört över något som citat "bara var en olyckshändelse" så då försökte man till en början komma undan. Allt fokus på sig själv såklart i klassisk narcissistisk anda.

Tycker det skiner igenom också att det hon egentligen mår dåligt över är att hon själv hamnat i knipa och förstört sitt liv snarare än ångest över den brutala handling hon begått och att hon förstört många andras liv.

Hon verkar ta det hela ganska enkelt. Det var ju "bara en olyckshändelse" och det var ju synd att det blev så här, sånt som händer, ungefär den uppfattningen får man av att läsa hennes ord i förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in