2023-03-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switch2Gun
Vad fick de för straff?

Lugn nu....först åtal, sedan rättegång och ett par veckor senare kommer domen.
Citera
2023-03-18, 16:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytbhade1
Någon som kan länka till fupen?
http://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=7&download_id=183
Citera
2023-03-18, 16:49
Medlem
Citat:
Vad fick de för straff?

Men vad är det för en fråga? De åtalades igår, rättegången har dock inte startat ännu.
Citera
2023-03-18, 16:51
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag har inte läst vissa delar av FUPen så jag kan inte ge dig ett svar på om det framkommer något konkret kring den frågan i FUPen. Det kanske någon annan kan besvara. Jag har bara läst de delar jag fann relevanta utifrån mina sakfrågeintressen.

Men i sak så är det ju inte helt givet att det som grannen uppfattade som sparkar var sparkar. Det kan ju varit något helt annat också. Slag i ett bord av J eller M i chock över vad som hänt? Eller något annat? Eller så var T inte helt död när de gick ut ur badrummet och lämnade T där och de där ljuden var T:s sista kroppsryck innan hon dog. Det framgår ju inte helt i obduktionen om T dog under tiden J höll om hennes hals eller i ett senare skede. Ska man tolka J:s vittnesmål så dog ju T inte under tiden J höll händerna om hennes hals i alla fall.
Det kan mycket väl vara så att ljudet som han hör inte behöver komma ifrån TT som du säger. Dock verkar grannen säker på att det kommer inne ifrån badrummet då han vet hur lägenheten är planerad. Men det läggs ingen större vikt på det ljudet i förhöret.

Det är nog jag som låst mig vid att TT skulle framkallat ljudet. Men det kan lika gärna vara JJ eller MH som fått ett psykbryt och sparkat/slagit i väggen när vederbörande insett vad som hänt.

Tack för svar
Citera
2023-03-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Jonna hade inte heller någon psykisk störning enligt lag. Likt förbannat slo hon ihjäl Lollo och sågad itu henne. Varefter hon åkte till jobbet . . . . .

Psykopati och onda gärningar räknas inte som psykiskt sjuka personer. De är födda med ett tomrum (bl.a amygdala)i hjärnan där känslorna ska finnas. Sånt kan man se på röngenbilder av psykopaters hjärnor.

Men även om deras handlingar är onda så är de klart medvetna vad de säger och gör. Därför ingen psykiatrisk diagnos.

Förr kallades de KRYSSADE, eftersom ingen behandling kunde hjälpa dem, de blev bara värre av terapi. Eftersom det inte är psykoser de lider (eller njuter?) av så räknas de inte till den kategorin som hamnar på rättspsyk.

Hur konstigt det än verkar.
Citera
2023-03-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra fråga. TT hade låst in sig i badrummet och smsade till pojkvännen att hon var rädd och att de andra två stod utanför dörren... Hade hon ringt 112 i stället, så kanske det hela hade fått ett annat slut.

Så himla tråkigt och grymt allt detta. TTs föräldrar måste leva i fruktansvärd sorg och saknad.

*Ljus, styrka och hopp till dem*.

Det var inte pojkvännen hon sms det till utan en kompis.
Pojkvännen svarade bara henne på sms om att hon blivit slagen med ”ajdå” eller nåt . T sms till a på vägen hem att hon ska hem till J och det tyckte han var en dålig idé med tanke på tjafset på krogen samt att dom alla hade druckit alkohol
Citera
2023-03-18, 16:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonntjejen
Ingen av dom 2 länkar jag testat funkar å ta hem fup på. Finns det någon annan länk som funkar??

Vi vet ju inte vilka du har testat. Svårt fall.

Tips:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-18 kl. 17:06.
Citera
2023-03-18, 16:58
Medlem
AriGoldds avatar
Det var ju sjukt många vittnesmål och förhör i FUP:en så jag scrollade förbi en del så kan ha missat det, men jag såg aldrig att det var något förhör med någon av J:s föräldrar? Ville de inte ställa upp på det?
Citera
2023-03-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag förvånades över att han bara skrev ”ajdå”

Men han kanske ringde upp också

Ja han ringde upp henne efter några minuter. Men osäker på om T svarade då .
Läste fup igår .
Men iaf så skrev T ett sms att hon är på väg hem till j & det avrådde han henne till , men hon lyssnade inte
Citera
2023-03-18, 17:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vad blev straffet?

De är åtalade. Rättegången har inte varit och domen har inte fallit.

Du får nog läsa på lite om de olika delarna. Du frågade om åtal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det var så SJUkT många vittnesförhör att plöja att jag hoppade över flera stycken. Men två frågor:

1. Framkom det av någon i förhör vem vännen var som Tove letade efter?
2. Var Tove alltså så pass rädd att hon satt på huk/gömde sig, sa vännerna det i förhör? Eller gjorde hon det av andra anledningar?

Btw, sjukt att ens egen pojkvän som man BOR med svarar ”ajdå” på ett sms om att man blivit slagen. Ajdå?? Som om det inte var nånting alls? De killar jag känner skulle fan ha ringt och sagt ”va, vad fan säger du? Nu har det här bråket gått för långt” och rusat iväg och hämtat hem en. Spelar ingen roll att det är en tjej som har slagit.

Hon letade efter en tjej som heter Maja dom jobbar där på nöjet . Barchefen sa att hon var ledig den dagen . Men Tove envisades med att hon jobbade då hennes snapkarta visade det .
Hela detta finns i vittnesförhöret med barchefen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Det var så SJUkT många vittnesförhör att plöja att jag hoppade över flera stycken. Men två frågor:

1. Framkom det av någon i förhör vem vännen var som Tove letade efter?

Det framgår att Tove letade efter en person medan hon var där, och var även i kontakt med henne via mobilen. Den tjejen jobbade på Nöjet men var inte tillräckligt gammal för att jobba sent och inte heller tillräckligt gammal för att komma in som gäst, så hon var inte där. Om det är samma person som det tidigare pratats om är dock oklart.

Citat:
Btw, sjukt att ens egen pojkvän som man BOR med svarar ”ajdå” på ett sms om att man blivit slagen. Ajdå?? Som om det inte var nånting alls? De killar jag känner skulle fan ha ringt och sagt ”va, vad fan säger du? Nu har det här bråket gått för långt” och rusat iväg och hämtat hem en. Spelar ingen roll att det är en tjej som har slagit.

Han ringde ju också, och hur man reagerar beror så klart på hur Tove reagerade också. Det framgår inte från övriga förhör som hon gjorde en jättegrej av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in