2023-03-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Så är det om man väljer att blunda på ett öga och titta med det andra.
Det finns två "onda" sidor i detta spel.
En ond sida som anfaller samt den andra onda sidan som drar nytta av situationen och ser möjligheter.
Ingen bryr sig om Ukraina, däremot ser det mediala trycket till att du ska tro detta.

Lider verkligen med samtliga barn och mödrar som förlorar sina när & kära, hemskt..
Tanken på alla barn som förlorar sin förälder är förskräcklig..
Jag bryr mig om de stackars ukrainarna och jag vet att jag inte är ensam.
Citera
2023-03-18, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du får nog läsa på lite bättre.
Resten av världen har redan under lång tid haft tillgång till de ryska naturtillgångarna. Ryssland var, innan de invaderade Ukraina, världens näst största oljeexportör.

Som kund ja, inte ägare.
Citera
2023-03-18, 16:16
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag tror vi får en intressant vecka att se fram mot. Kriminella och internationellt efterlyste Putin besöker Krim som är Ukrainskt land inför årsfirande av ryzka annekteringen. Ukraina börjar återtagandet av Melitopol och Krim,
Trump häktas i USA för att nämna några..
Haha, han är nog medveten om att Ukrainska krim det blir det sista utlandet han besöker.
Citera
2023-03-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Krim och Donbass är som Småland eller Dalarna är för Sverige. De hamnade tyvärr på fel sida gränsen efter Sovjet Unionens kollaps.
Poletten kommer trilla ned så småning om…

Polletten behöver inte trilla ned förstår du. Det är någonting du tror är nödvändigt för att alla andra skall se vad du ser. Nu är det ju så att de andra blev färdiga med sin tvätt för länge sedan, så varför står du kvar och undrar var du skall stoppa den, polletten?
Sadan har varken Dalarna eller Småland ett skit att göra med tråden att göra. Om du tror att du kan referera till hattar och mössor eller fan vet vad för att hävda dina dumheter här så kör på. Tro mig, det är inte till din favör. Det är som polletten du nämner....vissa använder den och skaffar en ny medans andra står kvar med den i hand utan varken rena kläder eller förståelse för hur tvättmaskiner fungerar.
Sen har vi ju resten som går direkt till kärnan och stjäl tvättmaskiner från privata bostäder i Ukraina. Allt medans de är anställda och verkande under rysk statlig flagg. Är det den polletten du menar skall trilla ned?
Citera
2023-03-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Expressen skriver att Trump besöker Krim. Hoppas Expressen följer upp detta

"Trump besöker Krim
Enligt ryska medier besöker president Vladimir Putin Krim under lördagen"

Tror det är slarvfel😂 Stackarn som gjorde det i så fall.
Citera
2023-03-18, 16:20
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö

"It is key to the resilience of defence along the entire frontline. " != "hela den ukrainska fronten destabiliseras"

På vilket sätt skulle dessa citat vara skilda från varandra när det gäller betydelsen? Om "resilience of defence along the entire frontline" brister så destabiliseras ju fronten. Pinsamma försök till rökridåer.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-18 kl. 16:22.
Citera
2023-03-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Haha, han är nog medveten om att Ukrainska krim det blir det sista utlandet han besöker.

Ja så kan det bli.
Emergency exit är nog något han föredrar före att ICC tar honom och släpar iväg honom till Haag.
Slobodan Milošević dog i fängelset där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Som kund ja, inte ägare.

Tar man inte hand om sina kunder så får kunderna dig att gå i konkurs. Billiga bolag på marnaden köper dem som förstår framtidsutsikter upp. Inte många ryssar på den listan av framtida köpare, eller? Superbt sätt att ge bort sina tillgångar alldeles gratis. Genialiskt! 5D Schack! Nej, löparen kan inte springa vart han vill även om det smäller runtomkring. De 4 sista dimensionerna glömdes visst bort?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Bäva ryssar bäva. Inte kan det vara kul att bli tvungen att delta i krigsbrottsmaffians vansinniga operationener.
Citat:
Wagnergruppen vill värva 30 000 nya soldater
Den paramilitära ryska Wagnergruppen siktar på att rekrytera runt 30 000 nya stridande till mitten av maj, uppger ledaren Jevgenij Prigozjin på Telegram enligt Reuters.

Prigozjin säger att gruppen har öppnat rekryteringscenter i 42 ryska städer, som han hävdar rekryterar 500 till 800 personer per dag – ett påstående han inte ger några bevis för.

Gruppen har lidit omfattande förluster i de långvariga och blodiga striderna i och kring Bachmut i östra Ukraina.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a139
Senast redigerad av Taggad 2023-03-18 kl. 16:29.
Citera
2023-03-18, 16:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Sluta PM:a mig ditt böghelvete. Debatten förs här.

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Min källa har länkats två gånger i tråden redan. Hur kan du missa detta?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

God eftermiddag!

/AF

Vad är det för jävla trams? Du begriper fortfarande inte. En enminutsartikel utgör inte bevismaterial. Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter.

Citat:
Du begriper fortfarande inte. Videoklipp och bilder utgör inte bevismaterial. Jag vill ha vetenskapliga studier publicerat i vetenskapliga tidsskrifter, Länkar du till annat så ägnar jag inte mer än en minut av min tid till detta trams.
Citera
2023-03-18, 16:27
Medlem
Citat:
På vilket sätt skulle dessa citat vara skilda från varandra när det gäller betydelsen?

du vet att språk och det skrivna ordet inte är vad du känner att det är från ena stunden till den andra.

förstår du det?

Citat:
Om "resilience of defence along the entire frontline" brister så destabilseras ju fronten. Pinsamma försök till rökridåer.

Nej. hade det varit en rökridå så hadde jag ju hittat på saker istället för att hänvisa och citera källan, ungefär som du gjorde. det är ju därför man kan läsa dina inlägg i tråden som på förhand garanterat felaktiga. du hittar ju bara på saker och när det påpeks så är du snabb på att "double dolwn on stupid".... så inte heller blir det rätt i nästa inlägg....

kolla din posthistorisk, det är ju ett skämt i den här tråden. inte ens om du bara gissade hade man så konskvent haft så kategoriskt fel

Och det kommer det naturligtvis inte vara den dagen bakhmut överges, vilket sker den dagen då de inte kängre tjänar något på att slakta ryssarna där , dvs 1:4 ratio eller mer.
Citera
2023-03-18, 16:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror fred är omöjligt för Ryssland kräver att sanktioner och åtal för krigsförbrytelser återkallas. Och det kommer aldrig gå för det är en massa olika nationer och aktörer som som står för sanktioner och som utreder krigsbrott. Det finns ingen motpart till Ryssland med makt att upphäva allt det. Återstår bara att militärt besegra Ryssland i grunden.
https://twitter.com/NOELreports/status/1637102754526121987

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Fin sammanfattning över hur Putin resonerade inför invasionen och situationen han sitter i nu: https://twitter.com/burggrabenh/status/1637106210607431680

Stackars Putin, världens största förlorare. Allt han gör blir fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in