2023-03-18, 21:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Fattar du inte att ni är lurade? Bachmut är en dödsfälla för ryssland. Det postas information om tillbakadragande av ukrainsk trupp från flertalet källor och dumryssen öser då på med manskap. Detta manskap möts då av en vägg av bly och pansar. Så fortsätter det vecka efter vecka och Ukraina/väst är förundrade över hur lätt det går och hur brutal den ryska ledningen mot sina egna soldater.

Ryssarna skickade fram fångar som lockbete för att slå ut de bästa ukrainska trupperna i Bachmut.

Nu är det tveksamt om det blir någon ukrainsk våroffensiv.
Citera
2023-03-18, 21:13
Medlem
Bortsett från alla påhopp och nedsättande kommentarer hoppas jag någon kunnig i ämnet kan informera mig.
Har inga stridsvagnar typ T80 visat sig på slagfälten, och har inte läst något heller om T90 med det omtalade Arena systemet som skall kunna bekämpa inkommande pv robotar och NLAW system!
Citera
2023-03-18, 21:14
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ryssarna skickade fram fångar som lockbete för att slå ut de bästa ukrainska trupperna i Bachmut.

Så vitt jag vet så tränas tiotusentals Ukrainska trupper till väststandard i västra Ukraina och några europeiska länder, till viss del i samband med mekaniserade och bepansrade enheter. Ukraina använder Bakhmut för att fördröja ryssen och åsamka så stora förluster som möjligt för dem, detta stöds av majoriteten av rapporter och enkel doktrin

Men om du har invändningar kan du gärna länka? Eller argumentera för egen del, bägge duger för mig
Så länge du inte ljuger
Citera
2023-03-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Jo, USA har haft militära övningar ihop med Ryssland sedan 86 också, så? Är det avgörandet av evinnerlig vänskap tror du?

Tror jag inte. Jasså har dom haft senaste året också?
Det visste jag måste missat.
Detta har media lyckades mörkaz
Citera
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Bortsett från alla påhopp och nedsättande kommentarer hoppas jag någon kunnig i ämnet kan informera mig.
Har inga stridsvagnar typ T80 visat sig på slagfälten, och har inte läst något heller om T90 med det omtalade Arena systemet som skall kunna bekämpa inkommande pv robotar och NLAW system!

Jodå, de används flitigt.. men du hör inte om dem för NATO/AFU lyckas inte slå ut dem och gör propaganda klipp av det.
Citera
Medlem
slutaletas avatar
Citat:

Finns absolut ingen tvekan om det. Allt nytt från väst rullar in och naturligtvis blir det tufft för ryssen, räkna med stora delar av fronten rämnar. Krimbron kommer snart ryka, var så säker.
Citera
2023-03-18, 21:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
T-80 förekommer, denna bjässe:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Arena vill jag minnas att man inte tagit i bruk. Har systemet lämnat ritbordet ens?
Citera
2023-03-18, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ryssland har försökt att inta Bakhmut i 8 månader. Du försöker intala dig själv att UAF under hela denna tid misslyckats med att förbereda försvarställningar, minfält m.m. väster om staden.

Hur gör man för att lura sig själv till denna grad. Eller är det kanske så enkelt att du vet at det är nonsens?

Har du sett videona när ryssarna pulveriserar alla försök av nazisterna att fly från Bakhmut , eller videon där 3 ukrainare gav upp och gick mot de Ryska soldaterna med vit flag och blir nedmejjade av ukrainska nazister. 30 000 ukrainska soldater har dött i Bakhmut pga zelenskys galenskap.
Citera
2023-03-18, 21:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den evigt dystre Igor Girkin jobbar vidare på sin fallolycka från ett högt beläget fönster

https://twitter.com/wartranslated/status/1637153666720227391
Han nämner även den nya lagen som förbjuder han och Prigozhin att kritisera armén med 15 års fängelse som straff. Undrar var han han håller hus egentligen. Det känns som han är någonstans, där de inte kan göra något åt honom eller så sitter han på information som kan bli officiell om de tar honom.
Citera
2023-03-18, 21:17
Medlem
Citat:

Våroffensiv från vem?

Och vad och var är tjejenierna som köttade så i mariopol
Citera
2023-03-18, 21:18
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jodå, de används flitigt.. men du hör inte om dem för NATO/AFU lyckas inte slå ut dem och gör propaganda klipp av det.

Så du tror inte moderna PV-vapen lyckats slå ut någon av de ganska föråldrade ryska stridsvagnarna?
Citera
2023-03-18, 21:20
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaskensonson
Har du sett videona när ryssarna pulveriserar alla försök av nazisterna att fly från Bakhmut , eller videon där 3 ukrainare gav upp och gick mot de Ryska soldaterna med vit flag och blir nedmejjade av ukrainska nazister. 30 000 ukrainska soldater har dött i Bakhmut pga zelenskys galenskap.

40 000 ryska soldater har dött i Bakhmut för Putins galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in