2023-03-18, 20:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Ja! Jag har upplevt detta jag med. Speciellt när jag stått emellan ryssar och polacker och viskat - lägg av grabbar, ni är ju samma folk. Inget triggar det hela som det hahahaha. utav någon konstig anledning håller inte polackerna med. Har det med speciella operationer att göra måntro?
Haha. Way back, skulle jag säga. Ryssar är inte superglada i polacker heller. Det är ömsesidigt.
Citera
2023-03-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nu tror jag inte på någon lösning i närtid men det finns ju alltid en möjlighet till ett tillfälligt teknokratiskt styre av ryssland i en övergångsperiod.

Uttalandet är bara en testballong och inget någon borde dra några slutsatser kring tänker jag.
Inga slutsatser gjorda. Vi tar det som ett uttalande från en expert som allt annat. Länk på iden? NEJ! Vi köper den rakt av, så tillbaks till landningsställ nu. Kommer Ryssland hantera ett teknokratiskt styre menar du?
Citera
2023-03-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha. Way back, skulle jag säga. Ryssar är inte superglada i polacker heller. Det är ömsesidigt.
Det skall gudarna veta....Alla från Kirill till gri gri
Citera
2023-03-18, 20:21
Avstängd
nidhoogens avatar
Ramboryss intar fiende skyttegrav, skickar 3 till Bandera och tar 2 till fånga.

Varning - kolla inte om du är lättkränkt/Ukraina supporter.

https://twitter.com/WarMonitors/status/1636773647892332575?t=pbaz8eCKXdbxxBqS9FEfLQ&s=19

⚡️I never post personnel or equipment losses for obvious reasons, but this footage is something else.

Trench raid, date and location unclear.
Citera
2023-03-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du listar ukrainska separatister och kallar dom råskinn. Är alla i Donbas som stannade kvar i städerna trots granatbeskjutningar från Kievregimen råskinn, dom har ingen rätt enligt dig att stanna kvar eller försvara sig?

Läste du inte på twitter att många äldre civila i Bakhmut väntar med packade väskor på ryssarna? Det var ukrainska soldater som beklagade sig. Tyvärr har jag inte länken men du har nog sett det. Lite annat istället.

In Video: “There Is No Nazism In Ukraine”
https://southfront.org/in-video-there-is-no-nazism-in-ukraine/

Jag listade blandade ryska och ukrainska råskinn som på olika sätt deltog och i anfallskriget mot Donbas och där flera var delaktiga i tortyr och mord både på POWs och civila.
Jo, Ukraina hade rätt att försvara Donbas mot dessa. Man lyckades rädda folket i Mariupol, Kramatorsk, Sloviansk, Lysichansk, Severdonetsk etc från dessa råskinn.

Det är några som är kvar i Bakhmut men den stora majoriteten har lämnat. De som stannar är i hög utsträckning de som stöder Ryssland. I Lysichansk var ca 10% av befolkningen kvar när ett franskt journalistteam besökte staden strax innan den föll. De rapporterade att en majoritet av dessa som var kvar stödde Ryssland. Det väl ungefär som vi förväntade oss i den del av Donbas som invaderades i Februari 2022-, att ca 10-15% stöder Ryssland.
Citera
2023-03-18, 20:23
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Det gäller att ha tungan rätt i mun här.. Men:

1. Ryssland har kärnvapen, så hur kassa de än är i konventionell krigföring, så utgör kärnvapnen fortfarande ett stort hot.

2. Ryssland saknar förmåga att besegra NATO i ett konventionellt krig, men det hindrar ju inte att de gör ett försök och skapar stor skada i gränsande länder. Ryssland kan göra en felbedömning och tro att NATO inte tänker försvara Baltikum, som exempel. Men innan detta "missförstånd" har klarats upp, har Ryssland hunnit skapa en stor skada i delar av Europa.

3. Ryssland kanske är sluga och ger sig på länder som inte är med i NATO. Som t.ex Sverige. Kanske inte en regelrätt invasion, men begränsade operationer kan de göra. Missilangrepp, sabotageoperationer mm. Ett missilangrepp mot våra kärnkraftverk. Vad händer?

4. Ryssland kanske lär sig av misstagen samt hittar metoder för att rusta upp. Då ökar hotet mot Europa i takt med upprustningen. Skulle vi ta bort sanktionerna, så accelererar detta.
”Skulle vi ta bort sanktionerna, så accelererar detta.”

Därför ska vi inte ta bort sanktionerna på åratal, eller årtionden.

När ryssen av idag får råd så går pengarna till militären.

Så stryp allt ekonomiskt utbyte med Ryssland. För vår egen säkerhets skull.
Citera
2023-03-18, 20:25
Medlem
raskenss avatar
Enligt en anonym NATO-källa så tar ryssarna 1200-1500 förluster per dag och Ukraina tar en magnitud mindre. Bachmut är verkligen dödens fält nu. En slakt av ryssar i historiska mått.

Väst tillverkar inte tillräckligt mycket ammo som Ukraina förbrukar men jag gissar vi snart har rampat upp produktionen.

https://twitter.com/dansabbagh/status/1636757384843370500?s=20
Citera
2023-03-18, 20:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaskensonson
Sanktionerna slår mot väst och stärker Ryssland vilket alla siffror visar.

Total oreda i trollmanuset idag... Är sanktioner bra eller dåliga?

Citat:
Russia is ready for the proposals of Western countries and Ukraine regarding the diplomatic settlement of the conflict, but it is possible to achieve a resolution of the conflict only by removing all sanctions and lawsuits in international bodies against Russia," said Ministry of Foreign affairs spokeswoman Zakharova.

https://mobile.twitter.com/NOELreports/status/1637102754526121987
Citera
2023-03-18, 20:29
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Enligt en anonym NATO-källa så tar ryssarna 1200-1500 förluster per dag och Ukraina tar en magnitud mindre. Bachmut är verkligen dödens fält nu. En slakt av ryssar i historiska mått.

Väst tillverkar inte tillräckligt mycket ammo som Ukraina förbrukar men jag gissar vi snart har rampat upp produktionen.

Känns väldigt tveksamt med såna siffror, dock tyder nästan allting på att ryssarna tar mycket större förluster i Bakhmut. 2-3 gånger
Citera
2023-03-18, 20:29
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ramboryss intar fiende skyttegrav, skickar 3 till Bandera och tar 2 till fånga.

Varning - kolla inte om du är lättkränkt/Ukraina supporter.

https://twitter.com/WarMonitors/status/1636773647892332575?t=pbaz8eCKXdbxxBqS9FEfLQ&s=19

⚡️I never post personnel or equipment losses for obvious reasons, but this footage is something else.

Trench raid, date and location unclear.
Läser ditt inlägg och läser samtidigt Mortex (svarade) inlägg under ditt.

Moretex undrar varför ryssar kallas råskinn.

Läser igen ditt inlägg. Sen Moretex inlägg.

Du Nidhoogen visar varför ryssar är hatade och föraktade. Ni ryssapologeter sköter jobbet. Ni visar varför man inte kan lita på en ryss.
Citera
2023-03-18, 20:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Jag hoppas det. Ju mer ammunition Ukraina har, desto fler ryssar kan de döda.
Citera
2023-03-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Skulle vi ta bort sanktionerna, så accelererar detta.”

Därför ska vi inte ta bort sanktionerna på åratal, eller årtionden.

När ryssen av idag får råd så går pengarna till militären.

Så stryp allt ekonomiskt utbyte med Ryssland. För vår egen säkerhets skull.

Nu snackar vi riktigt ekonomisk plan! Nämen precis. Vi behövde dem inte förr så varför nu? De vill ju inte vara med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in