2023-03-18, 18:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sexuellt upphetsad.

Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja va fan, hon har haft ihjäl någon och en normal människa hade haft världens brutalaste ångest men hon sitter å är kåt istället, sååå sjukt !

Det verkar som om det brutala mordet och två uppeldningar av BOs kropp har gjort henne sexuellt upphetsad.

Hon är verkligen inte en normalt fungerande människa. Själv skulle jag haft en fruktansvärd ångest men inte hon inte. Kanske vad hon gjorde denna natt gav henne maximal sexuell tillfredsställelse? Orgasmens orgasm? Allra bäst vore om hon aldrig mera kom ut i friheten för allas väl och ve.
Citera
2023-03-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Förstår nu inte riktigt hur du menar/vad som gäller.🤔

Rätten kan alltså döma för vållande trots att åtalet gäller mord.

Men inte enligt nedan resonemang:

Ja? Första inlägget du refererar till utgår ju från att det finns ett yrkande om brottet (dvs försvarets yrkande i detta fallet) medans andra inlägget utgår från att det inte alls finns något yrkande om detta brottet.

Sammanfattningsvis gällande detta fallet: Om någon i målet yrkat på Vållande till annans död så kan man döma för detta. Om ingen yrkat på detta, utan att åklagarens enda yrkande är Mord, så kan man inte döma för Vållande till annans död.
Citera
2023-03-18, 18:35
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Tycker även att hennes försvarare bör få sig en känga, typ wajnar hos Aftonbladet ”Leave Johanna alooone” och tar på sin klient en offerkofta ”hon mår dåligt”, ”hon är ung”.

Ät min toffla Johanna, öppna din jävla mun och ta emot hela drevet du bara ska ha.

Helt sinnesjukt hur hon gått runt och styrt och ställt i byn. Skrivit en hatlåt om systrarna och jag börjar tro det här var planerat sedan länge….och precis som jag har känt på mig hela tiden, Maja gjorde som hon blev tillsagd och Johanna hade nog valt ut henne som sin ”vän” eftersom M är känslig flicka som försöker hitta sin plats i livet.

Måtte hon få livstid.
Citera
2023-03-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Kan du tänka dig att växla spår och diskutera fallet?
Gärna.

Vilka tror du är de främsta faktorerna till att mordet begicks?

Vanlig svartsjuka eller tjejbråk räcker inte som förklaringsmodell, eftersom det i normala fall inte begås planerade mord av det skälet. Det måste finnas något mer.

Jag misstänker personliga egenskaper, men kom gärna med bättre inspel.
Citera
2023-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja? Första inlägget du refererar till utgår ju från att det finns ett yrkande om brottet (dvs försvarets yrkande i detta fallet) medans andra inlägget utgår från att det inte alls finns något yrkande om detta brottet.

Sammanfattningsvis gällande detta fallet: Om någon i målet yrkat på Vållande till annans död så kan man döma för detta. Om ingen yrkat på detta, utan att åklagarens enda yrkande är Mord, så kan man inte döma för Vållande till annans död.

Kan man döma till vållande alltså om försvaret vill ha den rubriceringen ?
Citera
2023-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Skulle svara nej på det.
Om åklagaren vill utöka åtalet till att omfatta även annan/andra gärningar så kan det göras så länge fallet behandlas i TR.
(men då med TRs godkännande)
Det går inte att baka in nya, andra gärningar i en överklagan till HR.

Handlar det om justeringar av i åtalet befintliga gärningar så är det ok.

Som jag fattat, di lärde får gärna korrigera om det inte stämmer.

Ok. Då förstår jag det hela bättre. 👍
Citera
2023-03-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Gärna.

Vilka tror du är de främsta faktorerna till att mordet begicks?

Vanlig svartsjuka eller tjejbråk räcker inte som förklaringsmodell, eftersom det i normala fall inte begås planerade mord av det skälet. Det måste finnas något mer.

Jag misstänker personliga egenskaper, men kom gärna med bättre inspel.

Jag tror att det här hatet har växt och växt länge så när Tove fällde kommentaren om att Jj var värdelös då vart det sista spiken.
Citera
2023-03-18, 18:43
Medlem
purpleladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
JJ: ”Ja, det var väldigt mycket adrenalin i kroppen och det gick så fort så jag kan inte exakt säga var Maja var men jag vet att hon var med och hon höll i Toves händer och så och sen satt hon ju liksom kvar där då och kände efter, försökte se om hon andades och så. Så det var ju, Maja var ju med liksom.”

Det där känns som ett krystat och onaturligt sätt att förklara MH:s roll i situationen… ”jag vet att hon var med”, ”Maja var ju med liksom”.

Istället för att förklara exakt på vilket sätt hon skulle ha varit med trycker hon upprepade gånger på att ”hon var med”, som om hon bara måste se till att de tror att MH medverkade i mordet.

Jag börjar faktiskt tvivla på MH:s medverkan. JJ ljuger så det sprutar eld ut öronen på henne, precis som hon gjort om folk i flera år för att svartmåla dem.

Hela hennes skenheliga ”ja det är så viktigt att sanningen kommer fram”, ”jag ville sätta ett ljus vid kroppen och kremera den för att visa respekt”, SURE, och sen sitter du och är lycklig i bilen på vägen hem över att du lyckats med ditt mål att mörda Tove.

Håller med dig. Nu har jag läst igenom samtliga förhör med JJ och MH och fy fan, får rysningar av JJ:s kommentarer, hon påminner skitmycket om narcissister under min uppväxt.. (och MH:s kommentarer om rädslan för JJ påminner om mig själv... )
Citera
2023-03-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Kan man döma till vållande alltså om försvaret vill ha den rubriceringen ?

Ja, om försvaret yrkar på detta så måste rätten pröva även den brottsrubriceringen.
Citera
2023-03-18, 18:44
Medlem
ziggarillens avatar
Var kan man se FUP?
Citera
2023-03-18, 18:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Jag får inte ihop detta scenario.

Att dunsen grannen hör är säkert när TT hamnar på golvet. Var kommer då sparkarna i väggen in i bilden som grannen vittnat om?

Enligt honom går det ca 3 minuter mellan sparkar i väggen och att JJ kommer från lägenheten.
Sparkarna kan vara spasmer, musklerna som får spel när man dör.
Jfr med en nackad höna som irrar runt.
Citera
2023-03-18, 18:46
Medlem
En kort fråga, såg textet i fup fr Tove till Aw där hon skrev ”JJ slog mig ” hans svar ” ajdå”
Efter att ha läst i 12 tim i streck… kan jag inte nu hitta var i Fup om det ” berömda samtalet 01.48-49…
Någon som orkar skriva vad det stod om det? 🙏🏻❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in