2023-03-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Du som också läst mycket av fup, vad tycker zu om MHs inblanding?
Jag tycker att hon såklart ska dömas för mord också.

Men MT (TTs syster) säger att MH liksom bara följer JJ och har inga egna åsikter.

Jag tycker av vad jag läst nu att hon ju är med i planeringen att vänta ut Tove ( hon går ju även in tillbaka SJÄLV på Nöjet trots att de gått ut 10 min tidigare) och förmodligen kollar efter Tove av det man ser på övervakningsfilmen.
Sen är det tydligt genom alla förhör med alla personer att hon är väldigt, väldigt styrd av JJ och det är nog JJ som skickar in henne att kolla efter T så hon inte har gått utan att de sett det, men valet gör hon ju själv både där och senare.
Det verkar ju inte vara så att MH mördar TT men är delaktig så att JJ kan mörda henne. Hon håller ju i TT hårt runt händer och handleder, enligt JJs vittnesmål och obduktionen av skadorna runt handlederna.
Sen vet jag inte hur det skiljer i en dom, om det kan bli medhjälp till mord ( om det finns ett sånt brott antar jag)? Någon ?
För det är ju inte hon som gör den dödade handlingen men samtidigt leder ju hennes hjälp till att det blir mord.
Självklart tycker jag att hon ska sitta för mord. Hade hon inte hållit i TT hade nog inte JJ lyckats strypa TT …. Kanske. TT hade ju just slagit i golvet rejält i bakhuvudet och kroppen.
Vad gäller gravfriden, kanske inte grov för henne då hon inte tänder på kroppen. Är inte med och drar ut henne i skogen fysiskt men lyser med mobilen
Citera
2023-03-18, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Ingen tvekan om att det var mordet han hörde.

Varför ringde inte grannen polisen, han måste ångra sig bittert idag?
Citera
2023-03-18, 16:05
Medlem
Hinsebergs avatar
Blir uppriktigt förbannad på vissa i tråden.....

Nej, att vara importerad/ flykting etc betyder inte att man är mördare eller har en diagnos. Det här är inget rasistiskt brott. Bara 2 människors galenskap. Habilitering, rehabilitering, psykvården och rättspsykiatrin har svenskar, i vår renaste form, som största klientgrupp. Behandlingshemmen dräller av svenskar, under 5% icke-genetiska svenskar. Dessutom, om alla importerade/ flyktingar etc skulle vara mördare skulle vi inte vara så många genetiska svenskar i den här tråden eller i Sverige.
Genetik/biologi kan vara delar i ett beteende eller en psykisk sjukdom men är ALDRIG hela bilden och att skylla på GMs föräldrar/uppväxt är inte rätt. I så fall har dagis/skola/arbete/vänner etc lika stor skuld i att GM inte fått den vård/behandling de kanske borde fått. Vissa har en jävla förmåga att dölja vilka de egentligen är och mår för hela världen. Vissa gör det hela livet, andra fixar inte det utan mördar eller begår andra brott och åter andra tar livet av sig. Jag misstänker att idiotkommentarerna i 1a hand kommer från mmuppar som låtsas att det vet nåt om livet utanför den lilla värld de lever i och inte har en susning om hur det ser ut i verkligheten.

Tycker att brottet i sig är helt sjukt och förjävligt men det är enbart de 2 GM och deras sjuka hjärnor som ska belastas. Oavsett på vilken kåk de hamnar så kommer de att upptäcka att de inte kommer att få nån cred för det de gjort.
Citera
2023-03-18, 16:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Men de verkar ändå kolla på personligheten med, fanns med kommentar om att det inte fanns tecken på grandiositet eller antisociala drag, minns inte ordagrant. Hos Tishko (Wilma fallet) skrev de ju att han hade grandios självuppfattning osv.

Har inte JJ detta så måste det vara psykologen som har det.
Det räcker att läsa förhören med JJs familj och hennes, för det mesta. före detta vänner.

Men hon kan ju inte rå för att hon är sjuk. Det är ju bara tragiskt.
Citera
2023-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Han kunde inte veta att det var ett mord som pågick.

Men ja, klart han ångrar att han inte ringde, om nu det hade hjälpt. Polisen har sällan tid med störande grannar.
Citera
2023-03-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jesus. Är det klarlagt att hon låste in sig av rädsla och smsade efter hjälp? Och grannen under, som förmodligen hörde när T blev mördad...
Jag har nog missat något eller så,
TT smsade inte AW ( som jag förstår från FUP) och inte från badrummet hos JJ… men inte sett i klarhet varifrån ( missat den biten i Fup bara såg det innan i expressen).
Jag tror att hon textar från Nöjet till en vän rätta mig någon om jag har fel.
Citera
2023-03-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Är inte detta återkommande i många mordutredningar?
Bor själv i lägenhet och det är alltid tyst och lugnt i huset. Hade förmodligen reagerat på sådana här typer av ljud som kraftigt avvikande. Hade jag dock ringt polisen? Vet inte.
Vilka typer av avvikande ljud hade föranlett ett samtal till 112? Skrik och gap, dunsar och smällar… jag vet inte.
Citera
2023-03-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha skummat igenom 10 minuter och det är solklart för mig att de Johanna var svartsjuk på Tove som var tillsammans med Albin.
Albin ser besvärad ut på bilderna som Johanna vill ha på sig och Albin.
Livstid för Johanna åtminstone, även om mordet inte var med uppsåt var det iaf med uppsåt att bränna bort hennes kropp.
Johanna var nog så kär i Albin att hon tyckte risken för fängelse är värt deras framtida förhållande..

Har inte gärningen varit med uppsåt (avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt) så kan man inte dömas för Mord...
Citera
2023-03-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Jag får inte ihop detta scenario.

Att dunsen grannen hör är säkert när TT hamnar på golvet. Var kommer då sparkarna i väggen in i bilden som grannen vittnat om?

Enligt honom går det ca 3 minuter mellan sparkar i väggen och att JJ kommer från lägenheten.

Jag har inte läst vissa delar av FUPen så jag kan inte ge dig ett svar på om det framkommer något konkret kring den frågan i FUPen. Det kanske någon annan kan besvara. Jag har bara läst de delar jag fann relevanta utifrån mina sakfrågeintressen.

Men i sak så är det ju inte helt givet att det som grannen uppfattade som sparkar var sparkar. Det kan ju varit något helt annat också. Slag i ett bord av J eller M i chock över vad som hänt? Eller något annat? Eller så var T inte helt död när de gick ut ur badrummet och lämnade T där och de där ljuden var T:s sista kroppsryck innan hon dog. Det framgår ju inte helt i obduktionen om T dog under tiden J höll om hennes hals eller i ett senare skede. Ska man tolka J:s vittnesmål så dog ju T inte under tiden J höll händerna om hennes hals i alla fall.
Citera
2023-03-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är väl bara psykossjukdomar och psykiska störningar som leder till svårigheter med verklighetsuppfattningen som går under "allvarlig störning" juridiskt?

Johanna Möller hade inte heller någon "allvarlig störning" juridiskt när hon utreddes, men är en väldokumenterad psykopat.
Jonna hade inte heller någon psykisk störning enligt lag. Likt förbannat slo hon ihjäl Lollo och sågad itu henne. Varefter hon åkte till jobbet . . . . .
Citera
2023-03-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Nej det är typ så jag menar. Kan inte se framför mig att hon blir dömd för mord. För brott mot griftefrid ingen tvekan dock. Sen vet man ju inte vilka rubriceringar som kan bli aktuella i hovrätten om det nu skulle överklagas. För visst kan man väl åtalas på nytt för nya saker där?

Brott mot griftefriden kan dom inte dömas för eftersom att detta brottet inte längre finns kvar, utan ersatts av Gravfridsbrott (inklusive en grov grad av detta). Vidare så kan man bara bli åtalad en gång. Men däremot kan åklagaren föra in alternativyrkanden under rättsprocessens gång.
Citera
2023-03-18, 16:14
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det tror jag. Det finns kvinnliga psykopater, kvinnliga mördare, och dessa två har ju dessutom påtagligt androgyna eller tom maskulina drag.

Du skojar va? De ser inte mer androgyna eller maskulina ut än "normalsvensken". Lek att du är färgblind och inte läst om fallet så kanske du ser med andra ögon. Alla psykopater och mördare som är kvinnliga är inte maskulina det minsta och det är inte alltid mänen heller, som de som mördade och styckade Mikael i Karlskrona var inte heller direkt maskulina.
Enligt ditt sätt att se skulle man alltså kunna se vilka som är psykopater eller potentiella mördare. Lycka till med det.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in