Citat:
Jag tycker av vad jag läst nu att hon ju är med i planeringen att vänta ut Tove ( hon går ju även in tillbaka SJÄLV på Nöjet trots att de gått ut 10 min tidigare) och förmodligen kollar efter Tove av det man ser på övervakningsfilmen.
Sen är det tydligt genom alla förhör med alla personer att hon är väldigt, väldigt styrd av JJ och det är nog JJ som skickar in henne att kolla efter T så hon inte har gått utan att de sett det, men valet gör hon ju själv både där och senare.
Det verkar ju inte vara så att MH mördar TT men är delaktig så att JJ kan mörda henne. Hon håller ju i TT hårt runt händer och handleder, enligt JJs vittnesmål och obduktionen av skadorna runt handlederna.
Sen vet jag inte hur det skiljer i en dom, om det kan bli medhjälp till mord ( om det finns ett sånt brott antar jag)? Någon ?
För det är ju inte hon som gör den dödade handlingen men samtidigt leder ju hennes hjälp till att det blir mord.
Självklart tycker jag att hon ska sitta för mord. Hade hon inte hållit i TT hade nog inte JJ lyckats strypa TT …. Kanske. TT hade ju just slagit i golvet rejält i bakhuvudet och kroppen.
Vad gäller gravfriden, kanske inte grov för henne då hon inte tänder på kroppen. Är inte med och drar ut henne i skogen fysiskt men lyser med mobilen