2023-03-18, 15:21
Medlem
J9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Jämför man den bilden m en riktig karta så är det typ vid Eda/Koppom, så ja, runt Charlottenberg tror jag också..

Bilderna i brottsplatskartan är klickbara och leder till Google maps öster om Charlottenberg på väg mot Sunne/Torsby.

https://www.google.se/maps/@59.9119363,12.5106193,12.75z
Citera
2023-03-18, 15:23
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
”Både mannen och kvinnan är norska medborgare” står det nu på Aftonbladet.

Snyggt av StarkMark att ta nationaliteten på att han inte hälsade tillbaka! Hatten av.

Tack. Om ni någon gång ska åka bil till Norge och åker på E18 så kan jag rekommendera att ni stannar vid Charlottenberg och bara studerar människorna.
Citera
2023-03-18, 15:26
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vem är det?

Varför låter man likdelarna vara kvar i frysen?

Förstår inte heller det riktigt. Kan vara någon form av sjuk separationsångest inblandat eller så kan det vara ”skönt” att veta vart det är för att inte nöja att det hittas.

Men vad snuten gjorde i huset och i frysen undrar man över.
Citera
2023-03-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
Typiskt att uppgiften ges att han har setts med en kvinna, men inget signalement av kvinnan. Inte ens om hon verkar utländsk eller ej.
Både mannen och kvinnan är norska medborgare enligt AB.
Citera
2023-03-18, 15:28
Medlem
Det står att det
Är nära gränsen till Norge i västra Värmland.
Både BO och GM är norska medborgare står det också.
Citera
2023-03-18, 15:29
Medlem
Ingen kvinna i området som har varit försvunnen i några år? Kan ju vara relevant…
Citera
2023-03-18, 15:30
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabiii
Ingen kvinna i området som har varit försvunnen i några år? Kan ju vara relevant…

Hittar noll.

https://forsvunnapersoner.blogspot.com/?m=1
Citera
2023-03-18, 15:31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Aftonbladet skriver så här :
"Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland."

Låter som det borde varit hennes hem då? Att hon var gift/sambo med mannen?
Nu får vi ha i åtanke att många av dagens journalister knappt är skrivkunniga, journalisten kan syfta på mannens hem och inte kvinnans.
Citera
2023-03-18, 15:31
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hattifnattaren
Jag bor i samma ort som P*as man. Artikeln i Aftonbladet beskriver att ”mannens gård hålls avspärrad”. Mig veterligen äger inte mannen någon gård, han bor i ett bostadsområde. Han kan ju äga en gård någonstans för det, såklart, men känns osannolikt.
Jag tror man utgå ifrån att det inte är Pia i så fall eftersom "bostaden" hålls avspärrad.
En gård man inte bor på är ju ingen "bostad".
Citera
2023-03-18, 15:32
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Underbar logik:

Han erkänner mord men förnekar brott. De har alltid bortförklaringar och svar på allt, dom där.
Han erkände när han vårdades på sjukhus låter som psykiatrisk avdelning tycker jag.
Citera
2023-03-18, 15:32
Medlem
J9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Tack. Om ni någon gång ska åka bil till Norge och åker på E18 så kan jag rekommendera att ni stannar vid Charlottenberg och bara studerar människorna.

E18 går inte förbi Charlottenberg, det vet du va?
Citera
2023-03-18, 15:33
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Förstår inte heller det riktigt. Kan vara någon form av sjuk separationsångest inblandat eller så kan det vara ”skönt” att veta vart det är för att inte nöja att det hittas.

Men vad snuten gjorde i huset och i frysen undrar man över.

Mannen hade erkänt mordet under en sjukhusvistelse. Gubben blev väl spak när han trodde det var dags att träffa Fader vår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in