2023-03-18, 14:01
Medlem
Mogaku-sans avatar
Har ju varit på nyheterna att ukrainare inte får gå SFI. Varför behandlar man ukrainare sämre än analfabeter från Somalia?

Typiskt Sverige när folk i närområde flyr från krig så behandlas dom annorlunda än folk från tredje världen.
Citera
2023-03-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonatur
Min sympati för Ukraina minskar när jag hör om alla dessa som har lämnat sina landsmän i sticket, i stället för att stanna kvar och hjälpa sina landsmän att försvara sitt älskade land.
Du får betänka att kriget pågår i öster och söder, varvid ukrainare från dessa områden som inte är delaktiga i det militära försvaret bättre söker sig till platser som är säkra där de inte belastar det ukrainska samhället. Det är främst kvinnor och barn.

Men, nu har ju många ukrainare lämnat Sverige eftersom det svenska samhället med parasitmuslimer och S helst inte vill ha vita europeer som flyktingar, utan enbart parasiterande muslimer som köpt valboskap åt S.
Citera
2023-03-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Om Ukraina faller, är det rimligt att Sverige skall ta emot flyktingar ifrån Ukraina då? Personligen tycker att Ukraina inte har rätt att fly till Sverige, dom ligger för långt bort ifrån Sverige. Det finns andra slaviska stater som man kan få asyl i Sverige.

Dock är dom mer kompatibla med oss Svenskar än t.ex Araber och Negrer.

Sverige bör inte ta emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget ifrån forna CCCP.

Absolut, kvinnor och barn skall hjälpas. Tycker även de ukrainska pojkar/män som flyr från att bli tvångsinkallade till slakten skall ges asyl. Det är en mänsklig rättighet att slippa dö i ett proxykrig.

Kriminella skall dock nekas inträde i Sverige. De får stanna och Ukraina får bestämma vad de vill göra med dem.

Töm flyktingförläggningarna på alla ekonomiska lycksökare från Afrika, Mellanöstern och Sydamerika och låt riktiga krigsflyktingar från Ukraina bo där.
Citera
2023-03-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Har ju varit på nyheterna att ukrainare inte får gå SFI. Varför behandlar man ukrainare sämre än analfabeter från Somalia?

Typiskt Sverige när folk i närområde flyr från krig så behandlas dom annorlunda än folk från tredje världen.

Var finns SD i denna frågan? Ukrainska flyktingar skall ha det tusen gånger bättre än arbetsskygga fejkflyktingar från Somalia.
Citera
2023-05-16, 12:12
Medlem
Såg ett demonstrations tåg med ukrainare igår, "vi kräver lika villkor som resterande flyktingar" eller vad det stod.

Kan ge mig fan på att dessa flyktingar blir lämnade ute på gatan medans afghaner och somalier får bidrag lägenheter och hyran betald.
Citera
2023-05-16, 12:35
Medlem
Det hela bottnar i att dom är vita. Det är bara synd om dig om du har brun eller svart hudfärg.
Citera
2023-05-16, 12:57
Avslutad
Det är kvinnor och barn. Jävlar vilken konkurrens för det feministiskt styrda samhället! Jävlar alltså.
Dessutom är de riktiga flyktingar, inte ekonomiska. Dessutom pratar vi inte om sånt här i svedala, vi tystar ner det istället.

Dessutom vill få komma hit. Sverige är inte direkt ett bra land att ens besöka med MENA packet feministkvigorna importerat och numer knullar med.
Citera
2023-05-16, 13:00
Medlem
bomhulls avatar
Det finns säkra platser i ukraina där dom kan bo. Hela landet står inte i lågor. Vi borde skicka tillbaka allihopa.
Citera
2023-09-04, 10:15
Medlem
vi hade väl nästan 1 miljon samordningsnummer i omlopp? kanske fortfarande?

vad är problemet i just det här fallet?

"För många ukrainska flyktingar som saknar pass är det näst intill omöjligt att öppna ett svenskt bankkonto. En av de som drabbats är Tatiana Zargari Marandi i Luleå.

– Jag vill och jag kan jobba, men jag kan inte få någon lön.

Tatiana flydde kriget i april 2022 och när chocken lagt sig började hon leta efter ett arbete."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ukrainska-tatiana-i-lulea-nekas-bankkonto-kan-inte-fa-lon--co1fw9

verkar lite märkligt?
Citera
2023-09-11, 01:02
Medlem
Var tog Refugees Welcome vägen?

Nu är det ju kvinnor och barn som flyr från krig, riktiga flyktingar.
Citera
2023-09-11, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse

Folk tröttnade väl 2015, då det bara kom en mass parasiter och skojare ifrån MENA Området.
Citera
2023-09-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse

De är vita. Personligen har jag inget emot ukrainska flyktingar men däremot var jag emot den 2015. Förmodligen för att jag är en rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in