2023-03-18, 14:05
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Detta ligger på VG

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Qr5AB/aftonbladet-kvinne-funnet-doed-i-fryser

Västra Värmland enligt VG, då har vi att göra med kommunerna Eda och Årjäng, kanske Säffle och Arvika, och Torsby som joker.
Citera
2023-03-18, 14:06
Medlem
Mercedes avatar
Aftonbladet skriver så här :
"Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland."

Låter som det borde varit hennes hem då? Att hon var gift/sambo med mannen?
Citera
2023-03-18, 14:11
Medlem
På Aftonbladet finns film från gården upplagt nu. Någon som känner igen stället? Det verkar vara en gård med stora röda lador och en husvagn skymtas.
Citera
2023-03-18, 14:12
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebcrew
Västra Värmland enligt VG, då har vi att göra med kommunerna Eda och Årjäng, kanske Säffle och Arvika, och Torsby som joker.

Jag tror mer på Koppom/Charlottenberg/Töcksfors.
Tro mig, I Västra Värmland händer det möe konstigt på de orter jag nämner. Torsby Säffle kan ni räkna bort! Har bott i Värmland i 27 år och har bra koll på den Västra delen.
Citera
2023-03-18, 14:14
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Aftonbladet skriver så här :
"Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland."

Låter som det borde varit hennes hem då? Att hon var gift/sambo med mannen?

Låter mer som en kort bekantskap? Eller övertolkar jag citatet nedan

Citat:
De forteller at mannen holder seg mest for seg selv. har sett ham med en kvinne, men det var mange år siden, sier en nabo.
Citera
2023-03-18, 14:15
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Jag tror mer på Koppom/Charlottenberg/Töcksfors.
Tro mig, I Västra Värmland händer det möe konstigt på de orter jag nämner. Torsby Säffle kan ni räkna bort! Har bott i Värmland i 27 år och har bra koll på den Västra delen.

Då borde du rimligtvis ha koll på att Koppom och Charlottenberg ligger i Eda kommun, och Töcksfors i Årjängs kommun.
Citera
2023-03-18, 14:16
Medlem
Mekkys avatar
"Många år" anser jag indikerar på att det rör som i varje fall 15-20år.
Hade det varit 5-10år tror jag man hade skrivit
"I flera år"
Citera
2023-03-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebcrew
Då borde du rimligtvis ha koll på att Koppom och Charlottenberg ligger i Eda kommun, och Töcksfors i Årjängs kommun.

Kan man verkligen säga att Töcksfors är i Västra Värmland? Det är väll Eda och Arvika som är mer västra värmland
Citera
2023-03-18, 14:17
Medlem
Schemebirds avatar
Nu står det på Aftonbladet att det är kvinnans sambo som är misstänkt.
Citera
2023-03-18, 14:18
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seinfeld99
På Aftonbladet finns film från gården upplagt nu. Någon som känner igen stället? Det verkar vara en gård med stora röda lador och en husvagn skymtas.

Gissar bara! Kan ha fel! Östervallskog kanske, eller på bygda i Eda/Koppom.
Citera
2023-03-18, 14:18
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rava300
Kan man verkligen säga att Töcksfors är i Västra Värmland? Det är väll Eda och Arvika som är mer västra värmland

Tror inte du kommer längre västerut i Värmland än Töcksfors, även om man skulle kunna använda sydvästra.
Citera
2023-03-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rava300

Är du hel idiot eller? Töcksfors ligger ca en halvmil från Norge, hur mycket mer Västra Värmland kan det bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in