2023-03-18, 13:48
Medlem
Den första man tänker på är Pia Byström från Hagfors.
Men.. och jag skriver detta med viss osäkerhet, på bilderna ser det inte ut att va från hemmet hon försvann ifrån.
Dock så kan det va så som det skrivs intidigare inlägg att mannen kanske äger fler fastigheter.
Citera
2023-03-18, 13:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
En äldre man är anhållen på sannolika skäl misstänkt för brottet. Mannen är bekant med kvinnan sedan tidigare.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/mars/18/18-mars-1329-morddrap-varmlands-lan/

Helena kan nog strykas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musclemouseman
Hon behöver nödvändigtvis inte komma från Värmland förstår du väl?

Jaa jag skrev nog lite otydligt men enligt mig finns nog ingen som finns på deras hemsida som kan vara offret i det här brottet
Citera
Medlem
Det ska vara västra Värmland, enligt polisen.se avdelning Värmland.
Citera
2023-03-18, 13:52
Medlem
Troians avatar
Är mannen dödende så är det ju inte osannolikt att han är sig 85 år. I så fall kan ju kvinnan potentiellt dött för mycket, mycket länge sedan. Kan finnas försvinnanden från 70- och 80-talet som är ganska bortglömda.

Sedan kan det ju också vara så att hon överhuvudtaget inte anmälts försvunnen. Lutar lite ditåt.
Citera
2023-03-18, 13:52
Medlem
Snubben är nog dement idag och undra vad dem menar med att hon varit försvunnen i flera år, 2-10år? Om han lyckats hålla det hemligt i flera år är de konstigt att han berättade det för sjukvårds personalen?
Citera
2023-03-18, 13:54
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hattifnattaren
Jag bor i samma ort som Pia Byströms man. Artikeln i Aftonbladet beskriver att ”mannens gård hålls avspärrad”. Mig veterligen äger inte mannen någon gård, han bor i ett bostadsområde. Han kan ju äga en gård någonstans för det, såklart, men känns osannolikt.

Behöver inte vara hennes man som är mgm.
Citera
2023-03-18, 13:56
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelans
Den första man tänker på är Pia Byström från Hagfors.
Men.. och jag skriver detta med viss osäkerhet, på bilderna ser det inte ut att va från hemmet hon försvann ifrån.
Dock så kan det va så som det skrivs intidigare inlägg att mannen kanske äger fler fastigheter.

Citera
2023-03-18, 13:56
Medlem
Agrawals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man ska väl inte hoppas på för mycket men från Mariestad till länsgränsen är det väl bara runt fem mil.

Västra Värmland är detta! Jag tippar på Koppom/Charlottenberg/Töcksfors.
Där händer det möe skumt bort i skogarna.
Citera
2023-03-18, 13:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebcrew

Enligt expressen ska de vara ”bekanta” sedan tidigare. Säger man verkligen så om de var gifta? Och om de var gifta borde de fortfarande vara det nu…

Om vi får fram hans adress kan man ju se vilka som står skrivna där.
Citera
2023-03-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosatofflor0
Jaa jag skrev nog lite otydligt men enligt mig finns nog ingen som finns på deras hemsida som kan vara offret i det här brottet

Kan ju vara så att hon inte är hemmahörande i landet heller.
Citera
2023-03-18, 14:02
Medlem
Trebcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Enligt expressen ska de vara ”bekanta” sedan tidigare. Säger man verkligen så om de var gifta? Och om de var gifta borde de fortfarande vara det nu…

Om vi får fram hans adress kan man ju se vilka som står skrivna där.

Nej, det säger man inte. Därför tror jag inte detta har något alls med P*a att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in